התכתבות ביקורת סרט

La corrispondenza Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "התכתבות":
"דרמה מביכה וחובבנית הנכשלת כמעט בכל בחינה אפשרית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La corrispondenza
משחק ג'רמי איירונס, אולגה קורילנקו, סימון ג'ונס, ג'יימס וורן במאי/ת ג'וזפה טורנטורה  
דרמה
ביקורת סרט להתכתבות מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"כישלון צורב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חלק גדול מהכוכבים שאנו רואים כל לילה בשמים, הם למעשה אור שמגיע רק עכשיו מכוכבים שמתו מזמן. קלישאה אסטרונומית זו מופיע לא אחת בסרטים רומנטיים. הבמאי האיטלקי ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") לקח אותה כבסיס לסרטו העוסק ברומן מחוץ לנישואין בין אד פירום (ג'רמי איירונס), פרופסור מבוגר לאסטרופיזיקה לאמי (אולגה קורינלקו), דוקטורנטית צעירה באותו תחום, שעובדת גם כפעלולנית בסרטים.טורנטורה, שכתב גם את התסריט לסרט, הושפע ככל הנראה מ"נ.ב אני אוהב אותך". כמו בסרט ההוא, כך גם ב"התכתבות", לפני שבן הזוג הולך לעולמו הוא משאיר לאהובת ליבו מכתבים כדי שיהיה לה קל יותר להתמודד עם מותו. באופן קלישאתי ביותר מדובר באור כוכב שממשיך לזרוח לאחר מותו. בנוסף למכתבים, ב"התכתבות" משולבים אימיילים וסרטונים שמגיעים אליה לאחר תכנון ותזמון קפדני ובעזרת גיוסם של חברים ומכרים של הפרופסור.
אם הייתי צופה ב"התכתבות" מבלי לדעת מי ביים אותו, הייתי מהמר שמדובר בסרט סטודנטים או בהפקה שהיא המקבילה האיטלקית ל"הפקות המזרח". לא ייאמן איך במאי שיצר את הסרט זוכה האוסקר "סינמה פרדיסו", יצר גם את "התכתבות" שנוגע בחובבנות. מלבד המשחק של ג'רמי איירונס, שום דבר לא עובד ב"התכתבות".אולגה קורילנקו רחוקה מלהיות שחקנית שמסוגלת לקחת על עצמה תפקיד דרמטי. היא פשוט לא משכנעת, ואפילו שמדובר בתפקיד שבלוני וקלישאתי, הוא גדול בהרבה ממידותיה. יחד עם זאת, לפחות היא לא גרועה כמו קאסט שחקני המשנה שמרכיב את הסרט והופך את הצפייה לעיתים למוזרה, לא טבעית ואפילו מטרידה. זה מרגיש כאילו האדם שהיה אחראי על הליהוק בחר בשחקנים הגרועים ביותר שהוא הצליח למצוא.
הבימוי של טורנטורה לא מצליח לגאול את הסרט מהמשחק הכושל של שחקניו. למעשה הכישלון נמצא כבר בתסריט ובדיאלוגים שלעיתים מרגישים מגוחכים ולא טבעיים. טורנטורה נכשל אפילו באחד הדברים הכי בסייסים בקולנוע: ליצור סביבה אמינה וטבעית להתרחשויות בסרטו. זה נעשה בצורה כל-כך גרועה עד שאפילו הניצבים שמדברים או נשמעים פשוט בולטים לרעה בחלק מהמקרים.לא רק טורנטורה מתרסק ממעמד של זכייה באוסקר ליצירת סרט מביש. גם אניו מוריקונה, שרק לפני מספר חודשים זכה באוסקר על הפסקול שכתב ל"שמונת השנואים", מלחין מוזיקה שמצליחה לשעמם יותר מפסקול מעליות. האמת שעם מקור השראה כל-כך גרוע למוזיקה כמו "התכתבות", קשה לצפות ממוריקונה למשהו טוב יותר.קשה להבין מדוע ג'רמי איירונס בחר לשחק בסרט כל-כך גרוע. אם הוא חשב שזאת הזדמנות לקרוץ לתפקידו ב"לוליטה" אז מה שיוצא כאן הוא יותר זריית חול בעיניי הצופים מאשר קריצה. ובכל זאת, אם להתמקד במשהו טוב ב"התכתבות" (פרט למשחק של ג'רמיי איירונס) אז הנוף האיטלקי מצטלם מאוד יפה. האמת היא שצילומי העננים בסרט מסתברים כהרבה יותר מעניינים מהדיאלוגים שבין הדמויות. "התכתבות" הוא כישלון צורב שיפתיע לרעה רבים ממעריציו של טורנטורה.
התכתבות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מירי ק.גיל: 5909/05/2016 09:20:56
7/10אייקון ציון
למרות שהביקורות לא היו נלהבות במיוחד נהנינו , נכון לא היו התפתחויות דרמטיות אבל זהו סיפור אהבה מיוחד שמשאיר אותך בצפיה להבין מה מניע את התהליכים ואיך זה יסתיים
שם: rubyגיל: 4827/04/2016 23:08:05
8/10אייקון ציון
סרט מרתק ואיכותי, משחק מעולה של 2 השחקנים הראשים
שם: רחלגיל: 5325/04/2016 00:47:12
7/10אייקון ציון
רעיון מעניין ויצירתי. אולם לאורך הסרט יש רק התפתחויות מעטות המעוררות עניין והעלילה שמתפתחת באטיות. סצנות שבאופן כזה או אחר חוזרות על עצמן והסרט נראה ארוך מדיי ביחס לעלילה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט