הקיץ של סנגיילה ביקורת סרט

The Summer of Sangaile Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הקיץ של סנגיילה":
"סרט התבגרות שונה ויפהפה ויזואלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Summer of Sangaile
משחק אייסטה דירציוטה, יוליה סטפונייטוט במאי/ת אלנטה קאביטה  
דרמה
ביקורת סרט להקיץ של סנגיילה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אחר ומסקרן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בתקופה קשה בישראל בה נערה צעירה נדקרת למוות רק כי תמכה בחבריה הגאים במצעד הגאווה, יש חשיבות להצגתו של סרט כמו "הקיץ של סנגיילה" במסכי הקולנוע. פסטיבל הקולנוע הגאה הוא זה שלקח את היוזמה להקרין את הסרט בארץ בשל המיעוט של סרטים העוסקים בנושאים להט"ביים והביא אותו למסך הגדול יחד עם הסרט ההודי "מרגריטה עם קש".אבל למרות העיסוק בסיפור אהבה לסבי בין שתי בנות צעירות, "הקיץ של סנגיילה" הוא קודם כל סרט התבגרות והתמודדות עם הדיכאון שמלווה תהליך ההתבגרות ורק לאחר מכן סרט להט"בי. סנגיילה היא נערה ליטאית צעירה בת 17, המגיעה עם הוריה לחופשת קיץ בעיירת חוף. הוריה של סנגיילה הם אנשי החברה הגבוהה והנערה הצעירה לא מוצאת את מקומה במשפחתה, נוהגת להתבודד בחדרה ולחתוך את עצמה כדי לחוות רגש כלשהו ומתנחמת באהבתה בצפייה בטיסות פעלולים של מטוסים קלים. מפגש של סנגיילה עם צעירה מלאת רוח חיים בשם אאוסטה, גורם לה לראשונה להתמודד עם הנטיות האובדניות שלה ועם פחד הגבהים ממנו היא סובלת. ככל שמערכת היחסים ביניהם מתפתחת, היא הופכת גם לרומנטית ומאלצת את סנגיילה לבחור את הכיוון בהם חייה צפויים ללכת.
למרות התקציר שעושה רושם של סרטי התבגרות המתרחשים במהלך חופשת קיץ ובהם הנערים הדחויים לומדים למצוא את עצמם דרך אהבת נעורים צעירה דוגמת "Adventureland" ו"העולם על פי דאנקן", "הקיץ של סנגיילה" עוסק הרבה פחות בעלילה ומעדיף להתרכז בהצגה ויזואלית של עולמה הפנימי של הגיבורה. הבמאית הליטאית אלנטה קאביטה מסתייעת בצלם הצרפתי דומיניק קולאן בבניית עולם ויזואלי עשיר שדחוס בצילומי נוף יפהפיים, צילומים אוויריים של הטיסות הקלות המסייעים לבנות את הורטיגו ממנו סובלת סנגיילה, וצילומי אור טבעי של שמש ב"שעת הקסם", שמעניקים לסרט אווירה המזכירה את סרטיו של טרנס מאליק ("עץ החיים").החוזקה הויזואלית של "הקיץ של סנגיילה" היא גם חולשתו, מאחר והוא הופך לפרקים לסרט ארט-האוס שמוותר על ההידוק העלילתי ועל בניית דמויות עמוקה לטובת בניית עולם קולנועי חזותי עשיר. מערכת היחסים בין סנגיילה ואאוסטה אינה מגובשת עד הסוף ולפרקים הסרט גולש לביזאריות שמקשה על ההזדהות עם הדמויות. יחד עם זאת יש בו רוך, עדינות ויופי שיספקו את הצופים המחפשים אחר קולנוע אחר ורגיש, השונה מן הסרטים המסחריים הגודשים את בתי הקולנוע בקיץ.
גם המשחק של יוליה סטפונייטייט הוא נקודת חוזקה בסרט והשחקנית הצעירה והיפהפייה, בתפקידה הקולנועי הראשון בסרט באורך מלא, מצליחה להעביר את טווח הרגשות של דמותה בכנות ובאותנטיות בפניה האקספרסיביים שמצביעים אולי על כוכבת חדשה שנולדת בקולנוע האירופאי.
הקיץ של סנגיילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדיגיל: 3027/07/2015 11:40:01
4/10אייקון ציון
תודה רבה על הכרטיסים ! הסרט הפתיע לטובה מבחינת הצילום , פשוט מדהים , ולזה דווקא לא ציפיתי . מעבר לכך הוא איטי מאוד , בלי הרבה דיבורים , בלי עליות וירידות , ובלי איזה קטע סוחף , או מרגש . זורם ככה על מינוחות ודיי השתעממתי באיזשהו שלב .
שם: פזיתגיל: 3810/06/2015 08:20:22
4/10אייקון ציון
סרט מאוד מאוד איטי ולא מכיל הרבה מלל יחסית. מזכיר לרגעים סרטים של טראנס מאליק מבחינת זוויות הצילום רק עם יותר קשר בין סצינה לסצינה. ההכלאה בין הניסיון האומנותי לתאר את התחושות של הגיבורה יחד עם "לספר את הסיפור" של הסרט לא מדהימה ויוצרת סצינות עם תקריבים מיותרים. משחק סביר של 2 השחקניות הראשיות, אבל עצם האיטיות שבו והאורך של כל סצינה קצת מעיק. הסיפור עצמו מעניין, אבל נמרח קצת. מאוד אוהבת את הג''אנר, לא אהבתי
שם: רוניגיל: 4209/06/2015 23:58:35
10/10אייקון ציון
סרט מקסים בדיוק למה שציפיתי , הזמנתי את בעלי היקר אוריאל וגם הוא נהנה מהמוזיקה והרוגע והשלווה והנופים היפים הקבלה בכניסה הייתה נפלאה והאולם נוח ונעים לישיבה.
קישורים
חץ הקיץ של סנגיילה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט