ארץ פצועה ביקורת סרט

Wounded Land Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ארץ פצועה":
"עוצר נשימה מתחילתו ועד סופו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wounded Land
משחק רועי אסף, דביר בנדק, מכרם חורי, קרן ברגר, משה אשכנזי במאי/ת ארז תדמור  
ישראלי
ביקורת סרט לארץ פצועה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
""קופלנד" ישראלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בניגוד לתאומו מעבר לים השוטר הישראלי כמעט ואינו זוכה לייצוג קולנועי .מעבר למקרים בודדים כגון "השוטר אזולאי" ,"מניע לרצח" ולאחרונה "השוטר" של נדב לפיד, הצופה הישראלי יתקשה לזכור סרטים שבהם מככבים שוטרים כחול-לבן. לאור זאת סרטו של ארז תדמור "ארץ פצועה" מבורך בכך שהוא שם את כחולי המדים באור הזרקורים.ואכן סרטו של תדמור שרק משתבח עם השנים(מ"סיפור גדול" המר-מתוק ל"הבן של אלוהים" ההגותי וכעת לסרט שבועט בבטנו של הצופה ולא מרפה) עובר ברוב הצמתים המרכזיים של סרטי המשטרה לדורותיהם - השוטר המושחת מול השוטר ההגון, ממש כמו ב"סרפיקו "או ב"קופלנד", שוטרים המתמודדים עם סביבה עוינת כמו ב"סוף המשמרת" (ואני תמיד נזכר ב"ההתקפה על תחנה 13 "הלאקוני והמבריק) וכמובן החיים מחוץ לעבודה וההוויי המשטרתי החודר לחיים הפרטיים כמו בסרט "הלילה הוא שלנו".
לתוך הקלחת הכחולה הזו מטיל תדמור את כל הלוקאליות של הסכסוך בדמותו של מחבל המבצע פיגוע , שלאחריו הוא יאושפז בבית חולים בחיפה ושני שוטרים יקבלו משימה לשמור עליו. דביר בנדק הוא קצין וותיק שעושה לביתו וחי באזור הדמדומים שבין החוק לפשע.רועי אסף הוא שוטר מבטיח שרק רוצה לעבור את הלילה. אסף מדהים מחדש בעוצמות שהוא מפיק מעצמו ולא בפעם הראשונה בקולנוע הישראלי ,אך נדמה שהוא מצליח לחולל ב"ארץ פצועה " את הבלתי ייאמן ולעשות תפקיד שמשתווה אם לא עולה על תפקידו הנפלא ב"המשגיחים".הסרט מבוים ביד אמן ונדמה כאותנטי ולא מתנשא או מלעיג ביחסו למשטרה ולכוחות הביטחון. הליהוק המצוין רק מוסיף לתחושה שהסרט יודע בדיוק מה הוא רוצה להגיד -שבעצם באזורינו אין תשובות כמעט לאף שאלה.
עוד בקאסט המצוין משה אשכנזי כשוטר בלתי צפוי ,יואב לוי כאב מתוסכל שסועד את בנו, קרן ברגר כאחות בבית החולים ומכרם חורי כמנהל בית החולים. כולם מרקדים במחול שדים בלתי נגמר שנקרא הסכסוך במדינת ישראל. הצילום ההיפר-ריאליסטי המלווה בצבעי ניאון של אסף סודרי רק מעצים את חוויית הצפייה.חלקו הארי של הסרט נע כקטר שירד מהפסים ודוהר ללא מעצורים והצופה נשאר ללא נשימה. יש האטה מסוימת לקראת הסוף ולפתע הסרט מדמה עצמו לדרמה טלוויזיונית אולם לשמחת הצופים הסרט שב מחדש למסלול ההאצה שלו ומסתיים בקרשנדו מופתי שלא ישאיר אף צופה אדיש."ארץ פצועה" מציג בפני הצופה הישראלי מראה מדממת של מציאות בלתי אפשרית. אין כאן התייפייפות או רצון לטייח. ככה עושים דרמת אקשן ישראלית וכך מתייחסים לסכסוך בכבוד – סרט שוטרים מכובד במושגים בינלאומיים ,סרט ענק במונחים ישראליים.
ארץ פצועה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 13:21:17
9/10אייקון ציון
סרט מעולה פשוט, שחקנים מעולים והתסריט מצויין, נוגע בדברים חשובים מאוד
שם: אבו עמיתגיל: 5204/07/2019 01:01:30
9/10אייקון ציון
אהבתי מאד. סרט מאד ישראלי, אחלה משחק של דביר בנדק ורועי אסף. סרט מעניין, טיפה חורים בעלילה אבל זו ללא ספק יצירה ישראלית טובה מאד
שם: .MOR Rגיל: 1302/08/2016 20:26:55
8/10אייקון ציון
סרט מעולה !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, הדיאלוגים מעניינים במיוחד והטוויסטים בעלילה מפתיעים מאוד אבל התסריט והעלילה כוללים מספר חורים די גדולים וה-10 הדקות האחרונות לא טובות ומורידות מערך הסרט. בקיצור, הסרט הישראלי השני הכי טוב שנוצר (אחרי "מי מפחד מהזאב הרע"). כדאי לצפות !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט