חופשה בהפרעה ביקורת סרט

Vacation Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "חופשה בהפרעה":
"בדיחות פיזיות מצחיקות בעלילה צפויה ובנאלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Vacation
משחק כריס המסוורת', אד הלמס, לזלי מאן, כריסטינה אפלגייט, צ'בי צ'ייס במאי/ת ג'ונתן גולדסטין, ג'ון פרנסיס דיילי  
קומדיה
ביקורת סרט לחופשה בהפרעה מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"טפשי ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"חופשה בהפרעה", המשכון לסדרת סרטי "חופשה" שהחלה עוד ב-1983, יגרום לכם לצחוק, ואם זה מה שבא לכם הערב אז למה לא. עם זאת, אזהרה לקוראינו- אתם תצאו ממנו עם כמה נקודות פחות ב-IQ. "חופשה בהפרעה" עמוס בבדיחות "קקי, קיא, בום, טראח" אפקטיביות - מספיק כדי להצחיק, לא מספיק כדי להיות קומדיה טובה.וזו העלילה: רנדי גריסוולד, טייס לא יוצלח בחברה עלובה, מעמיס את משפחתו לרכב מזרח-אירופאי מורכב יתר-על-המידה ששכר עבור חופשה משפחתית כדי לשחזר את המסע שעבר עם הוריו ואחותו כשהיה ילד (כפי שמתואר בסרט המקורי עם צ'בי צ'ייס), להחזיר את האש ליחסיו המדשדשים עם אשתו, לגרום לבנו הצעיר והפסיכופט להפסיק להתעלל בבנו הבכור והשברירי, להרגיש גבר ולבקר בפארק השעשועים "וולי וורלד" האגדי.
קומדיות מסע הן ז'אנר נהדר עם פוטנציאל אינסופי לדאחקות פיזיות ורגעים מרגשים. עם זאת, כל אלה נדחסו בכוח ל"חופשה בהפרעה" בצורה קצת לא שוויונית. לכן, עשרים הדקות הראשונות מלאות בפאנצ'ים מטופשים אבל מצחיקים (בעיקר סביב האוטו ההיסטרי, הדינמיקה בין הבנים והביקור בקולג' של אם המשפחה), אבל הסיטואציות הקומיות הולכות ופוחתות בהדרגה ואנחנו נחשפים לתסריט בנאלי וצפוי עד אימה. עוד כמה רגעים קומיים, כולל הופעת אורח של הקאסט המקורי (צ'ייס ובוורלי ד'אנג'לו) שמורים לסוף כדי שתחשבו שהיה נחמד בסך הכל.מלבד התסריט, "חופשה בהפרעה" קם ונופל על ליהוק. אד הלמס המאוס מ"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", פשוט מעצבן והנוכחות המתמדת שלו ממש פוגעת בחוויית הצפייה. כריסטינה אפלגייט מוצלחת כתמיד (מעוררת געגועים ל"הכי מתוק שיש", סרט המסע הנשי והמגניב שלה עם קמרון דיאז מ-2002). אינסוף הופעות אורח (לסלי מאן מ"הכל יחסים", כריס המסוורת' מ"ת'ור", נורמן רידוס מ"המתים המהלכים" וצ'רלי דיי וקייטלין אולסון מ"פילדלפיה זורחת") עוזרות קצת, אבל בקושי.
בסופו של דבר, אם אתם בקטע של בדיחות החלקה על בננה ואם הפרשות ונוזלים משלל סוגים, מצחיקים אתכם (ועם כל ההתנשאות –את מי לא?) אתם תצחקו. גם אם "החופשה" המקורי הוא סרט אהוב עליכם, כנראה שתתענגו על המחוות המרובות. עוד יצוינו לטובה כתוביות ההתחלה והסוף המבריקות וסיקוונס הרפטינג המוצלח. בנוסף - יש גם את כריס המסוורת' ב(כמעט) עירום. מנגד, כל פעם שהסרט מנסה להתמודד עם מושגים מורכבים כמו רגשות או עלילה הוא נכשל כישלון חרוץ. כך שבסופו של דבר מדובר בסרט אנמי, מיותר ולא מזיק.
חופשה בהפרעה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4425/06/2016 15:37:56
8/10אייקון ציון
עושה מה שקומדיה טובה צריכה לעשות וזה להצחיק ולא צריך יותר מזה.לא תמיד זו משימה קלה ופה הרבה סרטים מהז''אנר כושלים. גבר שהוא טייס אזרחי בחברת תעופה קטנה מתכנן לקחת את משפחתו לחופשה כשהיעד הסופי הוא פארק שעשועים שבו בילה בנעוריו. הוא קונה רכב מוזר ומצחיק ואיתו הם מתחילים מסע של 4000 ק"מ ומספר ימים עד היעד. המשפחה עצמה נחשפת לנו תוך המסע והאירועים שהם עוברים שמשבשים לגמרי את תכניתם. הגבר הוא איש מרובע ודי יורם, כמו בנו הבכור . הבן הקטן היפראקטיבי ואוהב להתעלל באחיו הבכור. האישה והאמא היא תמימה למראה אך מאחורי החזות הזו מסתתרת מישהי שהיא די פיראית. מעבר לחוויות המצחיקות הזוג גם מנסה להצית מחדש את אש התשוקה במערכת היחסים שלהם. ציון טוב מאוד!
שם: ערןגיל: 2522/02/2016 15:13:00
3/10אייקון ציון
עדיין עושים קומדיות כאלה? הגיע הזמן שיחלפו מן העולם. בדיחות צפויות, עלילה עלובה וניסיונות נואשים בשימוש בגימיקים מסרטים אחרים. אד הלמס בעל פוטנציאל, אבל גם אמרו את זה על אדם סנדלר.
שם: מור רזגיל: 1311/02/2016 15:30:05
6/10אייקון ציון
סרט לא טוב אך מהנה מאוד !!! השחקנים נחמדים, הבדיחות די מצחיקות, הצילום נהדר, הפס-קול מעולה, הדיאלוגים משעשעים אבל התסריט בינוני והעלילה די צפויה וקלישאתית. בקיצור, סרט לא חובה !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט