פלאפל אטומי ביקורת סרט

Atomic Falafel Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פלאפל אטומי":
"קומדיה משעשעת ושטותניקית מדי עם פוטנציאל גבוה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Atomic Falafel
משחק שי אביבי, יוסי מרשק, מלי לוי גרשון, מיכל טרבס, אלכסנדר פהלינג במאי/ת דרור שאול  
ישראלי
ביקורת סרט לפלאפל אטומי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מצחיק לפעמים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשעה טובה הקומדיה הישראלית חווה פריחה. "פלאפל אטומי" מצטרף למספר לא מבוטל של סרטים ("מה כבר יכול לקרות?", "איביזה", "שושנה חלוץ מרכזי"), שמטרתם הראשונה היא להצחיק ורק אחר כך לומר משהו (אם בכלל) על החיים.אי שם בדרום הארץ מתכננים בכירי הצבא התקפה על האויב האיראני שלפי המודיעין האחרון זומם להתקיף את ארץ הקודש. לתמונה נכנסת ועדת האו"ם לאנרגיה אטומית שמגיעה לדרום ומאיימת לחשוף את סודות הגרעין הישראלי. אם זה לא מספיק ממש סמוך לבסיס הסודי (שאסור לדבר עליו) מוכרת מימי החיננית את הפלאפל שלה בזמן שאחותה הקטנה מפלרטטת עם גיק מחשבים. בהמשך (ממש במקרה) ייווצר קשר בין האחות הקטנה של מימי לבין נערה איראנית שגרה (איך לא...) בסמוך לבסיס הגרעין האיראני וכמו שאומרים באנגלית "All hell will break loose"
הבמאי דרור שאול חוזר לטריטוריית הנונסנס שאפיינה את סרטו "מבצע סבתא". גם שם הוצגו כל הגיבורים כסטראוטיפים מוחלטים ובהגזמה מכוונת וכמו ב"מבצע סבתא" גם גיבורי "פלאפל אטומי" הם נלעגים, מופרזים וחסרי מודעות עצמית מוחלטת. שי אביבי כגנרל קשוח הוא מעין גרסה לרוברט דובאל מ"אפוקליפסה עכשיו", שאוהב את ריח הנפאלם בבוקר. אביבי נדמה כמדקלם שורות מה"חמישייה הקאמרית", ומבצע את תפקידו באובר אקטינג היסטרי. זהר שטראוס הוא איש השב"כ למוד הקרבות, יונתן צ'רצ'י הוא שר הביטחון הלחוץ ויוסי מרשק הוא עוד קצין שש אלי קרב. נדמה ששאול נהנה לרדת שוב ושוב על אנשי הצבא, לעיתים בחדווה גדולה מדי לטעמי. הרצון להצחיק בכל מחיר מחבל בסופו של דבר בסרט.בגזרה האזרחית הדמויות קצת פחות מופרכות - מלי לוי שוב משכנעת כבחורה טובת לב שמחפשת שידוך המתאהבת בראש הועדה לאנרגיה אטומית (שהוא רחמנא לצלן גרמני!). השחקן הגרמני אלכסנדר פהלינג, הזכור כפרקליט התמים מ"מבוך השקרים", מגלם בחינניות ובטבעיות את איש הועדה לאנרגיה אטומית שבשל מחלת ילדות מסוגל להריח אורניום למרחקים וגם מיכל טרבס אותנטית כאחות הצעירה של מימי מוכרת הפלאפל.
מה שמציל את "פלאפל אטומי" מהפיכתו לסרט צחוקים זניח הוא הרגע שבו מרחיב הבמאי את היריעה ומראה לצופה מה קורה בצד השני- אצל האויב האיראני במקרה זה. שם מתגלה לצופה תמונת מראה של הצד הישראלי, כשאת ההצגה גונבת השחקנית הגרמנייה ממוצא איראני טארה מלטר. המסר המאוד בוטה של הסרט בסגנון "כולנו דומים ובעצם רוצים שלום" מועבר היטב על ידי הצגת שני צדי המטבע ומראה כי שאול התקדם מאז ימי "מבצע סבתא"החלק האחרון של הסרט העוסק ברגעים האחרונים שלפני הפצצה הדדית של הישראלים והאיראנים הוא החלק השאפתני ביותר בו וכולל נאום מרגש לעולם (ויתכן ואף יזכיר לחלק מהצופים את "ד"ר סטריינג'לאב " המופתי). אני אישית העדפתי את רגעי הקומדיה הקטנים והפחות גרנדיוזיים. "פלאפל אטומי" הינו סרט קומי קולח ומבדר לעיתים עם מסר פוליטי עטוף בפיתה.
פלאפל אטומי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יובלגיל: 4723/07/2016 00:34:39
9/10אייקון ציון
דרור שאול חוזר עם קומדיית מצבים נפלאה שבה כל מה שיכול להסתבך - מסתבך ומתפרע, עם צבא מוטרף ואינפנטילי והרבה הומור. סרט כיפי, שקצת מכניס לפרופורציה עם הרבה צחוק.
שם: אורי_פןגיל: 3022/11/2015 22:26:28
5/10אייקון ציון
באתי עם לב נקי, אוהב ומקבל במטרה להיות חלק מסרט קאלט חדש שייזכר לדורי דורות, משהו בטריילר ממש משך אותי. ההומור שלי נע בין סיינפלד לאוסטין פאוורס (כלומר, יש מנעד רחב) - פשוט לא מצחיק מספיק. הזוי קצת ובעיקר מאכזב מאוד.
שם: talooshגיל: 2704/11/2015 16:12:07
9/10אייקון ציון
סרט קליל כיפי ומצחיק!! בילוי נעים וכמובן כיף לצפות בסרט ישראלי :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט