חדר ביקורת סרט

Roomn Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חדר":
"משחק מעולה ובימוי מעורר השראה מחפים על תסריט דל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Roomn
משחק ברי לארסון, ג'ייקוב טרמבלי, שון ברידג'ס, וויליאם ה. מייסי במאי/ת לני אברמסון  
דרמה
ביקורת סרט לחדר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משחק מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאוד אהבתי את "פרנק", סרטו הקודם של הבמאי האירי לני אברהמסון. אני גם חושב שברי לארסון היא אחת השחקניות האמריקאיות הטובות ביותר הפועלות כיום והופעתה בסרט "Short Term 12" (בית זמני) הייתה צריכה לזכות אותה לפחות במועמדות לאוסקר, אבל הדבר לא קרה. אולי הנושא האפרורי של הסרט המתאר את חייה של צעירה העובדת כמדריכה בפנימייה לנוער במצוקה היה פחות מעניין מהעלילה של "חדר", שהזכירה לי המון סרטי טלוויזיה סנסציוניים משנות ה-80 וה-90. אז מה מבדיל בין הצהובונים של הטלוויזיה האמריקאית, לסרט הקולנוע העצמאי ה"חדר"?התשובה היא כשרון. לצוות של הסרט "חדר" יש במאי מוכשר ושחקנים מעולים שהופכים את חוויית הצפייה בעלילה השבלונית לראויה. הכישרון של אברהמסון בולט במיוחד בחלקו הראשון של הסרט בו הוא מצליח ליצור עולם קולנועי עשיר ויזואלית בתוך המתחם הקטן של החדר ובעזרתו להדגיש את הבידוד האיום בו שרויים הגיבורים. אין ספק שזאת אחת המעלות המרכזיות של הסרט. דני כהן, שצילם גם את "הנערה הדנית" המרשים, עושה בחלקו הראשון של הסרט עבודה ראויה לציון.
אמנדה דונהיו, שכתבה את התסריט לפי רב המכר פרי עטה, לא מצליחה בחלקו השני של הסרט להשתחרר מהנתיב הצפוי שאליו הוא צועד. יש לציין שהתסריט וגם הבימוי מאופקים מספיק כדי לא להידרדר לתהומות הקיטש. ועדיין אברהמסון באדיבות התסריט מספק לנו רגעים דרמטיים בהם לארסון מתעמתת עם אמה, בגילומה של ג'ואן אלן המעולה (מה יהיה עם השחקניות ההוליוודיות שמתעללות בפנים שלהן במקום להתבגר בכבוד?), וסצנה אחת עם אביה בגילומו של וויליאם ה. מייסי הנפלא, שמגלם דמות שלא מגיעה לידי מיצוי.גונב מכולם את ההצגה הוא ג'ייקוב טרמבלי, שמשדר אמינות טוטאלית כילד שנולד וגדל בשבי כל חייו בתוך חדר אפרורי, כאשר אין לו צל של מושג שיש עולם מחוץ לארבעת הקירות שבהם הוא נמצא בחמש שנות קיומו. הוא רק מודע לעובדה שיש גבר מסתורי המספק מזון, תרופות וביגוד. הסרט מתחלק לשני חלקים. הראשון מתאר כיצד הילד ג'ק ואמו הצעירה מתמודדים עם תנאי השבי בחדר. השני מתאר את העולם אחרי השחרור והוא נופל לכל קלישאה אפשרית.
כל החלק השני אמנם משוחק נפלא ולארסון משדרת קשיחות ושברירות באותה נשימה. אי אפשר גם שלא לאהוב את טרמבלי המקסים, אבל עדיין למי שראה כבר סרטים מסוג זה בעבר לא צפויה הפתעה והבשורה הקולנועית היא שעכשיו בהוליווד יודעים מי זה הבמאי האירי לני אברהמסון עם המועמדות המפתיעה לאוסקר. בנוסף, ברי לארסון השתדרגה משחקנית משנה בסרטים הוליוודים (אחות של איימי שומר ב"אסון מהלך") וחביבת הקולנוע העצמאי. היא זוכה להכרה ממסדית וכנראה אחרי הזכייה בגלובוס הזהב יש לה סיכוי טוב לזכות בפרס האוסקר.
חדר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אביגילגיל: 2119/04/2017 19:28:19
8/10אייקון ציון
הילד שמשחק בתפקיד ראשי כבש אותי! כ"כ כישרוני. משחק מצוין של ברי לארסון. הסרט עצמו היה נראה לי "יבש" מדי לעומת הספר. לא כולם מסוגלים נפשית לצפות.
שם: anipoגיל: 4503/03/2017 10:47:19
8/10אייקון ציון
מיוחד ושונה עם מוסר השכל לקראת הסוף. אישה צעירה נחטפת ע"י גבר זר ונכלאת בחדר קטן במשך מספר שנים, בו היא גרה עם בנה הקטן. היא לא מספרת לבנה את הסיפור האמיתי וגורמת לו לחשוב שהם חיים בצורה נורמלית. באיזושהי נקודה היא רוקמת תכנית להמלט. המציאות של אחרי משנה את הכל מבחינת שניהם. הילד נחשף לעולם שאינו מכיר, האם פוגשת שוב את הוריה שבינתיים נפרדו, צריכה להתמודד עם לחץ התקשורת הפולשנית וגם עם ייסורי מצפון. בסופו של דבר,המסר הוא ששום מצב בחיים אינו מושלם. גם כשהיו כלואים לא נאלצו להתמודד עם חלק מהדברים השליליים שקורים כעת כששניהם בחוץ. משחק מעולה של השחקנית הראשית והילד.
שם: ברגיל: 2114/01/2017 18:01:49
9/10אייקון ציון
וואו סרט לחלוטין מטורף ששווה צפייה. הסרט פשוט מרתק ומעלה שאלות רבות על החיים . משחק משובח של כל השחקנים ובראשם הילד המדהים הזה שהמשחק האותנטי שלו מצליח לגעת כל כך ולרגש. עלילה מעניינת וסבוכה וסרט שמצליח להעביר בשעתיים כל כך הרבה סוגיות חשובות ודרמטיות.
קישורים
חץ חדר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט