נשיא על הכוונת ביקורת סרט

Big Game Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נשיא על הכוונת":
"מחווה נוסטלגית לקלאסיקות משנות ה-80 שנעה בקלילות בין אקשן, דרמה וקומדיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Big Game
משחק סמואל ל. ג'קסון, ויקטור גרבר, אוני טומילה במאי/ת ג'למרי הלנדר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנשיא על הכוונת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"האייטיז כאן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע48.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די43.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפתעה אחת גדולה. הגעתי עם אפס ציפיות לסרט שנקרא בארץ "נשיא על הכוונת" ובשאר העולם Big Game, ויצאתי עם חיוך ילדותי על שפתיי. מזמן לא נהניתי ככה מסרט פעולה קייצי. הסרט המדובר הוא בכלל מחווה מלאה באהבה לקלאסיקות הגדולות של שנות ה-80 , מ- E.T עד הגוניס וכמובן שלל סרטי הפעולה הטראשיים של חברת קאנון. מי היה מאמין שדווקא סרט מפינלנד מבית היוצר של ילמרי הלנדר, במאי אנונימי באופן יחסי שביים סרט אימה אחד מוצלח Rare Exports על סנטה קלאוס מאוד לא סימפטי, ועם שחקן משומש לעייפה כמו סמואל ל. ג'קסון, יכול להפך למרענן הרשמי של הקיץ.הבעיה המרכזית של הסרט "נשיא על הכוונת" היא שהוא קצר מדי ואין מספיק פיתוח עלילתי. נראה שהסרט מנסה לשלב בין רגעים קומיים, דרמטיים וסצנות אקשן ולהעניק מספיק זמן מסך לדמויות המרכזיות כדי לעורר הזדהות. ואכן ישנה כימיה מושלמת בין הפינלנדי הצעיר, אוני טומילה הכריזמטי והמקסים, לשועל הקרבות הותיק סמואל ל. ג׳קסון שמספק כאן את אחת ההופעות היותר חינניות שלו מהעשור האחרון. עוד ניסיון מעניין אך כושל הוא להעניק אופי לדמויות משנה מרכזיות, ביניהן הרעים של הסרט, אבל בשל אורכו הן עדיין לא מורכבות מספיק כדי שיהיו מעניינות או יוצאות דופן לעומת סרטים אחרים.
אספקט מעניין בסרט הוא דמותו של הנשיא. לא מדובר באדם לוחמני ובעל כריזמה כמו הריסון פורד במותחן החטיפה המצליח, ״אייר פורס 1״ משנת 1997 שבויים על ידי הגרמני וולפגנג פטרסון שבו הנשיא הופך ללוחם קומנדו שמציל את המצב. כאן הנשיא הוא סוג של רכיכה, שמתואר על ידי שומר ראשו כאדם שלא מצליח אפילו לעשות שכיבת שמיכה אחת. הוא אדם שפונה אל הלב ואל ההיגיון ומנסה להימנע מאלימות. הוא נשיא מהדור החדש וההיפסטרי בסגנון ברק אובמה ונראה שלבמאי הפינלנדי יש כמה וכמה מחשבות על הנושא הזה והן לא חיוביות. לכן אין זה מפתיע שילד בן 13 יציל את המצב ויחלק לו הוראות.אוני טומילה המעולה מגלם את אוסקרי, שבגיל 13 לפי המסורת הפינלנדית נשלח אל היער לבדו כדי לצוד חיה כלשהי. סוג של בר מצווה רק לבד בחושך ביער כשאתה צריך לחזור עם ראש תלוי על הגב. הוא לא מדמיין לעצמו שבמקום זאת הוא יציל את חייו של נשיא ארה"ב. בדרכו להלסינקי מטוס ה-״אייר פורס 1״ של נשיא ארה"ב מיורט מעל יערות הפרא, האגמים הקפואים וההרים המושלגים של פינלנד. שניות לפני שהטילים פוגעים במטוס, הנשיא מובל במהירות לתא משוריין המשוגר הרחק מהמטוס וצונח בלב היער בדרכו של אוסקרי הצעיר.
מכאן מתחיל מסע הרפתקאות וסיפורה של ידידות בלתי קונבנציונלית שבה האדם החזק בעולם מגלה שהוא לא כל כך חזק ונאלץ להיעזר בשירותיו של ילד שיותר מעניין אותו לצוד חיה מאשר להציל את הנשיא. כאן גם נכנסות שלל המחוות המבדרות לסרטים כגון E.T, מפגשים מהסוג השלישי, הגוניס, אינדיאנה ג'ונס ושלל סרטי פעולה בלתי הגיוניים ודלי תקציב שנוצרו בשנות ה-80. מה שמדהים הוא שהסרט מצליח לשחזר את אותה תחושה, כאילו הוא נוצר באותה תקופה נטולת ציניות. אולי זה גם יהיה בעוכריו של הסרט כי מרבית הקהל הפוטנציאלי שלו לא גדל על הסרטים הנ"ל, בעוד גם הקהל שהיה באותה תקופה נער כבר התרגל לצפות בסרטי פעולה מסוג אחר לחלוטין והוא לא יבין מאיפה התמימות הזאת צנחה עליו.באופן לא מפתיע החלקים החלשים ביותר סרט מתרחשים באולפן המתחזה למטה הפנטגון של ה- CIA שבו מנסה חבורת מומחים להציל את הנשיא. שחקנים טובים רבים מתבזים שם על דמויות עילגות וטקסטים מיותרים, ביניהם זוכה האוסקר ג׳ים ברודבנט (אייריס וג'ון), המועמדת לאוסקר פליסטי הופמן (טראנס-אמריקה), ויקטור גרבר (ארגו) וטד לוין (שתיקת הכבשים). אלו הסצנות החלשות ביותר בסרט על גבול המביכות.על אף שלל הבעיות השונות והמרובות של הסרט הזה עדיין יש בו קסם רב. הרבה בזכות הנוכחות של הכוכב שלו, אוני טומילה הצעיר, שגונב את ההצגה ויוצר כאן דמות עגולה של ילד שיעשה הכל כדי להוכיח לאביו שהוא התבגר. אבל גם בגלל שהסרט הזה הוא פשוט כיף גדול עם רגעים קומיים נפלאים וסצנות פעולה מבדרות שאינן לוקחות את עצמן ברצינות. "נשיא על הכוונת" פשוט מודע לעצמו ולכן גם מהנה. רק הסצנה שבה הילד והנשיא נפגשים לראשונה והנסיעה שלהם על רקע שמי הלילה הבהירים כאשר הנשיא עטוף בשמיכה הצליחו לכבוש אותי. חבל שעד שהסרט הזה מעלה הילוך עם סיקוונס המקרר הנהדר המזכיר ברוחו את האינדיאנה ג'ונס הוא גם היה חייב להיגמר כאשר אין בו רגע אחד גדול, סוחף ומרשים.
נשיא על הכוונת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שיראזיגיל: 3530/04/2016 23:10:06
1/10אייקון ציון
סרט כזה גרוע לא ראיתי מזמן ! הכל בו גרוע...התסריט הבימוי המשחק הפסקול ! בשוק שסמואל גקסון הסכים לשחק בו שורה תחתונה גרוע !
שם: מור רזגיל: 1324/02/2016 17:11:38
6/10אייקון ציון
סרט ממוצע מאוד !!! השחקנים נחמדים, הצילום נהדר, הפס-קול מושלם אבל האקשן בינוני והתסריט והעלילה צפויים ביותר. סרט מיותר שלא חובה לצפייה !!!
שם: ניצןגיל: 2822/11/2015 00:14:41
6/10אייקון ציון
אקשן קליל ודיי מגוחך אבל נחמד לראות בבית.סמואל ל ג׳קסון כרגיל תבעוני וכייפי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט