פרסומת

השדון הראשון שלי ביקורת סרט

Gespenster Jager Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "השדון הראשון שלי":
"מיקס בינוני של סרטים מוצלחים יותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gespenster Jager
משחק שחר חסון במאי/ת טובי באומן  
ילדים
ביקורת סרט להשדון הראשון שלי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קלישאתי וממוחזר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בניגוד לגזרת סרטי המבוגרים בה כמה מהסרטים המדוברים של העת האחרונה ("אקס מאכינה", "האל הלבן", "סיפור אמיתי") כלל לא מגיעים למסכי הקולנוע בישראל, בגזרת הילדים המצב הוא הפוך, במיוחד בתקופת החופש הגדול בקיץ הלוהט. לצד סרטי הילדים הגדולים והמוכרים של האולפנים הגדולים מגיעים למסכי הקולנוע עשרות סרטי אנימציה וסרטים לכל המשפחה, שלא היו להצלחות גדולות, אך המפיצים המקומיים חושבים שהם יוכלו לעשות קופה באמצעותם על ההורים המיואשים, שמחפשים דרך להעסיק את ילדיהם.כך הגיע לקולנוע בשבוע שעבר "השדון הראשון שלי" (משחק מילים לא מוצלח ללהיט "הדרקון הראשון שלי"), סרט ילדים גרמני מדובב לעברית בכיכובם של שחקנים בריטיים. הסרט, שמהווה מין מחווה ילדותית לקלאסיקות כ"מכסחי השדים", "קספר" ו"גברים בשחור", הוא עיבוד לספרה של הסופרת הגרמנית המצליחה קורנליה פונקה, שכתבה אף את טרילוגיית הפנטזיה "לב של דיו".
העלילה מספרת על ילד בן 11 בשם טום (מילו פרקר המככב בימים אלו ב"מר הולמס") אשר מפחד מכל דבר, לא מובן על ידי הוריו ומושפל בידי אחותו הגדולה. הדברים משתנים לאחר שטום פוגש בשדון ירוק בשם הוגו המסתתר במרתף ביתו. השניים מגלים תכנית להקפאת העיר בידי שד הקרח הגדול וחוברים לציידת שדים מיזנתרופית שפוטרה מעבודתה בשם הטי (אנקה אנגלקה החביבה) למסע להצלת העיר.בניגוד לסרטי ילדים אחרים, שפונים גם לקהל ההורים ומספקים בידור מהנה לכל המשפחה, "השדון הראשון שלי" יהיה ילדותי וקלישאתי מדי לכל מי שעבר את גיל בר המצווה. הסרט ממחזר מרכיבי עלילה שלמים מסרטים אחרים (במיוחד "גברים בשחור" שהמשרד ללוחמה ברוחות דומה במפתיע למטה MIB), אינו מפתיע לרגע והתהליך שעובר טום מילד פחדן ומבודד לחברותי ואמיץ והטי ציידת הרוחות מאישה שונאת אדם לתחליף אם עבור טום, הוא מובן מאליו ועמוס בקלישאות. בנוסף העלילה חוזרת על עצמה והדרך לסיום עשויה להיות די מתישה לצופים הבוגרים.
למגרעות של הסרט מוסיף הדיבוב של שחר חסון לשדון הוגו, שהופך את הסרט למופע סטנד-אפ פרטי משלו, עמוס בבדיחות שאינן קשורות לעולם הסרט, שלמרבה הצער רחוקות רוב הזמן מלהצחיק (פרט לדיבוב בכתוביות הסיום המהנות). גם ממשחקם של שאר השחקנים קשה להתרשם בגרסה המדובבת לעברית שמוצגת בארץ.יחד עם זאת שני האחיינים בני ה-10 שהיו עימי בהקרנה בהחלט נהנו, כך שהסרט עשוי להתאים לילדים צעירים בגילאי 6-12 (למרות מספר סצינות שעשויות להיות מפחידות למדי עבורם), במידה וצפיתם כבר בכל סרטי הילדים הטובים יותר שמציגים כעת בקולנוע ("הקול בראש", "שון כבשון" ו"הנסיך הקטן").
השדון הראשון שלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתמרקוגיל: 1617/09/2015 11:59:36
8/10אייקון ציון
סרט מעולה האחים הקטנים מאוד נהנו
שם: קקוןגיל: 4812/09/2015 17:21:05
8/10אייקון ציון
סרט מעולה לכל המשפחה לא רק לילדים
שם: טל בנדוידיגיל: 3018/08/2015 14:49:02
10/10אייקון ציון
שני הילדים (7,10) נהנו מאוד. סרט הרפתקאות עם הרבה אקשן והקטעים עם השדון שמדובב ע"י שחר חסון שנונים ומשעשעים מאוד. הדיבוב נהדר. אחלה סרט לקיץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט