גשר המרגלים ביקורת סרט

Bridge of Spies Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גשר המרגלים":
"הוליווד במיטבה: דרמת מתח היסטורית עם הומור דק ומשחק מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bridge of Spies
משחק טום הנקס, איימי ראיין במאי/ת סטיבן ספילברג  
דרמה
ביקורת סרט לגשר המרגלים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"גשר המרגלים" המבוסס על אירועים אמיתיים הוא סרט חובה לכל מי שחפץ חיים ושואף לחיות במדינה דמוקרטית מתוקנת. הסרט מתרחש בראשית שנות ה-50 בתקופה שבה המשטר האמריקאי היה עסוק בשטיפת מוחם של תושבי ארה"ב בפחד בכל הנוגע לפצצת האטום והקומוניזם. זוהי תקופה בה המקרתיזם היה בשיאו. עורך דין אחד מברוקלין מוצא את עצמו נסחף אל מרכזה של המלחמה הקרה ולא נותן לפוליטיקאים ולעסקנים לפגוע במגילת הזכויות של ארה"ב ובחוקה האמריקאית. "גשר המרגלים" הוא יצירה הוליוודית קלאסית אמיתית שחוגגת אנושיות והומניות, המזכירה לרגעים יצירות קלאסיות של פרנק קפרה משנות ה-30 וה-40, על אדם בודד היוצא חוצץ נגד המערכת, מסרב לאבד את ערכיו ובסופו של דבר מנצח."גשר המרגלים" הוא שילוב מבריק בין דרמה תקופתית היסטורית, סרטי משפט וריגול וגם סאטירה שנונה. שפילברג לראשונה משתף פעולה עם האחים כהן, שכתבו את התסריט יחד עם תסריטאי צעיר ולא פחות מוכשר בשם מאט צ'ארמן. השלושה מצליחים לשזור את שלל הז'אנרים הקולנועיים לתוך תסריט מהודק, שמצליח לבנות עולם עשיר ומורכב עם דרמה ומתח אבל גם עם שפע של הומור ציני דק. אם מדובר בתגובות הצוננות של המרגל הרוסי רודולף אבֵּל הנתפס על ידי שלטונות ארה"ב, או הביורוקרטיה המזרח גרמנית והרוסית שעורך הדין ג'יימס דונובן מוצא את עצמו נע בתוכה ומנסה למצוא פתרונות יצירתיים לגחמות של השלטונות הדיקטטוריים.
הסרט לא חוסך ביקורת גם לגבי הדרך שארה"ב התנהלה באותה תקופה עם שלטון שהשתמש בפחד כדי לשלוט בכוח באזרחים המשותקים. בבתי הספר שטפו את מוחם של התלמידים בעזרת סרטוני הסברה בנוגע לסכנה מפני הקומוניזם ופצצת האטום. טום הנקס הוא אולי אחד השחקנים ההוליוודים הוותיקים והמוערכים הפועלים כיום בארה"ב. שחקן שהפך לסמל של האמריקני העממי והפשוט, סוג של השכן החביב מהבית ממול. שפילברג נעזרת ביכולתו של הנקס להיראות כאחד מאיתנו אבל מאחורי הפנים הידידותיות מתגלה דמותו האמיתית כלוחם דמוקרטי, עורך דין ערמומי ומבריק שפועל בטריטוריה מאוד לא ידידותית ועדיין מצליח לנצח כנגד כל הסיכויים.הנקס זכה בעבר בשני פרסי אוסקר על תפקידיו בסרטים "פילדלפיה" (1994) ו"פורסט גאמפ" (1995) ויש לו עוד שלוש מועמדויות נוספות. נראה שהשנה הוא עתיד למצוא את עצמו מועמד בפעם השישית במספר על תפקידו כעורך דין שמסרב להיכנע למשטר האמריקאי שהפך את עורו והפך לפאשיסטי, לחברה האמריקאית שמוקיעה אותו והפכה לצמאת דם וגם לאיומים הפיסיים הממשיים על חייו וחיי משפחתו. דונובן ניחן בכישרון לראות לטווח ארוך ועצבים מספיק חזקים כדי לסרב להיכנע לפופוליזם פוליטי אלים. זה גם מה שמאפשר לנו ליהנות מהמערכה השלישית של הסרט המתרחשת בברלין כאשר הסי איי איי שניסה לחבל בתפקידו כעורך דינו של המרגל הרוסי, שולח אותו לנהל משא ומתן לשחרורו של טייס אמריקני שבוי.
איימי ריאן הנפלאה, הזכורה מסרטיו של פול תומאס אנדרסון "לילות בוגי" ו"מגנוליה", מגלמת את רעייתו של הנקס. מארק ריילאנס הבריטי גונב את ההצגה כמרגל הרוסי בתפקיד שלבטח יזכה אותו במועמדות לאוסקר ולפי בורסת ההימורים גם בזכייה. אלן אלדה הקשיש מגלם את הבוס של הנקס בחברת עורכי הדין ששולחת אותו לייצג את המרגל ומצטערת על כך בגדול כאשר מסתבר להם שהוא לוקח את העבודה ברצינות יתרה. איב יוסון מהסרט "זה בוודאי המקום" ובתפקיד הראשי בסדרה המעולה"The Knick" (האחות לוסי הלקינס), מגלמת את בתו של הנקס בתפקיד שקטן על מידותיה, אבל עדיין כובשת את המסך בנוכחותה המרשימה. עשרות תפקידים קטנטנים יש לסרט הזה מפוליטיקאים, עורכי דין, חיילים, אזרחים ועוד, וכולם פשוט מעולים."גשר המרגלים" מיועד לכל מי שאנושיות והומניות חשובים לו. אין ספק, זהו סרטו הטוב ביותר של סטיבן שפילברג בעשור האחרון. שילוב הפעולה עם האחים כהן כצמד התסריטאים המובילים מעניק לעולם ההוליוודי הקלאסי והמסורתי של שפילברג מימד נוסף של סאטירה, שכל כך חסרה בסרטיו הרציניים שהוא היה מעורב בהם בשנים האחרונות, כגון "סוס מלחמה" האיום או "מינכן". גם עבודת המשחק המושלמת של טום הנקס, מארק ריינולדס וכל צוות השחקנים הופכת את הסרט לתענוג אמיתי, לעומת "לינקולן" סרטו הקודם של שפילברג משנת 2012 שנשען בעיקר על כשרונו של דניאל דיי-לואיס. אין ספק שיש כאן עבודת ליהוק מבריקה מהתפקידים הגדולים עד הקטנטנים. רוצו לראות את הסרט כי הוא לא רק בידור קולנועי הוליוודי קלאסי משובח אלא גם סרט שפשוט חשוב לראות, במיוחד בישראל של שנת 2015.
גשר המרגלים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 2809/08/2018 00:43:43
8/10אייקון ציון
מותחן מצוין. עלילה טובה. טום הנקס במיטבו.
שם: donsגיל: 5011/12/2016 11:32:57
9/10אייקון ציון
סרט כלבבי,הנקס במיטבו, ספילברג מצויין כרגיל, משחק מצויין של המרגל הרוסי,שהוא שחקן בריטי מאד מוצלח. ציון 9.5
שם: anipoגיל: 4401/10/2016 16:51:33
8/10אייקון ציון
עורך דין דונובן שמתמחה בתחום הביטוח מתבקש ע"י הרשויות האמריקניות לייצג מרגל סובייטי שנלכד על ידם. התכלית היא מצג שווא של משפט צדק לכאורה והיא לא מקובלת עליו ואינו מוכן להשתתף בהצגה. כעו"ד וכאדם עומד דונובן על כך, שלקוחו המרגל יזכה למשפט הוגן ,והוא עושה כל מה שביכולתו כדי להוציאו זכאי או לכל הפחות למנוע ממנו להגיע לכיסא החשמלי. כמובן שבשנות ה-50 מעשה זה של ייצוג מרגל סובייטי נחשב כבגידה בידי בציבור , ואכן הוא ומשפחתו זוכים ליחס עוין מצד התושבים. דונובן מצליח בעזרת נחישותו למלט את לקוחו מגזר דין מוות, אך בכך לא תם תפקידו במלחמה הקרה.זמן קצר לאחר מכן, הוא מתבקש ע"י הסי אי איי לנהל משא ומתן עם הסובייטים על שחרורו של טייס אמריקני שנפל בשבי הרוסים, תמורת המרגל הסובייטי שאותו ייצג. במקביל, פחות או יותר, נעצר סטודנט אמריקני בברלין , מה שמסבך עוד יותר את העניינים. דונובן נשלח לברלין כדי לנהל את המשא ומתן עם הסובייטים, אך למרות שנאמר לו שעיסקת החילופין תהיה רק תמורת הטייס, הוא לא מוותר ופועל לשלב בעיסקה גם את אותו סטודנט, למורת רוחם של מפעיליו. דונובן מפעיל את כל כישוריו ובעזרת הרבה קור רוח וערמומיות פועל כדי להשיג את מבוקשו. המסר בסרט שמקבל חידוד בעיקר בסוף , מבליט את זה שעל כולנו להיות קודם כל בני אדם, גם בזמן מלחמה.חיי אדם חשובים, ולא משנה מי הוא או אם יקר לנו או לא. הסרט ארוך מידי ולדעתי היה חסר בו יותר עוצמות ומתח, על חשבון דיאלוגים ,אפילו שהם מעניינים ומקדמים את העלילה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט