משפחה לא בוחרים ביקורת סרט

Papa ou Maman Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "משפחה לא בוחרים":
"קומדיה קלילה על התעללות של הורים בילדיהם - רעיון רע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Papa ou Maman
משחק לורן לאפיט, מרינה פואיס במאי/ת מרטין בורבולון  
קומדיה
ביקורת סרט למשפחה לא בוחרים מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"איום ונורא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איפשהו בעולם ישב לו תסריטאי (או ארבעה במקרה של הסרט הזה) והגה רעיון קורע מצחוק: מה אם בני זוג נשואים עם ילדים יתגרשו כשכל אחד מהם ירצה שהשני יקבל משמורת מלאה על הילדים?. עוד חשב התסריטאי הגאון והוסיף: מה אם הם יתנו לילדים לבחור בעצמם מי ההורה האהוב עליהם ולכן בני הזוג יצטרכו לשכנע את ילדיהם שהם אנשים והורים נוראים? גדול! "בוא ניקח את זה לקצה" טפח על שכמו שלו אותו תסריטאי והחליט: עכשיו האבא והאמא צריכים, הלכה למעשה, להתעלל בילדים שלהם כדי שהם יחליטו לא ללכת איתם ובכך ירוויחו את הנסיעה/קידום המיוחל שלהם. להיט! כמובן שבתהליך הם מבינים שהם בעצם מתעללים בעצמם ורק רוצים זה את זו. מרגש! זה הפרמיס של "משפחה לא בוחרים", הקומדיה החדשה של יוצרי "שם פרטי".ואולי, אולי, זה היה עובד אם העולם של הסרט היה אחר, פחות מבקש הזדהות ויותר מקדם ניכור. ב"סיינפלד" למשל הגיבורים עושים דברים נוראים זה לזה, לעצמם ולחפים מפשע סביבם. אך גם אם נסייג ונאמר שהם לעולם לא פוגעים בכוונה ובאדישות במשפחתם, ובטח לא בילדים שלהם, זו לא המציאות של "משפחה לא בוחרים", שהיא יותר "חברים" הרגשנית מ"סיינפלד" הצינית. השילוב, בין אפיון דמויות בכנות רגשית ובין פעולות בלתי נסבלות, הופך את ההורים לבזויים מחד, אבל לא מספיק הזויים כדי שנהנה מהומור שחור מאידך.
יכול להיות שאני, המבקר האקראי, שמרן מדי, אבל התעללות נפשית עמוקה בילדים – החל מהשפלה פומבית מכוונת, דרך התנקשות בחיות המחמד שלהם ועד אלימות פיזית אכזרית כמו ירי כדורי צבע מטווח אפס וסטירות לפנים – לא מצחיקה אותי. התסריטאי ניסה לסייג את הפעולות המחרידות הללו בכך שאפיין את היחסים בין הזוג כפסיכיים מראשיתם ואת הילדים כמעצבנים כל כך שהשמרטפית לא מסוגלת לטפל בהם. אבל לתסריטאים יש אחריות, והצגת הורים רעי לב בעודם מבקשים מאתנו להזדהות עם המסע הרגשי שלהם, זה לא פחות מאיום ונורא.עוד החלטה איומה, שמוצגת בקלילות מובנת מאליה, הוא שימוש בילדים במהלך גירושים מכוערים. כולם, כולל הבוררת המשפטית ששכרו לעצמם, חושבים שהבחירה "את מי אתה אוהב יותר - אמא או אבא?" היא לגיטימית. אבל כאמור, תסריטאים ואחריות. רוצים לגעת בנושא המאוד קשה של ילדים הנקלעים בתווך של מלחמת משמורת מנוכרת? אנא, בחרו ז'אנר אחר מקומדיה. או שתעשו קומדיה ביקורתית חכמה. או לפחות, תעשו את זה ממש, ממש, ממש מצחיק.
וזה מקור כל חטא - "משפחה לא בוחרים" הוא פשוט לא מצחיק. אחרת, אולי, היינו מוחלים להם. נראה שכל פעם שהמחשבה המטרידה הזאת התגנבה למוחו של התסריטאי הוא החליט לקחת את התנהלות ההורים לקיצוניות חדשה- "כן תנו לאמא להשתכר ולספר לכל החברים של הבת שיש לה בעיות עם החזה הקטן שלה! רגע! אולי האבא יקח את הבת למועדון חשפניות ויכריח אותה לשים שטרות בחוטיני של החשפנית! היי למה לא גם וגם! מה רע? צחוקים!".נציין שבהנחה ואפשר להניח את הרעיון הרקוב הראשוני בצד (ואי אפשר), אז הליהוק דווקא מוצלח והשחקנים מרינה פואיס ולורן לאפיט ("שקרים לבנים קטנים") מצליחים לכבוש את המסך ברגעים קצרצרים בהם הם לא מעוררים אנטגוניזם בצופה. גם שוט הפתיחה הארוך והמרשים שמציג את ההרסנות של סיפור האהבה של הזוג נחמד ומבטיח הבטחות שהסרט עצמו רחוק מלממש. חוץ מזה- קטסטרופה. לוותר.
משפחה לא בוחרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכלגיל: 5202/12/2015 22:10:35
1/10אייקון ציון
גם אם ממש משעמם לכם, אל תלכו! גם אם פה ושם צוחקים, עדיין העלילה ירודה, ההומור נמוך ורוב הסצינות מביכות. הרעיון הוא מקורי, אבל התוצאה כל כך לא מוצלחת. אנחנו יצאנו באמצע וזה בחיים לא קרה לנו עד היום. בקיצור - לא ללכת!
שם: איילתגיל: 5911/11/2015 23:41:13
4/10אייקון ציון
סרט נוראי על הורים שמאמללים את ילדיהם כדי להטות ולהשפיע על החלטתם בנוגע המשמורת. ההורים מתנהגים כמו ילדים וזה לא מצחיק.מנהלים קרב מטופש בדרך לגירושין .
שם: deslokגיל: 4408/11/2015 09:50:48
3/10אייקון ציון
רעיון יפה (המלחמה ההפוכה של המשמורת) , אבל הקומדיה הזו לא כל כך הצחיקה אותי. לא מומלץ !
קישורים
חץ משפחה לא בוחרים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט