מה שקורה במיסיסיפי ביקורת סרט

Mississippi Grind Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "מה שקורה במיסיסיפי":
"תצוגות משחק מרשימות ורגש רב שמופגן בעדינות מדויקת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mississippi Grind
משחק ריאן ריינולדס, בן מנדלסון במאי/ת ראיין פלק, אנה בודן  
דרמה
ביקורת סרט למה שקורה במיסיסיפי מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"התמכרות מהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין כמעט אדם שלא מכור למשהו, או שלפחות היה מכור למשהו במהלך חייו. זה יכול להיות התמכרות לסיגריות, לאוכל, לסמים, לסקס, אפילו לפלאפון. התמכרות נפוצה נוספת היא ההתמכרות להימורים, התמכרות שהפילה במהלך השנים אינספור אנשים שאיבדו את כל כספם רק כדי לנסות ולהרוויח עוד קצת, או לפחות זה מה שהם אמרו לעצמם. "מה שקורה במיסיסיפי" מתעסק בנושא הזה מעל לפני השטח, אך לב ליבו הוא במסעם של שני גברים שמנסים לחזור לדרך הישר (ומי יודע, אולי להרוויח איזה סכום מכובד בדרך).בן מנדלסון מגלם את ג'רי, גבר בשנות ה-40 לחייו שהתמכרותו להימורים הכניסה אותו למצב ביש לא קטן. הוא התגרש, הוא לא בקשר עם בתו הקטנה, וכמובן שאין באמת צורך לדבר על מצבו הכלכלי ה"נפלא". למזלו הרב של ג'רי, הוא פוגש במהלך עוד ערב אבוד את קרטיס, אותו מגלם ריאן ריינולדס, והחל מנקודה זו השניים הופכים לחברים טובים שמחליטים לצאת למסע משותף אל דרום ארצות הברית כדי לנסות ולזכות בכל מה שהפסידו, וכמובן שזה לא עומד להיות קל כמו שזה נשמע.
דווקא קרטיס, שצעיר מג'רי בכמה שנים, הוא המבוגר האחראי בצמד הלא שגרתי הזה. הוא מוכן ללכת רחוק, אבל יודע מתי לעצור את עצמו. הוא מוכן להסתכן ולנסות דברים חדשים, כל עוד זה נוח לו. וג'רי? הוא אדם ללא גבולות, כזה שלא יודע מתי הגיע הזמן להתקפל, וזה לאו דווקא מתבטא בהימורים בלבד. הוא לא רק הרסני לעצמו, הוא גם הרסני לכל מי שסובב אותו, גם לאלו שדואגים לו. היחסים האלו נותנים בהתחלה את התחושה שקרטיס הוא המנטור של ג'רי, אך בהמשך הסרט אנחנו מגלים שלא כך המצב, ושהשניים בעצם מהווים מעין מראה עקומה אחד של השני. המצבים שהשניים חווים די דומים, ונראה שהשניים מנסים לעזור אחד לשני אבל לא לעצמם, וזו תכונה שהם כלל לא מודעים אליה.הכימיה בין מנדלסון לריינולדס מעניקה לסרט חום אמיתי, כזה שלא ניתן למצוא בסרטים רבים שמתמקדים בחברות גברית. עם זאת, למרות ששניהם נותנים תצוגות עשויות היטב ואמינות כמעט לחלוטין, ישנו חיסרון משמעותי בהופעה של כל אחד מהם. במקרה של מנדלסון (שהיה מועמד השנה לאמי ולגלובוס הזהב על תפקידו בסדרה "קשר דם"), הוא לא מפספס לרגע את ההזדמנות להראות את יכולות המשחק שלו, ואלה אכן נפלאות, אבל הוא לא בונה דמות שמרגישה אמיתית. זה מרגיש כאילו אנחנו צופים בשחקן שמשחק דמות, ולא צופים בדמות עצמה, גם אם זו משוחקת לעילא. וריינולדס? טוב, הוא ממותן יותר מהרגיל, וזו בהחלט התחלה, אבל הוא שחקן די מוגבל בסך הכל ונראה שהוא לא יצליח לעולם להפוך לשחקן אופי אמיתי. אבל היי, לפחות גם פה אפשר להתנחם בעובדה שרואים אותו ללא חולצה ולרגע קטן אפילו רואים את ישבנו הלבנבן.
אך "מה שקורה במיסיסיפי" לא יכול היה לתפקד ללא תפקיד נשי ראוי, ופה אנחנו מקבלים שניים כאלה: סיינה מילר העדינה והתגלית הנהדרת אנה-לי טיפטון, שמגלמות נערות ליווי שמפתחות רגשות חמים לשני הגברים. תפקידיהן די קטנים ביחס לכוכבי הסרט, אך מהותיים לו מאוד מכיוון שהן נותנות לצופה נקודת מבט חדשה על ג'רי וקרטיס, ובעיקר מצליחות לכבוש את לב הצופים ברגישות הכובשת שלהן. הן אמנם לא מרכז הסרט, אך אין כל צל של ספק אצל מי נמצא ליבו האמיתי של הסרט, שכולל גם פסקול בלוזי נפלא וממכר וצילום אפל בדיוק במידה הנכונה.בפועל, זהו פחות סרט על מהמרים ויותר סרט Bromance, כלומר סרט על חברות אמיתית וחזקה שנרקמת בין גברים בהקשר ידידותי לחלוטין, ואכן השילוב בין הברומאנסיות להתמכרויות יוצר בין ג'רי וקרטיס חברות אמיתית שנוצרת כבר מהרגע הראשון בו השניים מחליפים מבט, אך גם לא מעט מתחים שלא תמיד מסתתרים מתחת לפני השטח. אין בין השניים יחסי אב-בן או יחסי מורה-תלמיד, אלא יחסי אחים. הכימיה בין מנדלסון וריינולדס חזקה מאוד ואי אפשר שלא להאמין להם שהם חברים אמיתיים, וזאת למרות שהדמויות שהם מגלמים כמעט ולא מכירות אחת את השנייה. בסופו של דבר נשאלת השאלה האמיתית של הסרט – למה השניים באמת מכורים, להימורים או לתלותיות של כל אחד מהם בשני?
מה שקורה במיסיסיפי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5031/12/2021 09:45:46
7/10אייקון ציון
לא רע בסך הכל. אין כאן משהו שהופך את הסרט ל"וואו" ,אלא חיבור של כמה דברים קטנים שמעניקים הנאה יחסית.סיפור מספיק טוב, דמויות מעניינות, אווירה דרומית ומוסיקת רקע מתאימה. מפגש של שני מהמרים שונים באופיים. ג''רי הוא טיפוס חרדתי שחייב לא מעט כספים. קרטיס, בחור קר רוח שלוקח דברים בקלות. אחרי שהם מכירים, שניהם יוצאים למסע ברחבי הדרום כדי לשחק ולהרוויח כספים בהימורים. תוך כדי המסע, אנו נחשפים לחייהם האישיים של השניים.החלק היפה הוא החברות שנרקמת ביניהם. ברור שהמסר הוא שהתמכרות להימורים היא דבר הרסני.
שם: ערןגיל: 4716/05/2016 02:29:15
6/10אייקון ציון
דרמה אמריקנית נוגעת ללב על חייהם של מהמרים אמריקניים וחוסר יכולתם להיגמל ממעגל ההימורים. לעיתים מעייף ואיטי ומציק ולעיתים מרגש וכואב. משחק טוב בדרכ
שם: דור אשתגיל: 6003/02/2016 10:22:40
8/10אייקון ציון
דרמה שגיבוריה הם אמנם מהמרים אבל זה לא סרט על הימורים נטו אלא על אורח חייו של מכור, על העליבות הנפשית ועל חברות שנקשרת משום מקום וחווה את הכאן והעכשיו עם לקחים לעתיד, אולי. הסרט אינו יועד למי שקולנוע עבורו הוא סדרת מרדפים ופיצוצים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט