באבא ג'ון ביקורת סרט

Baba Joon Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "באבא ג'ון":
"משדר נוסטלגיה ואקזוטיקה אך צפוי ולא מרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Baba Joon
משחק נביד נגהבאן, אשר אברהמי, דויד דיאן, ויז (אליוט) ספאבי, רפאל (פאראג') אליאסי במאי/ת יובל דלשד  
ישראלי
ביקורת סרט לבאבא ג'ון מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"טביאני לעניים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "באבא ג'ון" הוא הזוכה הגדול של פרסי אופיר עם חמישה פרסים בקטגוריות צילום, ליהוק, מוסיקה, עיצוב וכמובן פרס הסרט הטוב ביותר. אולם האם בחירות האקדמיה מעידות על סרט יוצא דופן?סרט הביכורים של יובל דלשד עוסק באחד הנושאים השכיחים ביותר בקולנוע העולמי - מתח בין דורי ויחסי אב ובן. מדובר במשפחה שהגיעה מפרס ורוב הסרט דובר פרסית מה שעל פניו הופך אותו למיצג אקזוטי (דגש על "על פניו"). האב-השחקן האיראני/אמריקאי נגיד נבאגן מסתובב בפרצוף חמור סבר כדרכם של אבות או סבים בסרטים כגון אלה (ראו "שדה התירס" או "אביב, קיץ, סתיו, חורף ואביב") ומנסה להתקיים איכשהו בכבוד במושב אי שם בישראל של שנות השבעים או השמונים.
בנו, הילד החמוד אשר אברהמי בהופעה היחידה המשכנעת בסרט, הוא הבן היחיד שמאס במסורת של גידול תרנגולי הודו ובכלל רוצה להרכיב רכבים מחלקי גרוטאות. עוד בסיר הלחץ הסב העצבני, הדוד שמגיע מאמריקה, שכל כולו שיר הלל לחופש ולתרבות המערב, ואמו של הילד בהופעה מרירה-מתוקה.העלילה מתנהלת בעצלתיים. לול תרנגולי הודו מוקם, הילד רוצה חופש, הסבא רוצה מסורת והאב נקרע ביניהם. כמה צפוי ולא מחדש. אל תתנו לשפה הפרסית להלך עליכם קסמים. לא כל סרט בשפה אקזוטית הוא יצירת מופת ולא כל סרט שמאיר פינות לא מוכרות בקהילות היהודיות ברחבי הגלובוס הוא "מפריח היונים", שאמנם סבל מדידקטיות אבל היה לו לב פועם ודמויות שהצופה יכול להיאחז בהן ולהתמוגג מקסמן.
כל מי שראה את יצירת המופת של האחים טביאני, "פדרה פדרונה", יכול להבין עד כמה ניתן להטיח בפניו של הצופה מציאות בלתי אפשרית של מסורת חשוכה מצד אחד ושל רצון להשתחרר מכבלי אותה מסורת מצד שני. ב"באבא ג'ון" נדמה שהבמאי השתמש בספר הכללים ליצירה הבין דורית אך הקפיד לא ללכת רחוק מדי ולא לזעזע יותר מדי. בסרט כזה שהמלנכוליה שורה עליו תנו לי דם, תנו לי אגרופים לבטן, אני רוצה לראות את הקישקע של השחקנים נשפך לכל אורך הסרט ואם תצליח הקדמה לנצח אני רוצה להרגיש קתרזיס כשאור השמש יאיר ולא להרגיש בסוף הסרט כי בעצם לא התרגשתי כלל.ל"באבא ג'ון" היה המון פוטנציאל שרובו לא נוצל. אני בהחלט מחכה לסרטו הבא של דלשד, שנראה המום לחלוטין בעת זכייתו בטקס האופיר. למרות הפגמים יש להעריך את בחירתו של דלשד בנושא לא פשוט. אולי בסרט הבא תצלח דרכו.
באבא ג'ון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4809/04/2020 10:40:41
7/10אייקון ציון
בסך הכל טוב. מסוג הסרטים הקטנים והמיוחדים שהקולנוע הישראלי יודע לספק לנו.משפחה ממוצא פרסי שגרה ביישוב חקלאי ודתי באיזור פסטורלי. האב יצחק הוא איש ששומר על ערכי המשפחה המסורתית, לפיהם הגבר הוא דומיננטי והילדים הם ממשיכי הדרך. הבעיה היא שבנו מוטי לא מקבל את זה, ולא רוצה להשתלב בעבודה שממנה המשפחה מתפרנסת וזה גידול תרנגולות בלול. המצב מחריף כשדריוש אחיו של יצחק מגיע לביקור אחרי שנים רבות בארצות הברית. דריוש עוסק בצורפות תכשיטים אבל ההבדל העיקרי הוא בתפיסת עולמו ,שהיא ליברלית בניגוד לאחיו ואביו שגם גר ביישוב.דריוש מתקרב למוטי ותומך בגישה של לתת לו אפשרות לבחור מה ברצונו לעשות עם חייו. הנוכחות שלו גורמת לחיכוכים קשים בקרב בני המשפחה.הצילום והמשחק מצויינים ושפת הדיבור שהיא ברובה פרסית גם נותנים נופך יוצא דופן לסרט. ציון 7.5.
שם: איילתגיל: 6008/09/2016 22:38:20
8/10אייקון ציון
סרט מיוחד על דילמה במשפחה ממוצא פרסי שבה הגברים שולטים ומחליטים ומובילי דרך.הילד משחק מצויין וזו הפתעה כי איננו שחקן.גם השחקנים האירניים משתלבים מצויין במושב בדרום הארץ.יש מסר, ומוסר השכל אוניברסלי.
שם: אגנסגיל: 5214/11/2015 21:36:28
8/10אייקון ציון
סרט פשוט ומוצלח. משחק מעולה של הילד. הצילום יוצא מן הכלל. השחקנים טובים. הסיפור נוגע ללב. תענוג.
קישורים
חץ באבא ג'ון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט