איש ללא היגיון ביקורת סרט

Irrational Man Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "איש ללא היגיון":
"רק למעריצים אדוקים של וודי אלן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Irrational Man
משחק אמה סטון, חואקין פיניקס, פרקר פוסי במאי/ת וודי אלן  
דרמה
ביקורת סרט לאיש ללא היגיון מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סרט זניח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד שנה עברה והסרט החדש של וודי אלן (ה-44 במספר) יוצא לאקרנים. הפעם עוסק סרטו של אלן במרצה לפילוסופיה המצוי במשבר קיומי בעיירה קטנה במזרח ארה"ב. חייו של המרצה ישתנו כשבעקבות מערכת יחסים עם אחת הסטודנטיות שלו הוא יגיע להחלטה הרת גורל.חואקין פיניקס הוא אייב לוקאס - המרצה המתוסכל (רוב גיבוריו של אלן הם יוצרים מתוסכלים הסובלים מחסימה רגשית). הוא איבד טעם לחייו, אין לו זיקפה והוא משתעמם למוות מההרצאות שהוא מעביר. אייב פוגש בג'יל היפה (אמה סטון שכיכבה גם בסרטו הקודם והמאוד מאכזב של אלן, "קסם לאור ירח" ) שהולכת שבי אחרי המרצה המלנכולי ורב המעללים. ג'יל מוכנה לנטוש את חברה הנוכחי ורוצה לפצוח בהרפתקה רומנטית עם אייב.
סרטו של אלן סובל מהבעיות שאפיינו גם את סרטו הקודם: מדובר בעלילה קלישאית המתרחשת בעיירה אוניברסיטאית מלוקקת וסטראוטיפית שבה כולם לובשים ראלף לורן ומתנהגים כאילו יצאו מז'ורנל. יש מספיק ניים דרופינג בתחום הפילוסופיה כדי שהצופה יחשוב שהסרט שווה משהו אבל בסופו של דבר אין כמעט כלום מאחורי סיפור המסגרת הרעוע.אייב הגיבור, שהעלילה מרמזת על דמיונו לרסקולניקוב ב"החטא ועונשו", הוא העתק חיוור של הגיבורים הגדולים והמרתקים שאלן יצר וגילם לאורך השנים. כמו כל הדמויות בסרט, הוא פשוט לא מספיק מעניין ורק המשחק של חואקין פיניקס מציל את דמותו ואת הסרט מתהומות הנשייה.
את עלילת הסרט כבר ראינו בעבר בסרטים ובטלוויזיה ואם מדובר במחווה של אלן לספרי ה"רצח בכפר" הבריטיים בסגנון אגאתה כריסטי הרי זוהי מחווה מוחמצת ותפלה. גם אמה סטון החיננית נאבקת קשות בתפקיד שלה כסטודנטית מאוהבת ולא מצליחה לשכנע.יהיו כאלו שיהללו את הסרט על ההפניה שלו לספרות יפה ולעיסוקו בפילוסופיה ובשאלות קיומיות. בעיניי מדובר בזריית חול בעיניים ואולי עדיף שאלן היה מוותר הפעם וממשיך לסרט הבא שלו. כדי ליהנות מסרטו החדש של אלן צריך להיות סלחן גדול ולצלוח רגעים ארוכים של שממה עלילתית. ההומור והציניות של אלן קיימים במידות כה זעירות עד ש"איש לא הגיוני", הופך לאחד מסרטיו הזניחים ביותר.
איש ללא היגיון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3019/02/2016 11:28:41
3/10אייקון ציון
עלילה בנאלית ולא עמוקה, דמויות שבלוניות, משחק בינוני. יש סרטים של וודי אלן שאפשר (וכדאי) לוותר עליהם
שם: Mגיל: 5607/02/2016 23:52:44
6/10אייקון ציון
מותח, מעניין, מרתק וסופר אינטליגנטי... אבל אז מכיע הביום המפגר מטופש הזוי... והורס הכל... משחק רע של הגיבורה... משחק טוב מאד של כל השאר... כל השאר ממש ממש טוב בסרט...העלילה... הדיאלוגים... המחשבות... הפילוסופיה.... אבל אז מגיע הסוף המטופש... נו טוב... אני חוזר על עצמי...
שם: חגיגיל: 4025/01/2016 21:39:27
8/10אייקון ציון
ראיתי עכשיו (באיחור) את הסרט "איש ללא הגיון" של וודי אלן. סרט מצוין! רוב המבקרים קטלו אותו אבל אל תאמינו. אם תסתכלו על התגובות למאמריהם תראו שרוב הקהל הפשוט כן אהב את הסרט. זה סרט וודי-אלני טיפוסי, עם הניצוץ האינטלקטואלי המתוחכם שיש לכל סרטיו. אז נכון שזה יכול להיראות כמיחזור-עצמי, אך מי שרוצה במנה גדושה של סרט חכם ותרבותי יימצא את מבוקשו כאן. הכי מצחיק אותי מבקרים שאומרים שיש כאן "פילוסופיה בגרוש". אבל זה סרט ולא מאמר אקדמי והעיסוק של הגיבור בפילוסופיה רק בא להצביע על דמותו, הוא לא אמור באמת לפתח רעיונות פילוסופיים עצמאיים. אבל כן יש כאן עיסוק בשאלה הפילוסופית של רצח שרירותי, כמו שידוע לנו מ"החטא ועונשו" של דוסטוייבסקי, וכן מסרטו הישן יותר והמעולה של אלן "פשעים ועברות קלות". וכן יש כאן עיסוק בשאלת המוסר הנבדל-כביכול של האדם שרואה עצמו כנעלה, כפי שהגה אותו לראשונה ניטשה. אבל מעבר לאיכות הרעיונית, הסרט פשוט מהנה לצפייה, אין בו רגע משעמם והעלילה מתפתחת בקצב מתאים ומותח, גם אם לא לגמרי מפתיע. כמו כן, יש שתי תחבולות קולנועיות מעניינות ביותר בסרט. האחת, וויס-אובר של מחשבות הן של הגיבור והן
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט