אין לאן לברוח ביקורת סרט

No Escape Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אין לאן לברוח":
"לכאורה מותחן פעולה אבל בעצם סרט אימה גזעני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר No Escape
משחק אוון וילסון, פירס ברוסנן, לייק בל במאי/ת ג'ון אריק דודל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאין לאן לברוח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בעייתי מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לתומי חשבתי שבהוליווד הפסיקו ליצור סרטים על אזרחים לבנים שמגיעים למדינות נטולות שם עם תושבים אסיאתיים שבשלב מוקדם של הסרט ירדפו אותם, יתעללו בהם, יאנסו אותם ולקינוח גם ירצחו אותם. "אין לאן לברוח" הוא סרטו של במאי סרטי האימה הזניח ג'ון אריק דודל אשר כתב את התסריט עם אחיו דרו דודל. ג'ון אריק ביים כמה זוועתונים דלי תקציב, כגון הגרסה האמריקאית המיותרת לסרט האימה הספרדי המבריק “Rec”, סרט האימה המתרחש במעלית "Devil" שהיה מבוסס על פי תסריט מביך של מ. נייט שאמלאן ו"עמוק למעלה" השייך לז'אנר הפאונד פוטג' על ארכאולוגים מתחת לאדמה."אין לאן לברוח" גייס שלושה שחקנים מוכרים לתפקידים הראשיים. השחקן אוון וילסון לא השתתף שנים בסרטי פעולה והשקיע את מרבית זמנו בקומדיות איכותיות מצליחות, בהן כמובן הלהיט של וודי אלן, "חצות בפריז" וגם כמה כושלות ומביכות. הסרט הזה הוא ניסיון לייצב את וילסון כשחקן ראשי כריזמטי אבל הדמות השדופה והעלילה הדלה לא מאפשרות זאת, על אף שהוא בסך הכל מנסה לעשות את המיטב עם מה שניתן לו.
גם השחקנית/במאית/תסריטאית לייק בל מנסה לעשות את המיטב עם מה שניתן לה כרעייתו נטולת האופי שבעיקר מודאגת וזורמת עם המצב מתחילת הסרט עד סופו. פירס ברוסנן עושה את פירס ברוסנן כסוכן ביון בריטי מזדקן חובב נשים ואלכוהול המסתיר כמה סודות, שחיתויות וכישרונות בקצה השרוול.המצב הכלכלי הקשה גורם לזוג לעבור למדינה שהם לא רוצים לחיות בה כדי שהאב יוכל לעבוד בחברה מושחתת ונצלנית בשם קרדיף (האם לתסריטאים המבריקים יש בעיה עם העיר הוולשית?) בלי שהוא מודע בכלל לרקע של הארגון שהוא מועסק בו. גיבורינו הולכים להימלט מטנק, רוצחים עם סכינים, רובים. הם יקפצו מבניינים, ילכו מכות, ייאלצו להרוג, וגם כמעט להיאנס, עוד יריות, מרדפים ואפשר לציין ששתי הילדות של הזוג המסכן נודניקיות ומעצבנות לפחות כמו הטרוריסטים צמאי הדם. מרבית הזרים אינם דוברים אנגלית ככה שיש יותר ניכור כי זה מטריד יותר כשאתה לא מבין את השפה של הרעים.
אני רק אכתוב כאן ששם הסרט באנגלית וגם בעברית הוא פשוט שקר בפרסום. על אף שלמדינה שבה מתרחש הסרט אין שם, כן יש לה גבול עם וייטנאם ומסתבר שהגבול ממש נמצא בסמוך לעיר הבירה נטולת השם ולכן יש לאן לברוח. אמנם היו בסרט רגעים אפקטיביים, אבל התחושה הקשה של ניצול רגשות גזעניים קמאיים מטרידה והורסת את ההנאה. אם לא היו לסרט הזה שחקנים מפורסמים הוא כנראה לא היה מגיע בכלל למסכי הקולנוע בארץ, כמו שניים מסרטי האימה הקודמים שג'ון אריק דודל ביים.
אין לאן לברוח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shoshkiגיל: 1425/06/2016 16:01:48
4/10אייקון ציון
סרט אקשן עם משחק בינוני ועלילה בסיסית שלא מתקדמת לשום מקום
שם: Roei_Pגיל: 1730/11/2015 11:15:23
6/10אייקון ציון
סרט אקשן בסיסי ולא ממש מיוחד, לא מחדש שום דבר.
שם: קאובויגיל: 3927/11/2015 14:37:53
8/10אייקון ציון
בסרט מתחיל בנינוחות מסוימת שמסתיימת לאחר רבע שעה ואז מוביל לבריחה מטורפת של משפחה מכאוס שמתרחש במדינה אסייתית ומעמיד את חייהם בסכנה ניכרת. בגבול הדק שבין מותחן לסרט פעולה,הסרט עשוי מצוין,צילומים טובים ובעיקר מצליח לשדר לצופה את רגעי הפחד והאימה שבה שרויה המשפחה. רק הסוף בעיני היה בכייני וקיטשי מדי. אוון וילסון בתפקיד מפתיע , פירס ברוסנן משחק מצוין ולייק בל גונבת את ההצגה . לראות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט