מר הולמס ביקורת סרט

Mr Holmes Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "מר הולמס":
"הצגה אנושית ומעוררת חמלה של הבלש המפורסם בהיסטוריה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mr Holmes
משחק איאן מק'קלן, מילו פארקר, לורה ליני במאי/ת ביל קונדון  
דרמה
ביקורת סרט למר הולמס מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"איטי וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסיכוי שדמותו של שרלוק הולמס תפסיק להופיע בעיבודים טלוויזיוניים או קולנועיים לספריו של ארתור קונן דוייל הוא אפסי. דמות אייקונית כזו, שבין היתר היוותה השראה לתומאס האריס ביצירת דמותו של חניבעל לקטר, אף פעם לא תתנדף מעולם התרבות. אני מוצא את עצמי צופה לפעמים באותו שבוע גם בפרקים של "שרלוק" וגם של "אלמנטרי", שתי סדרות טלוויזיה מסקרנות ומותחות שהעניקו לדמותו של הבלש טוויסט עכשווי וריאליסטי."מר הולמס", העיבוד החדש לדמותו של הבלש המיתולוגי, מגיע מזווית שונה. ראשית כי העלילה אינה מתבססת על כתביו של ארתור קונן דויל, אלא על פי ספרו של מיץ' קאלין. שנית, הסרט מתמקד בשרלוק בן ה 93, שנים לאחר שפרש לכפר ולא בבלש בשיא פריחתו באנגליה הוויקטוריאנית. הדגש בסרטו של ביל קונדון ("אלים ומפלצות") הוא על הדרמה. מי שיגיע לסרט במטרה לצפות בשרלוק הולמס ויכין את עצמו לעלילה מותחת, יתאכזב מהר מאוד. כמו כן, התעלומות מכילות את הפתרון כבר בתוך הבעיה, כך שהצופה לא ממש ימצא את עצמו מופתע או מאותגר.
"מר הולמס" הוא סרט די איטי שנע על מסילת הזיכרון המתפרק של הבלש. הוא לא חולה באלצהיימר, אך נוטה לשכוח שמות ופרטים מהעבר. הולמס פרש למגורים בכפר. הוא חי יחד עם מנהלת משק הבית שלו, גברת מונרו (לורה ליני) ובנה רוג'ר (מילו פארקר). מערכת היחסים המתפתחת בין הבלש לילד, היא מערכת יחסים קלאסית ומעט נדושה בין מבוגר לילד, כך שאין בה משהו שיכול לחדש לצופה. שרלוק מלמד את הילד הסקרן דברים שונים כולל איך לטפל בכוורת הדבורים שלו. מדובר במערכת יחסים קלאסית של הפריה הדדית.במהלך הסרט מתבררת הסיבה מדוע שרלוק הולמס הגלה את עצמו לכפר. הוא עשה זאת בעקבות חקירה שהובילה לאסון. בעידודו והפצרתו של רוג'ר, הוא מנסה לעלות את החקירה על כתב ולהציג את עצמו בצורה אמיתית יותר בניגוד לכתביו המוגזמים ומייפי המציאות של ווטסון. במקביל הוא מספר גם על מסעו הטרי ליפן בעקבות חיפושו אחר צמח שישפר את זכרונו.
איאן מק'קלן משחק נפלא. לאחר ש"שרלוק" ו"אלמנטרי" הפכו את דמותו של הבלש לספק אדם אנטי חברתי וחסר רגישות וספק לוקה באספרגר, ב"מר הולמס" הבלש מוצג באופן אחר לגמרי - רגיש, פגיע, מעורר חמלה ובגדול פשוט ואנושי."מר הולמס" הוא סרט חביב ונעים לצפייה, אך הוא לא חף מפגמים כאשר המרכזי הוא התסריט הפשטני וההתנהלות האיטית ללא צורך של הסרט. מתח, עלילה קצבית וקצת יותר עניין היו יכולים לשפר את הסרט בצורה ניכרת.
מר הולמס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4510/12/2016 16:52:50
7/10אייקון ציון
מעל הכל העניין המרכזי כאן הוא הזיקנה והבדידות, איך החיים היו ניראים אילו פעלנו כך או אחרת. הדגש הפילוסופי הזה הוא העיקרי, יותר מאשר מותחן שמתאר פתרון של מקרה בלתי מפוענח. שרלוק הולמס בן ה-93 כבר הרבה אחרי הפרישה, הוא גר בבית מרוחק שבו מנהלת משק הבית וילדה הקטן הם הנוכחים היחידים וגם מטפל המסירות בדבורים אותן הוא מגדל. מטבע הדברים הולמס אינו במיטבו אך למזלו הוא מתיידד עם בנה הסקרן של מנהלת משק הבית ובעזרתו חוזר להיזכר במקרה אותו חקר לפני עשרות שנים. המקרה השאיר בו רגשות אשם למשך שנים רבות קדימה והוא זה שמניע את העלילה עם קפיצות אחורה בזמן. מי שמצפה לסרט בלשי קלאסי צפוי להתאכזב. נדרשת הרבה סבלנות, אך לטעמי הסרט מעניין ומעלה מחשבות רבות על כל מה שסובב סביב החיים, משמעותם, הדרך לחיות אותם וכו''.
שם: חיים וינטראובגיל: 4415/08/2016 11:25:16
9/10אייקון ציון
סרט איטי, יפהפה ומרגש. מי שחיפש פה סרט תעלומות או מתח מסמר שיער לא ימצא. זהו סרט על זיקנה, על השלמה והבנה, על אהבה ובדידות. סרט מרגש שגרם לי לחיוך עצוב בסופו. ההתרגשות אופטימית מחד ומלנכולית מאידך. סרט נפלא.
שם: ערןגיל: 4708/03/2016 20:25:35
2/10אייקון ציון
סרט מתח בלשי עייף, איטי ומאכזב המחייב תעצומות נפש כדי להגיע לסופו מפעם לפעם הבלחות של קולנוע ראוי אבל מעבר לזה - קופא על שמריו משחק טוב של כוכבי הסרט אינו מצליח לחפות על חוסר העניין של העלילה אפשר.... ורצוי לוותר
קישורים
חץ מר הולמס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט