אקס-מן: אפוקליפסה ביקורת סרט

X Men Apocalypse Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אקס-מן: אפוקליפסה":
"בלגן קולנועי שמתארך יתר על המידה בלי הצדקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר X Men Apocalypse
משחק ג'ניפר לורנס, אוסקר אייזק, יו ג'קמן, מייקל פסבנדר, ג'יימס מקבוי במאי/ת בריאן סינגר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאקס-מן: אפוקליפסה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פומפוזי מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עברו על הבמאי בריאן סינגר ("החשוד המיידי", שני סרטי ה "אקס-מן" הראשונים) כמה שנים לא פשוטות שבהן הוא היה צריך להתמודד עם האשמות משפטיות חמורות שקשורות לניצול מיני של בחורים צעירים. כל זה קרה בזמן שהוא היה בשלבים המוקדמים לקראת צילומי הסרט "אקס-מן-אפוקליפסה", מיד אחרי ההצלחה הגדולה של הסרט הקודם בסדרה "אקס-מן: העתיד שהיה". אני מנחש שזאת הסיבה לתוצאה הגרוטסקית והבלתי מאוזנת. כבר ממנגינת הפתיחה על רקע הקרדיטים הכעורים באנימציית תלת מימד מיושנת הפותחים את הסרט, נראה שמשהו פשוט לא עובד.בנוסף למוסיקה הבומבסטית יתר על המידה, שמזכירה את הפסקול האיום של האנס זימר ב"באטמן נגד סופרמן", אנחנו גם מקבלים תסריט בעייתי מבית היוצר של סימון קינברג, שסובל ממלודרמטיות יתר וחוסר איזון בין הומור, דרמה ופעולה. לדוגמא, הסצנה הדרמטית עם מייקל פסבנדר, ביער מדרדרת במהירות מאפקטיבית לקיטשית ודביקה. אפילו סצנת פעולה קומית בכיכובו של קוויקסילבר, שבה הוא מציל את תלמידי הפנימייה, הופכת מסצנה קומית ואפקטיבית לארוכה, מייאשת ומתישה.
נראה שסינגר לא הצליח לעצור בזמן סצנות שהיו יכולות להיות חזקות, ובכשרון רב דאג למתוח אותן עד הקצה ואז פשוט להחריבן. יש לציין לטובה שמרבית השחקנים עומדים במשימה ומתמודדים עם תסריט בעייתי, אבל אפילו פסבנדר - אחד השחקנים הטובים ביותר בדורנו שחוזר לגלם את מגנטו - מתקשה להתמודד עם המלודרמטיות המזויפת ברגעי השיא.הקורבן העיקרי של סינגר הוא אוסקר אייזק המגלם את אפוקליפס - הרשע הראשי - מוטנט בעל כוחות על שקיים עוד מתקופת המצרים הקדמונים. אייזק הוא שחקן נפלא אבל כמו בסרט "שנה קשוחה מאוד", הוא יכול להיות גם מאוד תיאטרלי. כאן הוא ממש מלכת דראג על סמים כבדים. המשחק שלו גובל בקאמפיות. נכון שהוא רשע גדול מהחיים אבל הדמות המאופרת בכבדות ונושאת על עצמה ביגוד מגוחך לא ממש מפחידה אף אחד, יותר מעוררת גיחוך.
העלילה מתרחשת בראשית שנות ה-80 בזמן שלטון רייגן, והסרט שאורכו 140 דקות עוקב אחרי המוטנט הראשון אפוקליפס, המתעורר לחיים אחרי אלפי שנים שהיה קבור מתחת לפירמדה שקרסה. אפוקליפס מנסה להפוך לבלתי מנוצח. כדי להגשים פנטזיה זו, הוא מגייס צוות של מוטנטים חזקים וביניהם מגנטו, סטורם, אנג'ל ופסיילוק. בעזרתם הוא מעוניין לטהר את האנושות וליצור סדר עולמי חדש שעליו הוא יוכל לשלוט. לשמחתנו רייבן (ג'ניפר לורנס), פרופסור X ושלל מוטנטים חדשים וותיקים יצאו למלחמה כדי להציל את האנושות.חדש אין בסרט הזה. הוא עוד סרט בסדרה, מוצר צריכה שלצערי הוא מהפחות מוצלחים שבה. אם תגיעו בלי הרבה ציפיות, הוא עדיין יספק את הצורך הבסיסי בצפייה בשחקנים האהובים כולל הופעת אורח מגניבה של יו ג'קמן כוולברין. אפשר לציין לטובה את הנוכחות של שני שחקנים צעירים ואיכותיים - כוכבי האינדי הצעירים טיי שרידן וקודי סמית' מקפי - שהצטרפו לחבורה ומספקים הופעות ראויות. אז זה לא הסרט הנפלא הקודם בסדרה, אבל הוא עדיין מבדר וברגעיו המוצלחים יותר מספק את הסחורה.
אקס-מן: אפוקליפסה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1724/09/2019 19:54:27
7/10אייקון ציון
וואלה, מאוד נהניתי. אומנם הנבל היה משעמם ולא הכל היה מושלם, אבל התעלמתי מכל הבעיות, באתי להנות מסרט אקשן טוב וקיבלתי את זה. האקשן טוב, האפקטים טובים, כמעט הכל בסרט הזה טוב. ממליץ.
שם: תמירגיל: 1711/08/2018 12:07:32
7/10אייקון ציון
אחד הסרטים הכי טובים של אקס מן
שם: Eyal Peryגיל: 2827/05/2017 23:24:41
7/10אייקון ציון
סרט אחלה למי שאוהב מדע בדיוני ואפקטים מרהיבים אבל העלילה עצמה ממש לא עשויה טוב ואין יותר מידי הגיון.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט