ארבעה מופלאים ביקורת סרט

Fantastic Four Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "ארבעה מופלאים":
"מוצלח מבחינת בניית הסיפור, פחות טוב בגזרת האקשן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fantastic Four
משחק מיילס טלר, קייט מארה, מייקל ב. ג'ורדן, ג'יימי בל במאי/ת ג'וש טראנק  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לארבעה מופלאים מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"חצי מוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ארבעה מופלאים" היא גרסה נוספת לחוברת הקומיקס של סטן לי וג'ק קירבי. גרסת הלייב אקשן הראשונה יצאה בשנת 1994 ונקראה "The Fantastic Four". ב-2005 הופקה הגרסה השנייה ("ארבעת המופלאים"), ובה כיכבו בין היתר ג'סיקה אלבה וכריס אוונס (שכיום מגלם את "קפטן אמריקה" ביקום הקולנועי של מארוול). סרט ההמשך "ארבעת המופלאים - עלייתו של הגולש הכסוף" יצא ב 2007.סרטי "ארבעת המופלאים" מהעשור הקודם היו די גרועים. לעומת זאת "ארבעה מופלאים" בבימויו של ג'וש טראנק (הזכור לטובה מ"כרוניקה בזמן אמת", שעסק כמו הסרט הנוכחי בחבורת צעירים המקבלת יכולות על טבעיות וגם בו כיכב השחקן מייקל ב. ג'ורדן) הוא סרט מוצלח, בוגר ומעניין הרבה יותר. הוא מתחיל בצורה טובה כאילו והיה סרט מד"ב ולא סרט על גיבורי על. המתח נבנה בצורה יעילה והדרגתית דרך ילדותו של ריד ריצ'אדס שבעזרת חברו, בן גרים, חושב שהוא הצליח להמציא מכונה המשגרת דברים ממקום למקום, אבל בעצם מה שהוא ממציא זו מכונה המשגרת עצמים ליקום מקביל.
את כשרונו של ריד (מיילס טלר שכיכב לא מזמן ב"וויפלאש") מגלה ד"ר פרנקלין סטורם. הוא נותן לו מלגה ומגייס אותו למחקר של המכון בו הוא עובד. שם בעזרת ביתו המאומצת של פרנקלין, סו (קייט מארה), בנו ג'וני (מייקל ב. ג'ורדן) וויקטור ואן דום, הם מפתחים מכונה המסוגלת להעביר אורגניזמים חיים ליקום מקביל.כאשר נאמר לכל המעורבים בפרויקט שאסטרונאוטים של נאס"א יהיו אלה שיעברו ליקום המקביל ולא הם, החבורה לא מוכנה לקבל זאת. ריד מזמין את בן להצטרף לחבורה ויחד, מבלי שאף אחד ידע, הם עוברים ליקום המקביל. הכוכב בו הם נוחתים מתגלה כמדברי ומלא באנרגיה שמקורה אינו ידוע. הם חוקרים את הכוכב וגורמים להתפרצות האנרגיה שמובילה לפיצוץ גדול. כשהם מתעוררים הם מגלים שהם קיבלו כוחות על. ריד הפך לסופר גמיש, סו הפכה לבעלת יכול להפוך לבלתי נראית ולחולל שדות אנרגיה, בן הפך ליצור העשוי אבן וג'וני לבעל יכולת ליצור אש ולשלוט בה. הם מצליחים לחזור מן היקום המקביל, אך משאירים מאחור את ויקטור ואן דום מכיוון שהוא נחשב למת.
כעבור שנה, כאשר ציוד המעבר לעולם המקביל משוקם, מסתבר שד"ר ואן דום שרד. הוא מנצל את המשלחת החדשה שמגיעה ליקום המקביל וחוזר יחד איתם. וכן, כמו בכל סרט מארוול ממוצע, הוא הופך לגיבור גנרי שכל מטרתו היא להשמיד את כדור הארץ. "ארבעה המופלאים" הם היחידים שיכולים לעצור אותו.כאמור, "ארבע המופלאים" הוא סרט שמתפתח יפה ואפילו מרגיש בחציו הראשון יותר כמו סרט מדע בדיוני בסגנון "המשימה מאדים" או "סטארגייט" מאשר סרט גיבורי על, אבל הוא לא מתפתח בצורה מספיק טובה. האפקטים נהדרים, אולם האקשן הוא די דל. הוא מסתכם בסצנות הקצרות בהן הרביעייה נלחמת בד"ר ואן דום ולכן דווקא החלק של הסרט המספר על ההתפתחות של הרביעייה הוא החלק היותר מעניין. מי שמצפה לסרט פעולה קיצי עם קרבות ללא הפסקה, יתאכזב ובגדול. חוסר האיזון בסרט פוגע בו, אך יחד עם זאת מדובר בסרט לא רע בכלל ויותר מעניין מהגרסאות שהופקו בעשור הקודם. סביר להניח שהחלק השני, הצפוי לצאת ב-2017, יהיה מוצלח יותר.בסוף ההקרנה של "ארבעה מופלאים", הקהל נשאר לשבת במקומו מכיוון שחשב שכמו בסוף כל סרט של מארוול, תופיע סצנה נוספת לאחר כותרות הסיום. אולם רוב הנוכחים שכחו ש"ארבעה מופלאים" הוא אמנם סרט המבוסס על חוברת הקומיקס של מארוול, אבל הוא לא שייך אליהם, אלא לאולפני "פוקס". משמעות הדבר היא שאין קשר בין "ארבעה מופלאים" ליקום הקולנועי שיצרו אולפני מארוול בשנים האחרונות עם סרטים כמו "ת'ור", "איירון מן" ו"הנוקמים".
ארבעה מופלאים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shaiגיל: 2712/01/2017 21:27:03
1/10אייקון ציון
הכי גרוע של מארוול. סרט משעמם שמספר איך ארבעת המופלאים נהיו ארבעת המופלאים. היה יכול להיות מסופר בצורה יותר מעניינת, סרט משעמם שכולל סצנת אקשן אחת! שגם היא גרועה מאוד. לא מומלץ - בזבוז זמן סרט שדרגתי הכי נמוך באתר.
שם: .MOR Rגיל: 1318/06/2016 20:44:01
4/10אייקון ציון
סרט לא טוב !!! הצילום מעולה, הפס-קול מדהים והאפקטים טובים לעין אך השחקנים בינוניים (יכול להיות בגלל העריכה), הדיאלוגים משעממים והתסריט והעלילה מרדימים, צפויים ולא מעניינים. בקיצור, אל תראו !!!
שם: מורןגיל: 3303/05/2016 07:55:38
5/10אייקון ציון
סביר, לא שווה צפייה בקולנוע. תודה לאתר סרט על הכרטיסים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט