הדינוזאור הטוב ביקורת סרט

The Good Dinosaur Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הדינוזאור הטוב":
"מבדר ומרגש, גם אם התוצאה לא מושלמת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Good Dinosaur
דיבוב אנה פקווין, סם אליוט, פרנסיס מקדורמנד, ג'פרי רייט במאי/ת פיטר סון  
אנימציה
ביקורת סרט להדינוזאור הטוב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסע מרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט אנימציה חדש מבית דיסני/פיקסאר הוא בדרך כלל אירוע קולנועי שמבקרי הקולנוע והקהל הרחב מחכים לו זמן רב מראש, בתקווה לעוד פנינה קולנועית אלגנטית, אינטליגנטית, מרגשת וסוחפת. "הדינוזאור הטוב" לדאבוננו הוא לא אותה יצירת מופת אבל הוא כן מוצר הוליוודי מבדר עשוי היטב שיגרום גם לצעירים וגם למבוגרים ליהנות, כל אחד מסיבותיו שלו. הסרט גם מספק לנו את הנופים הריאליסטיים ביותר שנראו בסרט אנימציה.מלאכת הבימוי ניתנה לפיטר סון, שביים את סרט האנימציה הקצר "Partly Cloudy" וחבר צוות בפיקסאר מזה שנים רבות. בעברו הוא עיצב דמויות ל"משפחת סופר על" וצייר את ה-Storyboard בסרט "למעלה". הוא גם דיבב בסרטים כמו "בית ספר למפלצות", "רטטוי" ושלל סרטים קצרים מבית פיקסאר. מג ליפאב, שניצבת מאחורי התסריט הנפלא של "הקול בראש", כתבה את התסריט לסרט הזה שמבוסס על רעיון של פיטר סון וחברים נוספים בפיקסאר.
הסרט שמתרחש במציאות אלטרנטיבית, בה הדינוזאורים לא נכחדו על ידי מטאור, מפגיש בין דינוזאור צעיר, פטפטן ופחדן בשם ארלו עם ילד אנושי בשם ספוט המתנהג ומתנהל כמו כלב. שניהם יתומים. ארלו הצעיר איבד את אביו בסערה קטלנית ואילו הילד האנושי חי לבדו בעולם שנשלט על ידי דינוזאורים ענקיים. מה שמתחיל בחשש ובעיקר בעוינות רבה מצד ארלו, הופך עם הזמן לחברות נפש אמיתית וביחד, איך לא, הם יתגברו על שלל קשיים ויחוו הרפתקאות שונות ומגוונות. הם יפגשו טיפוסים ידידותיים וגם כאלו שלא ויגלו יחדיו חברות אמת מה היא.במסע הזה ארלו יתבגר וילמד להתמודד עם הפחדים שלו ויגלה את יכולותיו כדינוזאור בוגר ואחראי. הקהל, לעומת זאת, יופתע לגלות שסרט הדינוזאורים הוא למעשה מערבון. משפחת הדינוזאורים מעוצבת כמשפחת חקלאים שעובדת קשה בשדה כדי לגדל תירס. ישנם הבוקרים שיש להם עדר בפאלו וגם השודדים שמנסים לגנוב את העדר. שלא נדבר על אוכלי הנבלות.
יש גם הומור למבוגרים כמו סצנת התמסטלות מפתיעה לטובה והומור נגיש לזאטוטים. בגרסה האנגלית יש גם צוות מדבבים מרשים כגון זוכות האוסקר אנה פקווין ("הפסנתר") ופרנסיס מקדורמנד ("פארגו") לצד שחקנים מוכרים כגון: סם אליוט, ג'פרי רייט, סטיב זאהן ועוד. דווקא קולו של הילד ריימונד אוצה שנבחר לדבב את ארלו, גיבור הסרט צורם לאוזן.הבעיה עם "הדינוזאור הטוב" שהוא עשוי בתוך נוסחה קונבנציונלית של דיסני על גיבור צעיר המתמודד עם מות אחד מהוריו וחייב להתבגר במהירות כדי להתמודד עם המציאות הלא פשוטה שמחכה לו. זה התחיל עם "במבי" הקלאסי בשנת 1942 וממשיך עד היום, לדוגמה, עם הסרט הקודם "שישה גיבורים" שהם שחררו בחורף 2014, בו הגיבור מתמודד לא רק עם מות הוריו אלא גם עם מות אחיו הבוגר במהלך הסרט. סוף הסרט צפוי ולא מפתיע גם כן. לפחות המסע עצמו מסעיר, מצחיק ומרגש מספיק כדי להפוך את ה"דינוזאור הטוב" לסרט שבהחלט כדאי לראות בחנוכה המתקרב.
הדינוזאור הטוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יונתןגיל: 1028/12/2016 16:53:40
9/10אייקון ציון
הסרט ממש ממש טוב! הוא נורא מצחיק ומרגש! החלק שהכי אהבתי הוא שארלו ברח מהברווזים או מה שזה לא היה... הסרט טיפ-טיפה מפחיד... אבל לא ממש.. מי שאוהב דברים מפחידים ומצחיקים (ואפילו קצת עצובים...) זה הסרט בשבילו! הסרט מספר בעיקר על משפחה, ותמיד להאמין בעצמך!
שם: shayeגיל: 3523/06/2016 18:18:36
7/10אייקון ציון
סרט מצוייר מהממם! חמוד משעשע מרגש עשוי היטב. באנגליצ גם מומלץ למבוגרים.
שם: שי אלימלךגיל: 3615/06/2016 21:19:12
8/10אייקון ציון
סרט מפתיע ובהחלט שונה מסרטי הילדים שהתרגלנו לראות. קודם כל הוא מראה לנו עולם חדש של דינוזאורים שנראים כמו השלכה כמעט מדויקת לעולמם של בני האדם. מחיפוש ועבודה קשה בשביל למצוא אוכל עד לחיי היום יום כמו שלנו. השקעה בדמויות והקבלה מאוד טובה ליצורי אנוש. נוף שונה בהחלט שמלמד המון , בהחלט כדאי לראות ...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט