דפיקה בדלת ביקורת סרט

Knock Knock Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דפיקה בדלת":
"סאטירה מרושעת שלא בטוחה מי הקורבן שלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Knock Knock
משחק קיאנו ריבס, לורנזה איזו במאי/ת אלי רות'  
אימה
ביקורת סרט לדפיקה בדלת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שמרני ומביך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע19.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ל-"Knock Knock" או בשמו העברי "דפיקה בדלת" יש סלוגן קליט שבקלות היה יכול להיות גם שם של סרט: "יש דלתות שאסור לפתוח !". נראה שבמאי סרטי האימה איליי רות', המוכר בעיקר כבמאי של שני סרטי "הוסטל" וסרט הפולחן Cabin Fever, פתח דלת חדשה בקריירה המקרטעת שלו. הוא מנסה לעבור מז'אנר סרטי העינוי/אימה לעולם קולנועי מורכב יותר של קומדיות סאטיריות, אך עדיין משלב בתוך אותה קומדיה אפלולית את העינויים החביבים עליו. הבעיה היא שבסרט שעוסק במאבקי כוח בין גבר לשתי נשים צעירות נראה שהוא הולך לחלוטין לאיבוד והמסר של הסרט שמרני ובעיקר מעלה שאלות לגבי רות' עצמו.איוואן הוא ארכיטקט, בעל ואב מסור הנשאר לעבוד בסופשבוע בבית המרשים בשכונת מגורים יוקרתית בלוס אנג'לס. אשתו הפסלת והילדים הנודניקים להחריד נסעו לסוף שבוע. יש לו דד-ליין אז הוא מקשיב למוזיקה בקולי קולות ומשרטט במחשב העבודה בית פאר. הוא שומע דפיקות בדלת בשעת לילה מאוחרת, ומופתע למצוא בחוץ באמצע סופת גשמים שתי נשים צעירות, חטובות ורטובות הטוענות שהמונית הורידה אותן בטעות ליד הבית שלו בשכונה השקטה. הן רוצות רק מגבת ואפשרות לטלפן לחברים לברר היכן המסיבה שהן צריכות להגיע אליה.
מה שמתחיל כניסיון לעזור לנערות הופך מהר מאוד לפנטזיה ארוטית לבני הנעורים, אבל מאחר ומדובר בבמאי שמתמחה בז'אנר סרטי העינויים, איוואן עומד לגלות שלפניו עומדות שתי נשים שונאות גברים שעתידות להפוך לסיוט הגרוע ביותר של חייו. מה כוונת הבמאי מאחורי הרעיון של הסרט? לא ברור בשום שלב.ישנה לעיתים אפילו תחושה שהבמאי/תסריטאי בעצמו לא יודע בדיוק מה הוא רוצה להגיד על משחקי הכוחות המגדריים בקומדיית האימים הקאמרית שהוא רקח. סרט כזה חייב להישען על תסריט מבריק אבל הצרה היא שהתסריט בעיקר ילדותי. מי הן אותן צעירות מסתוריות? מה מניע אותן? הסרט החד ממדי הזה מציג אותן כבעלות אובססיה מינית, תאבות אלימות ומונעות מיצר נקמה במין הגברי. מה קרה להן בעבר? למה הן נודדות מגבר נשוי אחד לשני ומתעללות בהם? זה לא ממש חשוב.
לורנזה איזו ואנה דה ארמס עושות עבודה טובה כמפתות, אבל הדמויות שלהן נשארות סתומות ורדודות. קיאנו ריבס מספק כאן הופעה טובה גם כן. הוא מעולם לא נראה כל כך מסכן ואומלל כמו בסרט זה. עם זאת הטענה שכל גבר ייפול שדוד לרגליהן של שתי בחורות חרמניות בעייתי ושמרני. כמו כל הסרטים של רות', גם הסרט הזה לא משעמם לרגע ויש בו שפע רגעים אפקטיביים, אבל סרט טוב הוא לא.
דפיקה בדלת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל לויגיל: 3706/08/2022 23:16:48
9/10אייקון ציון
לא מבין תביקורות הלא מפרגנות. סרט פשוט ענק!
שם: מיכלגיל: 4315/10/2016 10:17:10
7/10אייקון ציון
אני דווקא נהניתי.
שם: anipoגיל: 4430/09/2016 17:34:01
6/10אייקון ציון
קל להשתמש בביטויים כמו פתטי, עלוב, מיותר וכו''. מבחינתי מבחן של כל סרט הוא היכולת שלו לגרום לך להיות מרותק במסך ולשמור על עניין.בנקודה הזו לדעתי הוא לא כושל , למרות שלא מדובר על יצירת מופת.גבר שאישתו וילדיו נוסעים למשך מספר ימים אל מחוץ,פותח את דלתו בלילה חורפי בפני שתי צעירות נאות שמבקשות סיוע ,לאחר שלטענן הלכו לאיבוד. מסתבר שמדובר בשתי פסיכופטיות שבאו להשתלט על הבית וללמד את הגבר לקח. אולי כוונת יוצרי הסרט היתה להפיק מותחן, אבל פה ושם אפשר גם קצת לצחקק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט