מא מא ביקורת סרט

Ma Ma Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מא מא":
"פנלופה קרוז מצוינת בסרט העוסק באובדן והישרדות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ma Ma
משחק פנלופה קרוז, לואיס טוסאר, אסייר אטקסיאנדיה במאי/ת חוליו מדם  
דרמה
ביקורת סרט למא מא מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קרוז מצוינת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הספרדי הותיק, חוליו מדם ("הנאהבים מחוג הקרח הצפוני", "סקס ולוסיה"), חוזר למסך הגדול ומביים עוד סרט עמוס בעריכה מרשימה ושלל סצנות יפות, אולי יפות מדי. מאגדה (פנלופה קרוז) היא אישה יפה שמקבלת את ההודעה המרה כי חלתה בסרטן השד. היא מנסה לא להישבר ומתחילה מאבק ארוך וסיזיפי במחלה.בתחילת הסרט, הלאקוניות שבה מתאר מדם את מחלת הסרטן, מעוררת הערכה ונדמה כי הוא עומד לחזור על הישגיו בסרטים כגון "החושים של אנה" ו"סקס ולוסיה", שהגישו סיפור מרתק ועסיסי לקהל עם נגיעות אומנותיות פה ושם. מדם גם משחק יפה בשם "מא מא", שהוא בספרד הכינוי לסרטן השד לעומת האסוציאציה של הצופה החושב על מאגדה כאם .
הבעיה היא שככל שהסרט מתקדם ומאגדה נעשית חולה יותר ויתר הסרט הופך למלודרמה מייבבת על גבול הגיחוך. מלודרמה שבה הגינקולוג של גיבורת הסרט יפצח (יותר מפעם אחת) בשירי שמאלץ שמביכים את הצופה.הסרט כולו הוא בעצם כלי להציג את יכולותיה הדרמטיות של השחקנית פנלופה קרוז המגלמת את הגיבורה. מאגדה היא היסוד סביבו בנוי הסרט, כשהדמויות הגבריות-בעלה של מאגדה, מאהבה החדש, הגניקולוג - כולן מוצגות כקטנות וחלשות. רק התפקיד של בנה היחיד של מאגדה, מתבגר שרוצה להיות כדורגלן, אינו מחוויר למול הנוכחות המאפילה על הכל של קרוז.
קרוז שגם הפיקה את הסרט היא הסיבה המרכזית לצפות בו. היא מבצעת טור דה פורס אמיתי ומשכנע. התפקיד של קרוז בסרט זה מזכיר את תפקידה של קרוז הצעירה ב"הכל אודות אמא" שבו היא גססה מאיידס. היא מרזה, גוזרת את שערה, מחווירה והופכת לצל של עצמה, אבל נשמתה עדיין חזקה והיא מפזרת אופטימיות אין קץ לכל סביבתה.נקודה מעניינת בסרט היא הפן הספורטיבי שמדלג לו בעליצות בתוך העלילה ומשחזר את זכייתה של ספרד באליפות אירופה בכדורגל ואת היותו של מאהבה של מאגדה צייד כשרונות צעירים של ריאל מדריד. ככל שהסרט מתקדם הוא הופך סנטימנטלי יותר ויותר וצולל למחוזות פחות מוצלחים. נדמה שמדם אינו מצליח (או אינו רוצה) לשמור על איפוק והסרט קורס תחת כובד משקלו שלו. ללכת רק בשביל הגברת קרוז.
מא מא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מריםגיל: 6708/04/2017 06:35:52
5/10אייקון ציון
סרט שטחי ולא אמין למעט הסצנה בה הגיבורה מתבשרת על חזרת המחלה לא ריגש
שם: איילתגיל: 6029/08/2016 23:57:11
9/10אייקון ציון
פנלופה קרוז כל כך יפה בכל סיטואציה בסרט הזה.הנושא כואב ואכזרי,וההתמודדויות שלה ושל הסובבים אותה מאוד משכנעים.בעזרת פנטזיה ובריחה מהמציאות ואמונה גדולה והרבה אופטימיות הכל מצליח!מומלץ!
שם: יעלגיל: 5017/07/2016 21:36:22
7/10אייקון ציון
סרט טוב, בעיקר בזכות פנלופה. יש בו אי דיוקים והוא קצת לוקה בחוסר אמינות, בתור חולת סרטן היא נראית מצויין ולא ממש סובלת.... והלוואי עלי כזה רופא אכפתי ושרמנטי. אבל המשחק טוב, בעיקר של הילד המקסים והכובש, ובסך הכל נהנינו מהסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט