ללא כפפות ביקורת סרט

Southpaw Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ללא כפפות":
"ג'ילנהול נבלע בתוך דמותו של בילי הופ בסרט אגרוף אפקטיבי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Southpaw
משחק ג'ייק ג'ילנהול, נעמי האריס, פורסט וויטקר, רייצ'ל מקאדמס במאי/ת אנטואן פוקואה  
דרמה
ביקורת סרט לללא כפפות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ג'ילנהול מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אנטואן פוקואה זכור לטוב מהסרטים "יום אימונים מסוכן" וסרטו הקודם, "נקודת שוויון" היה מבדר מסוגו. בדרמת האגרוף החדשה שלו, "ללא כפפות" לא משתתף דנזל וושינגטון, הכוכב הקבוע, אבל יש בה נוכחות כריזמטית וסוחפת של השחקן המשובח ג'ייק ג'ילנהול ("הר ברוקבק", "חיית לילה"). פוקואה מצליח להעביר למסך סיפור שראינו כבר עשרות פעמים בסרטי אגרוף אחרים ועדיין להחזיק את הקהל במתח ולסחוף אחריו את הצופים, גם אלה שראו סרט אגרוף אחד או שניים ויודעים בדיוק למה לצפות."ללא כפפות" הוא עוד סרט על אובדן והדרך הכואבת לגאולה. כמו כמעט בכל סרט אגרוף נוסחתי גם כאן יש סיפור על גבר מהשוליים החברתיים שמצליח בגדול, מתרסק ומשתקם. הפעם הגיבור הוא בילי הופ, או כפי שכולם מכנים אותו - התקווה הגדולה. הוא אלוף העולם באגרוף למשקל בינוני. כמו אשתו, בגילומה המשכנע של רייצ'ל מקאדמס, גם הוא גדל ללא הורים בתמיכת שירותי הרווחה. הוא ורעייתו בני זוג כבר מגיל 12 ועם השנים הוא חזר למוטב, פיתח קריירה של מתאגרף ואשתו ניהלה את הבית ואת שלל העסקים מסביב ביד רמה לצד מנהלו האישי בגילומו של 50 סנט.
בשלב זה מתרחשת תפנית עלילתית טרגית שכל מי שצפה בטריילר, הלא ממש חכם ומעודן, לא יופתע ממנה. הופ מאבד את אשתו, את הביטחון הכלכלי, את הקריירה ונראה שאין תקווה למתאגרף שדיכאון מערפל את חושיו יחד עם אלכוהול ותרופות מרשם. ברגע שבתו הצעירה והחכמה נלקחת ממנו על ידי רשויות הרווחה, הופ מבין שהוא חייב לעשות שינוי מהותי בחייו.לפי הכללים הקבועים בז'אנר הוא עתיד להצטרף למועדון אגרוף חובבני בשכונת מצוקה בניהולו של פורסט וויטקר, שישמש לו כאביו הרוחני החדש ומכאן הדרך אל הגאולה קצרה וללא עצירה. כאמור, זהו סרט נוסחה ואין חדש תחת השמש מלבד העובדה שג'ילנהול עבר טרנסופרמציה גופנית מרשימה כדי ליצור דמות אמינה של מתאגרף.
הייתי שמח אם הסרט היה מפתח קצת יותר את דמויות המשנה כגון הבת של בילי, בגילומה של אונה לורנס המרשימה ונעמי האריס הבריטית בתפקיד קטן על מידותיה כעובדת סוציאלית. עוד דמות מפוספסת היא של השחקן הצעיר סקיילן ברוקס כנער אבוד בשם הופי שהיה יכול להיות מרגש הרבה יותר אם לדמותו היה נפח. אפילו דמותו של וויטקר לא מורכבת מספיק אבל עדיין הוא מספק הופעה ראויה.כל אלו היו יכולים לתרום רבות ולהעניק עוד כמה רבדים שחסרים כל כך לסרט כדי שיהיה יותר מסתם עוד סרט נוסחה עשוי היטב. בכל מקרה, "ללא כפפות" הוא עדיין בידור הוליוודי שלמרות עלילתו הצפויה והרדודה מצליח לספק את הסחורה הידועה מראש וגם לספק לנו אחת אחת ההופעות הטובות ביותר כרגע של ג'ייק ג'ילנהול לאורך הקריירה שלו, רק חבל שהיא מתבזבזת על הסרט הזה. בכל מקרה התוצאה מבדרת על אף שהיא ידועה מראש.
ללא כפפות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יעלגיל: 1629/09/2018 03:01:10
9/10אייקון ציון
סרט ממש נחמד וג''ייק ג''ילנג''ילן משחק ממש יפה
שם: מבקרת אמינהגיל: 1718/10/2016 17:48:47
10/10אייקון ציון
סרט פשוט מדהים!!! עצוב ממש ונוגע ללב. האסון קורה בהתחלה ורק ממנו הסרט מתפתח, מראה כמה האישה השפיעה על החיים של הגבר. שחקנים מדהימים בעיקר ג''ק ג''ינהול החתיך.
שם: שי אלימלךגיל: 3618/06/2016 11:25:51
7/10אייקון ציון
בשתי מילים : ג''''ייק ג''''ילנהול . אין ספק שללא השחקן הנפלא הזה שפשוט נכנס תפקיד מעולה , אין לסרט יותר מדיי מה להציע. סיפור על אדם שנמצא בשיאו ויש לו הכל וההתרסקות המהירה בדרך למטה ושוב צריך לבנות עצמו מההתחלה. בסך הכל הסרט נחמד , השחקנים משחקים טוב ועולם האגרוף מוצג בצורה סבירה וכמובן גם כאן עם סוף שידוע מראש. נערבב את הכל עם קומץ רגש ונקבל סרט אמריקאי חביב , לעיתים מרגש , עדיין אפשר לצפות בכיף ...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט