אליס מבעד למראה ביקורת סרט

Alice Through the Looking Glass Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "אליס מבעד למראה":
"חוויה ויזואלית מרשימה שמכוונת יותר לעין מאשר למוח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Alice Through the Looking Glass
משחק ג'וני דפ, הלנה בונהם קרטר, מיה וסיקובסקה, סשה ברון כהן במאי/ת ג'יימס בובין  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאליס מבעד למראה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"טוב מקודמו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אליס בארץ הפלאות" של טים ברטון היה אחד הסרטים הראשונים שסבלו מצילו הענק של "אווטאר", שהציב סטנדרטים חדשים של תלת מימד בזכות טכנולוגיה שג'יימס קמרון לא היה מוכן לשתף עם אף אחד. כדי לעלות על שובל ההצלחה של הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים, לאחר סיום הפקת הסרט, הוחלט להתאימו לתלת מימד. זה היה מעשה די מיותר שכן לא רק שהוא היה רחוק מהחוויה הוויזואלית של "אווטאר", אלא שגם הצפייה הייתה פשוט מעיקה כי היא הרגישה כמו מבט על הסרט דרך מסכת רתכים. ההתאמה הכושלת הרסה את העולם הצבעוני של ארץ הפלאות ולכן היה עדיף לצפות בו בדו מימד."אליס בארץ הפלאות" היה סרט מאכזב ולא רק בגלל עבודת התלת מימד הלא טובה אלא כי התסריט שלו היה פשוט משעמם. לכן, לקראת סרט ההמשך, "אליס מבעד למראה", קשה היה לפתח ציפיות גדולות. הפעם טים ברטון עבר לכיסא המפיק ופינה את מקומות לג'יימס בובין, שביים את שני הסרטים האחרונים של ה"חבובות".
הפעם נראה שחלק מהטעויות שנעשו בהפקת הסרט הקודם נלמדו. הוא צולם מראש בתלת מימד והתסריט הפך ליותר מעניין, אם כי רחוק מלהיות חכם ואתגר ובטח שלא פילוסופי כמו ספריו של לואיס קרול. ב"אליס מבעד למראה", אליס (מיה וסיקובסקה) בורחת לארץ הפלאות מעוד צרה בעולם האמיתי. בארץ הפלאות היא מקבלת על עצמה משימה חדשה: להציל מעצמו את הכובען המטורף שהולך ושוקע בדיכאון בעקבות גילוי חדש אל משפחתו שחוסלה על ידי דרקון. הכובען גילה רמז לכן שהם עדיין בחיים, אבל הוא לא יודע כיצד למצוא אותם. בסופו של דבר אליס מחליטה לעזור לו באמצעות חזרה בזמן ליום האסון ומניעת חיסול המשפחה על ידי הדרקון. כדי לחזור אחורה בזמן, היא צריכה לגנוב את הכרונוספרה (מכונת זמן) מהזמן עצמו (סשה ברון כהן)."אליס מבעד המראה", כמו קודמו, הוא סרט על העצמה נשית בגרוש. גם הפעם אליס יוצאת למסע של גילוי עצמי דרך עזרה לאחרים. גם הפעם המסע שלה בארץ הפלאות הוא משל על חייה. אליס היא נערה שחייבת סכנה ואתגרים, היא זקוקה למצבים שיגרמו לה להשיג את הבלתי אפשרי וכשאלה נעלמים מחייה היא לא יכולה להמשיך בשגרה ולכן ארץ הפלאות היא מקום המפלט שלה. המקום ממנו היא יוצאת מחוזקת לעולם.
כל הדמויות מהסרט הקודם חוזרות לסיבוב נוסף כולל אבשלום (אלן ריקמן המנוח בתפקידו האחרון). ג'וני דפ ככובען המטורף נהדר, הלנה בונהם קרטר כמלה האדומה מצוינת, ועלילת הסרט חושפת את עברה וכיצד היא הפכה למרשעת. מיה וסיקובסקה, שהייתה קצת אנמית בסרט הקודם, התבגרה והמשחק שלה טוב יותר בסרט זה.סשה ברון כהן בתור הזמן היה אמור להיות הדמות המעניינת ביותר בסרט, אבל די מהר מגיעה האכזבה ולכן אל תתפלאו אם הוא יהיה מועמד לראזי בסוף השנה. הוא לא מצליח להיות אחיד לאורך הסרט, לפעמים הוא מזכיר קצת את בוראט ולפעמים הוא עושה פשוט חיקוי של כריסטוף וולץ. הדמות היותר מעניינת היא דווקא דמות משרתו האישי של הזמן, וילקינס, בדיבובו של מאט ווגל.

עם כל הכבוד לכך שהתלת מימד מעולה ומוסיף לסרט, האפקטים נהדרים והשילוב בין לייב-אקשן ולבין אנימציה מצוין, הסרט הוא עדיין חוויה שמיועדת יותר לעין מאשר למוח. אף על פי שהתסריט טוב יותר מהסרט הקודם, עדיין מדובר בעלילה די פחדנית. מלבד מחווה קטנה, אין לסרט כל קשר לספר של לואיס קרול. למעשה מדובר בסירוס טוטאלי לכתביו של לואיס קרול, שלמרות שכוונו גן לילדים, הם היו שנונים, חכמים ופילוסופיים.הפן הקומי חסר מאוד בסרט, ההומור הוא דל מאוד ובקושי מצחיק. לדעתי, הפספוס הגדול של שני הסרטים טמון בכך שהם לא רק רחוקים מאוד מהיצירתיות של לואיס קרול, אלא גם מכוונים יותר לילדים קטנים מאשר לכל המשפחה וכך תחושת ההחמצה שעולה מהסרט הינה כפולה.
אליס מבעד למראה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1324/09/2016 20:14:40
5/10אייקון ציון
סרט בינוני ובנאלי !!! רוב השחקנים טובים, הצילום מרהיב, הפס-קול מתאים לאווירה ברובו, האפקטים וה-CGI מרשימים ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל האיפור מוזר במרביתו, אורך הסרט אינו מוצדק והתסריט והעלילה ילדותיים, צפויים ולפעמים אפילו משעממים ומרדימים. בקיצור, אם אתם מעל גיל 12, עדיף לוותר !!!
שם: גליתגיל: 4214/07/2016 09:32:02
9/10אייקון ציון
צפיתי בסרט יחד עם בתי, בת 10. הלכתי יותר בשבילי... אבל בסופו של דבר שנינו נהנו מאוד. סרט מושקע ומלהיב. צפינו בתלת מימד
שם: dorfangalגיל: 1211/07/2016 00:35:17
9/10אייקון ציון
אז הלכתי לראות את "אליס מבעד למראה" והסרט הזה פשוט לא יצא לי מהראש. התסריט כתוב נהדר, האפקטים האיפור והתלבושות מרשימים, אבל הופתעתי לגלות שהמבקרים ירדו עליו מכל כיוון! אני אישית, מאוד מתנגד אליהם כי אני חושב שהסרט הסביר קצת על ההיסטוריה של כמה מהדמויות והרחבה עליה, רגעים מרגשים והמון הסתקרנות וחוש הומור במהלך הסרט. בקיצור, עוד סרט מדהים של דיסני:)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט