אהבה וידידות ביקורת סרט

Love and Friendship Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אהבה וידידות":
"שנון, מבריק, עוקצני, חכם ואנסמבל השחקנים מושלם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love and Friendship
משחק קייט בקינסייל, סטיבן פריי, קלואי סוויני במאי/ת וויט סטילמן  
קומדיה
ביקורת סרט לאהבה וידידות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עונג אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חלפו 18 שנה מאז שקייט בקינסייל וקלואי סביני השתתפו בסרטו של הבמאי האמריקאי ויט סטילמן – "ימי הדיסקו האחרונים" על צמד צעירות בראשית שנות ה-80 המפלרטטות עם הסביבה שלהן. השנה הן חוזרות לשתף איתו פעולה בקומדיה תקופתית המבוססת על נובלת המכתבים "ליידי סוזן" של ג'יין אוסטין משנת 1871. התוצאה שנונה, מהודקת, ועוקצנית. אנסמבל השחקנים שסטילמן מאגד סביבו מספק לנו את אחת ההופעות המדויקות והמענגות שנראו מזה זמן רב על המסך הגדול.בעידן שבו הומור ביבים וולגרי שולט במסכי הקולנוע, זהו בהחלט שינוי מרענן להיתקל בקומדיה המבוססת כולה על דמויות המנסות לרקום מערכות יחסים, המחליפות ביניהן דיאלוגים שנונים, משחקי מעמדות ומשחקי מינים. נשים חריפות מנהלות את העולם, שאולי הגברים קובעים בו את החוקים, אבל כפי שהן יודעות, לאותם גברברים יש כמה וכמה חולשות ולכן גם ניתן לעצב את בני זוגם ומחזריהם כחומר ביד היוצר. "אהבה וידידות" הוא נטול סיטואציות מביכות או צעקניות, בדיוק ההפך מהקומדיות המוצגות בימים אלו בבתי הקולנוע בארץ.
העלילה מתרחשת בשנת 1790. ליידי סוזן ורנון היא אלמנה מצודדת שהפסידה את כל נכסיה. היא נאלצת בעל כורחה למצוא מפלט בבית קרוביה, בתקווה למצוא שידוך לבתה ואולי גם לעצמה. בינתיים היא מפלרטטת עם בחור צעיר ממנה, הלוגם בשקיקה כל מילה היוצאת מפיה. היא מנסה לארגן לבתה המקסימה בן זוג עשיר אך רחוק מלהיות מבריק. היא נעזרת בחברתה הטובה, אמריקאית הנשואה לאיש בריטי עשיר, כדי לתחזק את תככיה השונים והכל כדי לשרוד את המצב שלתוכו היא ובתה נקלעו נגד רצונן רק בשל היותן נשים.וויט סטילמן התחיל את קריירת הבימוי שלו בשנת 1990 עם "מטרופוליטן", המתאר קבוצה של צעירים בורגניים בני המעמד הגבוה שעסוקים בלדבר על עצמם ולנסות למצוא אהבה בחייהם הריקים מתוכן. מאז הוא ביים עוד ארבעה סרטי קולנוע, כולם צנועים מבחינה תקציבית, כולם מתארים את עולמם של צעירות וצעירים בחיפוש אחר אהבה, אבל יש להם סגנון מוקפד ותסריט המתבסס בעיקר על דיאלוגים שנונים החושפים את משחקי הכוח בין המינים.
"אהבה וידידות" הוא הסרט היחיד שלו שמתרחש במאה אחרת. לא מדובר בשנות ה-80 או ה-90 אלא המאה ה-18. זהו כנראה העיבוד הקולנועי המוצלח ביותר לפרי עטה של אוסטין, שיצירותיה זכו לכל כך הרבה אדפטציות קולנועיות וטלוויזיונית. הסרט משתמש בטקסטים המקוריים פרי עטה. סטילמן מצליח ליצור קצב מסחרר של חילופי דברים ומשחיז את מילותיה של אוסטין עד לקצה שבו הקהל פשוט פורץ בצחוק.את התסריט השנון הוא שם בפיהם של צוות שחקנים שמרביתו לא מוכר אבל כולם עושים עבודה מדהימה. קסבייר סמואל יפה התואר כמאהב הצעיר הנודד מאם לבת, סטיבן פריי הוותיק בתפקיד קטן ומוצלח כבעלה של קלואי סביני, המעולה כחברתה התככנית של ליידי סוזן ורנון בגילומה המרשים של קייט בקינסייל, שנראית כאילו נולדה לתפקיד. אני מאמין שעוד נפגוש את בקינסייל בעונת הפרסים במהלך נובמבר ודצמבר הקרובים. זהו תפקידה הטוב ביותר, היא פשוט כובשת את המסך ואי אפשר להסיר ממנה את העיניים.אבל אם יש משהו שגונב ממנה את ההצגה, זהו שחקן צעיר ולא מוכר בשם טום בנט, שבעיקר השתתף בסדרות וסרטי טלוויזיה בריטיים. הדמות שהוא מגלם של בחור עשיר, לא בדיוק העיפרון המחודד בקלמר אבל עם לב תמים וטוב. בנט פשוט מצחיק עד דמעות. לא פלא שריקי ג'רוויס וכריסטופר, גאסט שני גאונים קומיים, אימצו אותו לפרויקטים הקולנועיים הבאים שלהם. אם חשקה נפשכם בקומדיה איכותית ובוגרת רוצו לראות את "אהבה וידידות", סרט שאולי הדבר היחיד שבנאלי בו הוא השם שנבחר לו.
אהבה וידידות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: doritna7גיל: 6002/08/2016 09:34:24
8/10אייקון ציון
לאוהבי גיין אוסטין. סרט חביב לא שונה מכל עלילות ספריה של אוסטין. אני אוהבת ולכן נהנתי.
שם: אילהגיל: 6430/07/2016 00:08:10
4/10אייקון ציון
התאכזבתי, אין דרמה , משעמם
שם: גליתגיל: 4228/07/2016 11:42:32
3/10אייקון ציון
אני לא אהבתי לצערי. ממש לא התחברתי לסרט עצמו ולסגנון הצילום. אחרי חצי שעה יצאתי מהאולם. פעם ראשונה שזה קורה לי. אולי מתאים למבוגרים יותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט