שם קוד מ.ל.א.ך ביקורת סרט

The Man from U.N.C.L.E Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שם קוד מ.ל.א.ך":
"סרטי הפעולה הקלאסיים של שנות ה-60 מתעוררים לתחייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Man from U.N.C.L.E
משחק הנרי קאוויל, יו גרנט, אלישיה ויקנדר במאי/ת גאי ריצ'י  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשם קוד מ.ל.א.ך מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אלגנטי ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גאי ריצ'י, האיש שהביא למסך הגדול שלל סרטי פשע אלימים ומדממים המודעים לעצמם, התברגן עם סרטי "שרלוק הולמס" ונישואים/גירושים לאחת בשם מדונה. סרטו החדש ממשיך את המסע שלו הישר לתוככי הקולנוע המסחרי ההוליוודי עם אדפטציה קולנועית לסדרת הטלוויזיה הנשכחת - "שם קוד מ.ל.א.ך". גם הפעם בהוליווד הופתעו ששום צופה לא ממש חיכה בכיליון עיניים לחידוש הקולנועי לסדרה שרצה במשך ארבע עונות בין השנים 1964-1968 וגיבוריה היו סוכן CIA וסוכן KGB הנאלצים לשתף פעולה.כמו לכותב שורות אלו גם לקהל הרחב הסדרה הזאת לא אומרת דבר, אבל לאור הקאמבק של המלחמה הקרה ומאבקי הכוח בין רוסיה של פוטין למערב, נראה שהסרט הזה מגיע איכשהו בזמן הנכון. החיסרון עבור קהל חובבי הפעולה והיתרון הגדול לחובבי הקולנוע הוא שהסרט הזה לא ממש רוצה להיות עכשווי. להיפך, הוא לא רק מתרחש בשנות ה-60 הוא גם מתנהל כאילו הוא נוצר בשנות ה-60 רק עם הפעלולים של תקופתנו והתוצאה, כמו מרבית סרטיו של ריצ'י, מבדרת והפעם גם אלגנטית ולעיתים אינטליגנטית.
נפוליאון סולו הוא סוכן CIA בעל כורחו, חייל עטור שבחים, נוכל בינלאומי, גנב סדרתי וחובב נשים. הוא נתפס על שלל פשעיו ובמקום לשבת 15 שנה בכלא הוא נאלץ לעבוד עבור ארגון הריגול האמריקאי. הנרי קאוויל (AKA סופרמן בשבילכם) עושה את התפקיד באלגנטיות. מאחר ומדובר בשחקן שעדיין לא הוכיח כשרון רב והוא ככל הנראה בעל מנעד רגשות דל במיוחד, נראה שהתפקיד של הסוכן החלקלק שכמעט ואיננו משתנה לאורך כל הסרט, מתלבש עליו כמו כפפה ליד ואין לו צורך להשקיע מעבר ליכולתו. הוא כמובן נראה מושלם.ארמי האמר, שהוכיח את כשרון המשחק שלו בסרט "הרשת החברתית" כאשר גילם את צמד התאומים וינקלווס, מנסה להשתקם מהאסון "הפרש הבודד" בכיכובו. השחקן הטקסני מגלם את דמותו של אילייה קוריאקין, סוכן ה-KGB המגיע עם מטען מורכב של ילדות חשוכה, הורים בעייתיים ועצבים רופפים. סדנה לעצבים בהחלט הייתה תורמת לבלונדיני הגבוה. אליסיה ויקאנדר השבדית, שהשתתפה בלהיט המדע בדיוני "אקס-מכינה", מגלמת את גאבי המזרח גרמנית הלכודה בין שני הגברים השרמנטים ונראית כאילו היא נהנית מכל רגע.
"שם קוד מ.ל.א.ך" מזכיר במידה רבה שלל סרטי מרגלים, מסרטי ג'יימס בונד המצועצעים בכיכובם של שון קונרי ורוג'ר מור עד סרטי "הפנתר הורוד" הפארודיים וכמובן הלהיט משנת 1967 "In Like Flint", שהתנהלותו השוביניסטית מזכירה במידה רבה את הסרט הזה. מאחר והסרט שם דגש על מערכת היחסים עמוסת האיבה אך גם הערכה מקצועית בין שני הסוכנים והבחורה שביניהם, ריצ'י מצליח ליצור איזון עדין בין הומור ופעולה, כאשר גם את סצנות האקשן הוא אינו לוקח ברצינות יתרה. העלילה, איך לא, עוסקת בניסיון למנוע אסון בינלאומי כאשר משפחה איטלקית עשירה ותאבת כוח ששיתפה פעולה עם הנאצים שמה ידיה על מדען ופצצת אטום.את הקאסט משלימים אליזבת' דביקי כרעה היפהפייה והאלגנטית, ג'ארד האריס ("שרלוק הולמס 2: משחק הצללים") ויו גרנט בתפקיד חינני. אבל הכוכבים האמיתיים של הסרט הם חברי צוות ההפקה שעושים עבודה מרשימה בשחזור רוח התקופה, עיצוב התלבושות, התפאורה והצילום של ג'ון מת'יסון שעושה עבודה מרשימה. גונבת את ההצגה כמו בכל סרטיו של ריצ'י היא העריכה הקצבית של ג'יימס הרברט, שהופכת את המסך למונטאז' של אימג'ים המזכירים את התקופה שבה מתרחש הסרט. בסך הכל מדובר בקולנוע אולד-סקול לחובבי התקופה והז'אנר.
שם קוד מ.ל.א.ך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: rotem590גיל: 1712/02/2016 22:04:59
8/10אייקון ציון
סרט ממש מצחיק, משלב בין אקשן וקומדיה.
שם: מור רזגיל: 1314/01/2016 18:23:02
8/10אייקון ציון
סרט מעולה !!! השחקנים פרפקט, הפס-קול מתאים מאוד לאווירה, הצילום מושלם, קטעי האקשן מקפיצים, הדיאלוגים מתוחכמים ושבעים אחוז מהתסריט והעלילה טובים ומעניינים למרות שלפעמים הם מסובכים אבל רוב הבדיחות די בינוניות. בקיצור, סרט חובה !!!
שם: ערןגיל: 4701/01/2016 14:42:22
7/10אייקון ציון
סרט אקשן המנסה לחכות , בהומור בריטי , את סרטי גימס בונד , טוב מרבית הזמן , מצחיק לפעמים... מומלץ - אם אין משהו יותר טוב
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט