"סימון" הוא מהקומדיות הנדירות המצליחות לשלב בין סרט מהנה המתאים לכל צופה וסרט שיש בו אמרה חברתית מובהקת. אנדרו ניקול, אשר כתב את התסריט המצוין לסרט "המופע של טרומן", חוזר גם כאן להתעסק בעולם הוירטאולי, הפעם עולם הקולנוע. בעוד "טרומן" עסק בתרבות הצריכה הרייטינגית של האמריקנים, "סימון" מתעסק בצורך הבלתי נלאה של הוליווד לגרום לנו להאמין כי מה שאנו רואים על המסך הוא אמיתי.עולמנו כיום הופך מרגע לרגע לוירטואלי יותר. אנחנו יושבים יותר מול המחשב, יוצאים פחות ומתקשרים עם העולם דרך מסך הטלוויזיה. המציאות הוירטואלית שלנו והמציאות ההוליוודית על מסך הכסף הן לא רחוקות מאוד זו מזו, שתיהן מתיימרות לספר את האמת, כל האמת ורק את האמת. אמינות היא אחד הגורמים החשובים ביותר כאשר אנו צופים בסרט. אם אנחנו לא מאמינים למה שמתרחש על המסך, אם אנחנו לא מצליחים להזדהות עם הגיבורים, הסרט הוא לא טוב מבחינתנו.
פרסומת
אנדרו מעלה בסרטו כמה שאלות, חלקן מוסריות, חלקן אפילו פילוסופיות. האם ניתן להישפט על רצח של דמות וירטואלית? האם שחקנים וירטואליים יחליפו את השחקנים בשר ודם השולטים היום בהוליווד? האם אנחנו נאמין לדמויות וירטואליות ונצליח להזדהות איתן? השאלות הללו מעסיקות את הוליווד כבר כמה שנים, מאז התפתחה טכנולוגיית אנימציית המחשב, נכון להיום הניסיון הראשון ליצור סרט על טהרת דמויות אנושיות וירטואליות נכשל כישלון חרוץ (היה זה "פיינל פנטסי" שיצא בשנת 2000).ויקטור טרנסקי (אל פצ'ינו) הוא במאי קולנוע שירד מגדולתו. שאיפותיו של טרנסקי הן אומנותיות ולא מסחריות. הוא נאלץ להתמודד עם הוליווד המזויפת והממוסחרת מכיוון שזו הדרך היחידה בה הוא יכול להמשיך ליצור סרטים. לאחר שהכוכבת הראשית של סרטו האחרון פורשת לפני תום ההפקה (וינונה ריידר בתפקיד אורח מצוין של שחקנית נוירוטית) הוא מגלה כי ישנה טכנולוגיה בעזרתה הוא יכול להפוך דמות וירטואלית לשחקנית אמינה שתעשה את כל מה שיאמר. טרנסקי משתמש בדמות והסרט זוכה להצלחה כבירה, הכוכבת הראשית של הסרט, סימון הוירטואלית, הופכת לסלבריטאית אהודה בין לילה. עכשיו על ויקטור טרנסקי להתל בכולם ולגרום להם להאמין כי השחקנית היא אמיתית.
התסריטאי והבמאי אנדרו ניקול, שהיה מועמד לפרס האוסקר על כתיבת "המופע של טרומן", מתחיל את הסרט כביקורת נוקבת הוליווד ובייחוד על השחקנים ההוליוודים של היום, כאלו שמקבלים 20 מיליון דולרים לסרט אבל יעזבו את אתר הצילומים מכיוון שקרון המנוחה שלהם נמוך בעשרה סנטימטרים מזה של הכוכב שלצידם. בתסריט פתלתל שמצליח להפתיע אותנו כל פעם מחדש, הוא מעביר את פאצ'ינו דרך ארוכה מבמאי שנאלץ להתחנף ולהתחנן אל מול שחקניו לבמאי שמגלה כי הסרט הגדול ביותר שהוא ייעשה בחייו לא יוקרן בשום בית קולנוע, לגרום לכל העולם להאמין כי סימון היא אדם אמיתי. טרנסקי הבמאי צריך להיות התסריטאי המפיק והבמאי של הסרט החשוב ביותר של חייו וניסיונותיו של טרנסקי מספקות לנו הצופים סצינות מצחיקות ומבריקות (כגון הסצינה נהדרת בה משאיר פצ'ינו עקבות המראים על שהותה של סימון בחדר מלון).זהו התפקיד העסיסי ביותר של אל פצ'ינו בשנים האחרונות ונראה כי הוא לא נהנה כך מאז גילם את השטן בסרט "מלכודת לפרקליט". בסרט צוות מצוין של שחקני משנה הכוללים את קתרין קיניר המגלמת את גרושתו של פצ'ינו, וג'יי מוהר כשחקן חנפן המתגלה כמזויף יותר מהשחקנית הוירטואלית שלצידו. טיפ קטן, הישארו עד אחרי הכותרות ותכלו ליהנות מעוד סצינה קטנה וחביבה.שורה תחתונה: "סימון" הוא סרט מהנה עם משחק מצוין של אל פצ'ינו ותסריט טוב של אנדרו. 8 בסולם אלון.
S1m0ne
במאי קולנוע שירד מגדולתו,ושהכוכבת הראשית של סרטו האחרון פורשת לפני תום ההפקה מגלה כי הוא יכול להפוך דמות וירטואלית במחשב לשחקנית אמינה שתעשה הכל בלי פינוקים ודרישות,עכשיו עליו להתל בכולם ולגרום להם להאמין כי השחקנית היא אמיתית...רעיון הסרט נחמד אבל לא הצליח לתפוס אותי,וינונה ריידר מהממת בסרט.
שם:tiki azlanגיל:5030/11/2002 17:05:44
9/10
קודם כל, השחקנית היא אמיתית והיא מקנדה - דוגמנית העונה לשם רייצ'ל משהו,שנית, איך פיספסתם את ההומור הציני על חשבון כוכבות הוליבוד הקפריזיות שבגללן הומצאה סימון? זה סרט שמכניס לכוכבות הללו מתחת לחגורה - לא צריך אתכן, אפילו הולוגרמה יכולה לעשות במקומכן את העבודה, בלי קפריזות ובלי לדרוש מיליונים
לסיכום, סרט מתוחכם
שם:נטר אוריגיל:2613/11/2002 18:43:44
8/10
הסרט הוא מן חלום שהיינו רוצים להארין אותו בכמה שעות.
הסרט לא ראלי ואולי היה דווקא חסר קצת יותר רציניות.
"סימון" הוא סגנון חדש של סרט, שהמחשב הוא בעצם השחקן הראשי, יכאן זה איך שהוא יצליח.
סרט מתוק, 8 מינוס בסולם אורי