עיר ליד הים ביקורת סרט

City by The Sea Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "עיר ליד הים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר City by The Sea
משחק רוברט דה נירו , פרנסס מקדורמנד , ג'יימס פרנקו , אלייזה דושקו במאי/ת מייקל קטון ג'ונס  
דרמה
ביקורת סרט לעיר ליד הים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"עיר ליד הים" הוא ניסיון לקחת רעיון טוב של קונפליקט בין אב לבן - המבוסס על סיפור אמיתי - שנופל קורבן לתסריט, בימוי וליהוק רעים. הסרט עוסק בבלש משטרתי (רוברט דה נירו) אשר עברו הבעייתי שב לרדוף אותו, כאשר בנו, אותו לא ראה שנים נחשד ברצח, והוא ממונה על החקירה. השאלה הקלאסית כמה יכול להיות איש החוק הגון כאשר נשוא אכיפת החוק הוא היקר לו מכל, מקבלת עוד התייחסות בסרט זה, ולטעמי, לאור התוצאה מוטב היה להותיר את התייחסות זו על רצפת חדר העריכה.רוברט דה נירו אינו שחקן שאני מסמפט במיוחד. אף פעם לא הבנתי מה כל המהומה סביבו, וההעוויות שהוא עוטה על פניו שוב ושוב נראות כקריקטורה עלובה של סרטי המאפייה בהם שיחק בעבר. דווקא הגיחות שעשה לקומדיות בשנים האחרונות גילו שחקן אחר, מוחמץ, אפשר לומר. שכן דה נירו מתאפיין במטווח משחק מוגבל למדיי, ולדעתי הצד הדרמטי של משחקו אינו מרשים כלל, ואף רחוק מזה.
וכך, גורם ליהוקו של רוברט דה נירו לתפקיד ראשי בסרט, לכישלון הסרט. לא עוזרת גם העובדה, שהתסריט אינו נשכני ואינו מעניין, שכן בנקודה מסוימת, לא אכפת לצופה כבר מה יעלה בגורלן של הדמויות - האב הבלש, והבן הפושע לכאורה. העימות ביניהן איננו עימות של ממש, ואפילו ניצוץ קר אחד לרפואה אינו ניתז מהקונפליקטים השונים בין הדמויות בסרט.ניכר בבמאי שהוא ניסה לביים סיפור ריאליסטי, בלי התייפייפות ובלי כחל ושרק. הצרה הנה, שהבימוי עייף, מפוספס, לא מהוקצע, והסרט מכיל סצינות רבות מדי שהיו צריכות להיחתך. ככלל, יכול להיות שאם הסרט היה קצר בהרבה, התוצאה הייתה טובה ומעניינת יותר. הסרט מתיימר לעורר סערת רגשות, ואולם זה הדבר העיקרי שנעדר בו, וחבל.
אציין לטובה את משחקו של השחקן הצעיר ג'יימס פרנקו - היחיד שמצליח לעורר עניין בתור הצעיר הנרקומן המיוסר. המשחק שמפגין ג'יימס פרנקו מעניין, ומגלה פוטנציאל לשחקן איכותי, שנראה לי כי עוד נשמע ממנו בעתיד. חבל רק שהוא מתבזבז בסרט זה.לסיכום: בימוי, ליהוק ותסריט רעים; אפשר לוותר. 4 בסולם יגאל.
עיר ליד הים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאיר לזרגיל: 3722/02/2003 12:48:12
8/10אייקון ציון
אחלה סרט עם דמויות מורכבות ועומק פנימי וללא אקשן מיותר למי שעוד אוהב דרמות חזקות בובי דנירו כמו שצריך בתפקיד משכנע של כל שכן ממול הנקרע בין עברו , עתידו וההווה . כמו מחזה משובח רק בקולנוע. לא סרט לילדים שמחפשים אקשן.
שם: גיא משהגיל: 2830/01/2003 14:04:27
6/10אייקון ציון
הלכתי בגלל הקאסט (דה נירו, מקדורמנד), אבל אפילו הם לא מצליחים להרים את הסרט. עד ל-20 דקות האחרונות, כלום לא קורה, והשחקנים מקיאים את השורות בשעמום. רק אז, הסרט מתרומם ומתחיל לרגש. בזבוז של זמן וכסף.
שם: shaddy aגיל: 2114/01/2003 23:02:17
5/10אייקון ציון
לא משהוא מיוחד .... אפשר לותר עליו אבל אם כבר אתם הולכים אז אפשר לותר על החצי הראשון ולצפות רק בשני ....... הסוף יפה מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט