כולם אוהבים את הקופּרס ביקורת סרט

Love the Coopers Movie Review

תמונת כתבעתרת סלייטר על "כולם אוהבים את הקופּרס":
"בימוי מרושל, תסריט מרגש ואנסמבל שחקנים מרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love the Coopers
משחק ג'ון גודמן, אלן ארקין, אד הלמס, דיאן קיטון, אמנדה סיפריד, מריסה טומיי, אוליביה ווילד במאי/ת ג'סי נלסון  
קומדיה
ביקורת סרט לכולם אוהבים את הקופּרס מאת עתרת סלייטר | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"שמרני ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין כמו אווירת חג המולד בארה"ב. השלג הלבן מכסה את הרחובות, עצי אשוח מקושטים ניצבים בכל פינה וילדים מחויכים מצטלמים על ברכיו של סנטה קלאוס. סרטי קולנוע העוקבים אחר מספר דמויות אשר עושות את דרכן לארוחת החג ומזכירים לכולם כמה טוב שיש משפחה וחברים, הפכו גם הם לחלק מהמסורת. הסרט "כולם אוהבים את הקופרס" מציג את אותה עלילה לעוסה, המופנית בעיקר לקהל האמריקאי. אך אל דאגה, הקהל הישראלי לא מוזנח. בסרט מופיעים גם מגן דוד, חנוכיות ואפילו הדודה המבוגרת פוצחת בשירת "הבה נגילה"."כולם אוהבים את הקופר'ס" מורכב ממספר סיפורים נפרדים שמתחברים בסיומו. שרלוט (דיאן קיטון) וסאם (ג'ון גודמן) מחליטים להיפרד לאחר 40 שנות נישואין ומזמינים את בני המשפחה לחגוג עמם את חג המולד האחרון יחד. בנם האנק (אד הלמס), מובטל טרי, מגיע עם גרושתו ושלושת ילדיו. בתם אלינור (אוליביה ווילד) מחזאית כושלת, מזמינה את ג'ו (ג'ייק לייסי) חייל רפובליקני נאה, אותו פגשה בדרכה בשדה התעופה ובאקי (אלן ארקין) אביו של סאם, מביא עמו את המלצרית (אמנדה סייפירד) אותה הכיר בדיינר בו הוא נוהג לבקר מדי יום.
אחרונה חביבה מגיעה אמה (זוכת האוסקר - מריסה טומיי) אחותה של שרלוט, לאחר שנתפסת על ידי ויליאמס, שוטר אפרו-אמריקאי (אנתוני מקיי), כשהיא גונבת מתנה עבור שרלוט מדוכן תכשיטים. ויליאמס מוותר על ביצוע המעצר כדי שתוכל לחגוג את חג המולד עם משפחתה.התסריט שנכתב בידי סטיבן רוג'רס מצליח מדי פעם לרגש ומאפשר לכל אחד מהצופים למצוא בסרט דמות עמה הוא מזדהה. אך נראה כי הבמאי ג'סי נלסון ("קוראים לי סאם") ניסה לעטר את הסרט ביותר מדי אלמנטים קולנועיים שמסרבלים אותו ומכבידים עליו. כמו למשל הקריינות של סטיב מרטין שמלווה את הסרט והפלאשבקים לתקופת הילדות של הדמויות.
משפחת קופר משקפת את פני החברה האמריקאית של שלהי שנת 2015. למרות שבני המשפחה מאופיינים כהיפים, חילוניים וליברליים, המסר של הסרט הוא מאוד שמרני. ההתרסה כנגד התיעוש באה לידי ביטוי באיבוד עבודתו של האנק כצלם משפחות בחנות כלבו לטובת עמדת צילום אוטומטית וכן באמצעות הצגת קטעים מתוך קלאסיקות קולנועיות כמו "רק אתמול נולדה" (ג'ורג' קיוקר, 1950), "אלו חיים נפלאים" (פרנק קפרה, 1946) וגם סרטי צ'ארלי צ'אפלין – סרטים המזוהים עם ערכי השיבה לעבר ועם הפופוליזם ההוליוודי.ההזדמנות להציג את החברה האמריקאית כליברלית ונאורה מוחמצת בסרט כאשר אמה נפרדת לשלום מויליאמס השוטר האפרו-אמריקאי וההומוסקסואל, מבלי להזמין אותו לארוחת החג כמתבקש מהעלילה. אילו ויליאמס השוטר היה מוזמן לארוחת חג המולד, היה אפשר לאהוב את הקופר'ס ואף לסלוח לבמאי על עבודתו הרשלנית. אבל העובדה שדמותו של ויליאמס השוטר מודרת מביתם של משפחת קופר, משאירה תחושת צרבת מארוחת החג ומהסרט.
כולם אוהבים את הקופּרס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4702/07/2016 08:02:18
7/10אייקון ציון
עוד סרט מסדרת סרטי חג המולד המאופיינים באכזבות , אהבות , סכסוכים משפחתיים והכל , בסגנון ההוליוודי , מסתדר בסוף באופן מפתיע.... ולמרות הכל , הסרט זורם באופן נעים ומהנה והשחקנים טובים מספיק לשמור על הקצב למרות הסוף הידוע.... נחמד לימים קרים
שם: דודגיל: 1330/01/2016 09:44:03
4/10אייקון ציון
סרט נחמד שמדבר על איחוד המשפחה בחג המולד שנמצאת במשבר, אמנם בטריילר נראה כסרט לילדים, אבל ממש לא.
שם: אפרתגיל: 4728/11/2015 22:27:33
6/10אייקון ציון
קשה לסקור סרטי חג המולד שכן מלכתחילה הם מיועדים ל"טרפת" החגים של האמריקאים בפרט וחברינו מעבר לים כלל ובכל זאת. השחקנים טובים ומענגים, הסרט קולח והסוף כמו האידיאל האמריקאי ברור מאילו. נכון אפשר להסתפק בצפיה בבית אבל אז, סבתא, ילד, מכונת הכביסה מפריעים את הצפיה שוב ושוב. אני נהנית לצפות בסרטים ברצף, בחשכת אולם הקלונוע, לפעמים אפילו עם פןפקורן וקולה כי אף אחד לא רואה. נחמד מאוד ואפילו לא צריך טישו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט