הצרפתי ביקורת סרט

La French Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הצרפתי":
"סרט פשע שגרתי למדי אך מהנה ועשוי היטב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La French
משחק ז'אן דוז'ארדן, ז'יל ללוש במאי/ת סדריק חימנז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להצרפתי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"עשוי כהלכה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מרבית הסרטים הזרים שמגיעים לישראל נחלקים לשתי קטגוריות: סרטי איכות המגיעים מפסטיבלים ברחבי העולם וקומדיות עממיות (ברובן צרפתיות) שנועדו למשוך את הקהל הרחב. בתווך הולכים לאיבוד מרבית סרטי הז'אנר הזרים והקהל הישראלי נאלץ להסתפק אך ורק בסרטי ז'אנר אמריקאים. לפיכך נחמד להיתקל בסרט כמו "הצרפתי" בבתי הקולנוע בישראל, סרט שגם אם רק עושה את עבודתו נאמנה ולא מעבר לכך, הוא עדיין סרט פשע קלאסי למדי ועשוי כהלכה, שאינו דובר אנגלית.שמו של הסרט בעברית ("הצרפתי") ובאנגלית (The Connection) מאזכר את סרט הפשע הקלאסי "הקשר הצרפתי" מ-1971, שזכה בחמישה פרסי אוסקר כולל פרס הסרט הטוב ביותר. "הצרפתי" כמובן לא יכול לעמוד בהשוואה לקלאסיקה זו, אך הוא בהחלט מספק את הסחורה בפני עצמו ועוסק באותה פרשת הברחת הרואין מוכרת מצרפת לארה"ב שהתרחשה בשנות ה- 70, הפעם מהצד הצרפתי של המפה.
במרכז הסרט עומדת דמותו של פייר, שופט נוער מבטיח ומוסרי שמקודם לעמוד בראש המאבק המשפט נגד ארגון הסחר בסמים הנקרא "הקשר הצרפתי". בראש הארגון עומד המאפיונר גאטן זמפה, שלא בוחל באמצעים כדי להפוך את ארגון הפשע שבראשותו לגדול ולמשמעותי בצרפת באותם ימים. פייר נאלץ לצאת כמעט בכוחות עצמו למערכה כוללת נגד הארגון ולגלות רשת מסואבת של שחיתות, שכוללת קצינים בכירים במערכת המשפט והמשטרה הצרפתית.עלילת הסרט, המבוססת על סיפור אמיתי, גנרית למדי ומוכרת מעשרות סרטי פשע דומים שנעשו בעבר. דמותו של החוקר המוסרי ששם את הקריירה לפני משפחתו ומסכן בכך את חייו, מול ראש ארגון הפשע הערמומי והנכלולי שיעשה הכל כדי לצאת נקי מהפרשה, הן אבטיפוס של דמויות דומות שראינו כבר בסרטים טובים יותר כמו "הבלתי משוחדים" ו"סרפיקו".
יחד עם זאת הבמאי סדריק חימנז מעניק לסרט קצב טוב, תוך מתן התמקדות והעמקה לדמויות הראשיות, שימוש בפסקול דיסקו קצבי ובתצוגות משחק אמינות של ז'אן דוז'רדן (זוכה פרס האוסקר על הסרט "הארטיסט") בתפקיד פייר וז'יל ללוש (ששיתף פעולה עם דוז'רדן בעבר בסרט "אמנות הבגידה") בתפקיד המאפיונר גאטן זמפה. לצד זאת השימוש שמבצע הצלם לורן טאנגי במצלמה רועדת בחלק מהסצינות אינו מתאים לסרט ופוגם בחווית הצפייה בו."הצרפתי" הוא לא סרט גדול או זכיר במיוחד אבל הוא בהחלט סרט פשע אולד-פאשן לא רע בכלל עם מספר סצינות אקשן טובות, שיהנה בעיקר חובבי סרטי פשע קלאסיים. ומילה לסיום – בסוף החודש תיסגר רשת הקולנוע "אורלנדו סינמה" המפעילה בתי קולנוע בבית ציוני אמריקה ובירושלים. "הצרפתי" הוא הסרט האחרון שהם מפיצים בארץ, כך שצפייה בו יכולה להיות פרידה נעימה לשלום מעוד בית קולנוע עירוני, מוסד שהולך ונעלם ממרכזי הערים הגדולות עם השנים.
הצרפתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4812/09/2020 09:55:30
8/10אייקון ציון
טוב. קשה למצוא נקודות תורפה, חוץ מהאורך שהיה אפשר לקצר. במסגרת גבולות הגיזרה של הז''אנר ,התוצאה הסופית היא בהחלט חיובית.עלילה שמתרחשת במרסיי החל מאמצע שנות ה-70 ועד תחילת שנות ה-80. פייר הוא שופט בבית משפט לקטינים, שמקבל על עצמו תפקיד של להילחם בארגון פשיעה אכזרי ומתוחכם שעיקר עיסוקו הוא בייצור ומסחר בסמים. בראש הכנופיה עומד אדם המכונה טאני. איש שאינו יודע גבולות בדרך להשגת מטרותיו. הסיפור מתמקד בשניהם. פייר מתמודד עם המשימה כמעט לבדו, ללא גיבוי מהמערכת ועם יחידה משטרתית שמשתפת פעולה עם המאפיה. למאבקו גם מחירים אישיים במסגרת משפחתו. יש לציין את הצילום היפה והתיאור המהימן של שנות ה-70 עם התסרוקות, המכוניות וכו''. תוך כדי גם הפציע שיר של מייק ברנט ז"ל.
שם: kamkamגיל: 2701/01/2016 17:09:34
8/10אייקון ציון
אחלה סרט, מעניין וטוב, השחקן הראשי שחקן טוב, מומלץ!
שם: עידןגיל: 1602/10/2015 17:34:11
4/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט