הטנור ביקורת סרט

The Tenor Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "הטנור":
"דרמה בוסרית עם משחק, תסריט ובימוי כושלים. מביך לצפייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Tenor
משחק יו ג'י-טאי, יוסוקה איזייה במאי/ת קים סאנג-מאן  
דרמה
ביקורת סרט להטנור מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"צורם לעין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בילדותי הייתי מכור לסרטי אמנויות לחימה. הסרטים של ברוס לי וז'אן קלוד ואן דאם היו אלו שמשכו אותי יותר מכולם בז'אנר הזה. הייתי מקליט וחוזר לראות אותם אחת לכמה חודשים. המשחק בסרטים האלה היה גרוע והתסריט היה רחוק מלהיות אמין. אלה היו סרטים די צפויים ושבלוניים. כל זה לא הפריע לי להמשיך לאהוב את הסרטים הללו עד היום. גם היום אני צופה בהם בהנאה רבה ומבין מדוע הם הפכו לקאלט.הצפייה בסרט "הטנור" של הבמאי הקוראני קים סאנג מאן הזכירה לי במידה רבה את החוויה שבצפיית סרטי אמנויות הלחימה, אבל מה שעבד אז לא עובד עכשיו. כיום אני כבר לא ילד שאינו שם לב לבעיות בתסריט, המשחק והבימוי. "הטנור" מבוסס על סיפור חייו של הזמר ביי ג'ה צ'ול, זמר אופראי מוערך שחלה בסרטן בלוטת התריס וכתוצאה מכך איבד במהלך הניתוח את הדבר הכי חשוב לו - את קולו. מדוע הסרט הזה מזכיר לי סרטי אמנויות לחימה? כי רמת המשחק בו מביכה עד גרועה בדיוק כמו בסרטים הללו.
האמת היא שמהצפייה בטריילר הייתי בטוח שמדובר בדרמה לא רעה, אבל הסתבר שמדובר בסרט שהיה יכול להשתלב בקלות רבות בערוץ הטלנובלות "ויוה" או בערוץ סרטי הטלוויזיה הנודע לשמצה – הולמרק. אומנם לא מדובר כאן בסיפור אהבה, אבל התסריט על הדיאלוגים הכושלים, חוסר המודעות העצמית, המשחק החובבני, העריכה הכושלת והבימוי הנוראי - כולם מזכירים טלנובלה.לקים סאנג מאן הייתה כוונה טובה. הוא רצה להביא אל המסך הגדול סיפור אמיתי של ניצחון הרוח על הגוף אך הוא נכשל במבחן התוצאה: ביי ג'ה צ'ול (יו ג'י-טאי) בנה קריירה רצופת זכיות בפרסים. בזמן שהוא מופיע בגרמניה, קוג'י סוואדה (יוסוקה איזייה), סוכנו היפני, משכנע אותו להופיע ביפן. בזמן החזרות ביפן, ביי ג'ה צ'ול מתעלף ומבדיקה בבית החולים מסתבר שהוא חולה בסרטן בלוטת התריס. הניתוח פוגע קשות במיתרי קולו כך שהוא יכול אך ורק ללחוש בקול צרוד. סוכנו לא מוותר ומצליח לשכנע רופא להציל את קולו, למרות שכישלון יכול לסכן את שמו של הרופא. מכאן מתחילה דרכו של הטנור חזרה אל הפסגה בליווי משברי אמונה וסיבוכים בריאותיים.
הסיפור הזה, על אף שהוא מבוסס על מקרה אמיתי, חוזר על עצמו בווריאציות שונות דרך ז'אנרים קולנועיים כמו דרמות ספורט. למרות זאת יש בו פוטנציאל לסרט טוב, אולם קים סאנג מאן בנה את הסיפור כמו שמיכת טלאים. ישנן סצנות שהחיבורים ביניהם צורמים. ישנו שימוש לא טבעי במימד הדמיון או תחושות פנימיות מבלי שנבנתה אווירה מתאימה. התסריט לוקה בחוסר אמינות והדיאלוגים נכתבו בצורה רשלנית. לדוגמה: הסוכן מציע לטנור לעבור ניתוח. הטנור מסרב, הסוכן זורק משפט וחצי – הטנור מסכים. אותה התרחשות קורת עם המנתח. בנוסף, דיאלוגים רבים מכילים לא מעט פאוזות דרמטיות מיותרות חסרות כל הצדקה. מפני שהתסריט והדיאלוגים כל כך איומים, נוצרות דמויות שלא ניתן להזדהות עם אף אחת מהן, אפילו לא עם הטנור עצמו."הטנור" הוא סרט נטול הומור. בגלל כישלון הבימוי והמשחק, קים סאנג מאן משיג את המטרה ההפוכה ממה שהוא התכוון. מצאתי את עצמי צוחק בקטעים שהיו אמורים להיות מרגשים ודרמטיים. למשל בסצנה בה הטנור והסוכן יושבים במסעדה והטנור מדבר לראשונה באופן ברור בקולו הצרוד בליווי תנועות ידיו. מקרה זה מרגיש כאילו מדובר במרלון ברנדו בסצנה מ"הסנדק". אני לא חושב שהייתה פה כוונה לקרוץ לסנדק, וגם אם כן, זה רק פגם בסרט.אם בסרטי אמנויות לחימה אפשר להתעלם מהמשחק לטובת כוראוגרפיית הלחימה, לא ניתן לעשות זאת כשמדובר בדרמה המתרחשת על רקע עולם האופרה. "הטנור" הוא סיפור מעניין בבסיסו אך קורס תחת עומס מגרעותיו. אני מקווה שמישהו יעשה לו רימייק וכך יצליח לכבד את ביי ג'ה צ'ול בסרט מקצועי, איכותי ואמין יותר מאשר הסרט הבוסרי של קים סאנג מאן.
הטנור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מנדיגיל: 5910/01/2016 08:00:46
7/10אייקון ציון
סרט מעניין ומומלץ בעיקר לחובבי מוזיקה קלאסית. חבל שהיו יחסית מעט קטעי מוזיקה. סה"כ סרט סביר
שם: יובלגיל: 4601/01/2016 21:30:57
6/10אייקון ציון
ביצוע מגושם ופלקטי של סיפור מעניין. למעט המוזיקה, כל השאר בינוני ומטה.
שם: גליתגיל: 4603/12/2015 12:11:46
8/10אייקון ציון
סרט עדין, מרגש ונוגע ללב אם כי הסוף דיי צפוי. מעט ארוך אבל מענג בקטעי האופרה.
קישורים
חץ הטנור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט