ג'ייסון בורן ביקורת סרט

Jason Bourne Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ייסון בורן":
"סצנות פעולה מרהיבות וסוחפות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jason Bourne
משחק מאט דיימון, אליסיה ויקנדר, וינסנט קאסל, ג'וליה סטיילס, טומי לי ג'ונס במאי/ת פול גרינגראס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ייסון בורן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית משודרגת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2002 "זהות כפולה" ביסס סופית את מעמדו של מאט דיימון ככוכב קולנוע וגיבור סרטי פעולה. הסרט בכיכובו, המתאר את מעלליו של ג'ייסון בורן שעבר שטיפת מוח והפך לרוצח מיומן בשרות ה- CIA, היה ללהיט היסטרי בבימויו של דאג ליימן. שנתיים לאחר מכן בסרט "זהות במלכודת" האולפנים שכרו את הבמאי האנגלי העולה, פול גרינגראס, וזה סיפק מראה ריאליסטי מחוספס ונוקשה שהם כנראה מאוד אהבו מסרטו הראשון, "בלאדי סאנדיי". השניים כנראה נהנו לעבוד יחד והאולפנים הצליחו לשחזר את הקסם גם בסרט השלישי במספר, "זהות אבודה" מ- 2007.בשנת 2012 האולפנים ניסו להחזיר את הסיפור של בורן אל המסך הגדול אבל דיימון התנגד וגם גרינגראס לא היה נלהב. התוצאה היתה סרט מיותר בשם "זהות גנובה" עם ג'רמי רנר שביים התסריטאי/במאי טוני גילרוי. האולפנים למדו מהטעות שלהם, הזיכרון של הצופים היה עדיין טרי והקהל הרחב לא היה ממש מעוניין בתחליף האפרורי שנמצא לדיימון. על מנת להחזיר את דיימון לתפקיד נאלצו המפיקים להיענות לדרישתו: להחזיר את גרינגראס לכס הבמאי. אני הייתי מוסיף דרישה נוספת מלבד עוד שכר וקרדיט, שיהיה גם תסריט.
גרינגראס וכריסטופר רוס, שותפו לכתיבה מאז שנת 2004, חוזרים לשתף פעולה אחרי ההצלחה של "קפטן פיליפס", אבל נראה שהתסריט המבוסס על הדמות המוכרת מספריו של רוברט לדלום לא ממש מתרומם. הקצב של הסרט מהיר, סצנות הפעולה סוחפות אבל 9 שנות העדרות עשו את שלהן. אנחנו נזרקים ישר לתוך עולמו של בורן החי בסתר ומתפרנס מקרבות לא חוקיים אבל הוא לא ממש מעניין או מעורר הזדהות. אין ספק שהקרבות נפלאים, כמו גם הסצנה שבה הוא פוגש בשנית את ניקי פרסונס בגילומה של ג'וליה סטילס שחוזרת לגלם את דמות הסוכנת המורדת.אבל איכשהו הכל נשאר ברמת הגירוי הבסיסית ונטולת העומק. ראש ה-CIA רוברט דווי בגילומו של זוכה פרס האוסקר טומי לי ג'ונס, מודאג מכך שסטילס חשפה את האמת על עברו של בורן ושזה יבוא לנקום בו. יש גם סוכנת ביון שאפתנית המתמחה בסייבר בשם הית'ר לי, שאותה מגלמת זוכת פרס האוסקר הטרייה אליסיה ויקנדר ("הנערה הדנית"). הדמויות ששניהם מגלמים כל כך לא מעניינות שזה מפתיע שגרינגראס, שהוא לא רק במאי סרטי פעולה מוצלח אלא גם במאי שחקנים טוב מאוד ("יונייטד 93" הוא הוכחה לכך), הצליח לקחת שני שחקנים מעולים ולבנות להם דמויות כל כך לא מעניינות.
קרן האור היחידה היא השחקן הצרפתי וינסנט קאסל. כאן הוא בתפקיד קורבן של הניסוי עצמו ורוצח אלים נטול מצפון שמעוניין לנקום בבורן שחשף אותו וגרם לכליאתו בסוריה במשך שנתיים. נראה שקאסל נהנה מכל שנייה שבה הוא צריך להשתולל בפראות חסרת מעצורים. לעומתו מאט דיימון נראה סובל ולא ממש מעוניין להיות על הסט. מצד אחד "ג'ייסון בורן" הוא סרט פעולה קיצי ראוי והאקשן בו משודרג פלאים לעומת סרטי פעולה אחרים המציגים בבתי הקולנוע בימים אלו, אבל הוא סובל בדיוק מאותה בעיה שסובלים ממנה סרטים אחרים בסגנון, דוגמת "הג'וב הצרפתי". התסריט שלו פשוט רדוד והתרגלנו בסדרת הסרטים הזאת לקצת יותר גם מכיוון התוכן.אז נכון, 123 הדקות עוברות במהירות, מסצנת פעולה מעולה אחת לשנייה, אבל לא ממש אכפת לנו מהדמויות וזאת הבעיה המרכזית של הסרט. גם הסיבה לכל הבלגן מלכתחילה נראית רק תרוץ לעשיית סרט נוסף ולא באמת שייכת לעולם שממנו מגיעה סדרת הסרטים הנ"ל. הסרט הזה בהתאם לדמותו של ג'ייסון בורן לוקח את עצמו ברצינות יתרה ולכן אין בו הומור אנושי שגורם לנו להתחבר לדמויות. אז לחובבי הסדרה התכוננו, הציפייה הארוכה לסרט החדש לא הכי משתלמת, אבל לפחות התוצאה מבדרת.
ג'ייסון בורן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: aloncoolגיל: 2204/02/2017 19:38:47
9/10אייקון ציון
סרט מעולה מתחילתו ועד סופו למרות שלא ראיתי את כל הסרטים הוא פשוט סרט גדול!!! מומלץ לחובבי הפעולה מתח והריגול!!!
שם: shayeגיל: 3521/10/2016 11:29:00
6/10אייקון ציון
אין לי מה להגיד במקום להשתבח זה רק נהיה גרוע יותר עם הזמן.. נרדמתי בחלקו פשוט נמאס חוזר על עצמו לא מעניין משעמם ומרגיש מיותר.
שם: שרון881גיל: 3130/09/2016 09:35:17
8/10אייקון ציון
סרט אקשן נחמד שעונה בדיוק על הציפיות לא מורכב מידי ולא משעמם מידי וברור שללא כל עומק. לדעתי לא שווה צפייה בקולנוע, אבל כן שווה צפייה בבית למי שאוהב סרטי אקשן מהסוג הזה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט