ידי אבן ביקורת סרט

Hands of Stone Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ידי אבן":
"סרט אגרוף שגרתי למדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hands of Stone
משחק רוברט דה נירו, אלן ברקין, אדגר רמירז, ג'ון טורטורו במאי/ת ג'ונתן ג'קוביץ  
דרמה
ביקורת סרט לידי אבן מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לא ממוקד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוברטו דוראן נחשב כאחד המתאגרפים הגדולים בכל הזמנים. הוא התאבק במשך חמישה עשורים ודמותו צרובה בתודעה של כל מי שאוהב אגרוף. סרט על חייו של דוראן היה אך מתבקש. חבל רק שהבמאי ג'ונתן ג'קוביץ לא בדיוק יודע מה לעשות עם סיפורו המדהים של אחד מגדולי גיבוריה של פנמה.הסרט, שרובו מדויק היסטורית, עוקב אחרי עלייתו לגדולה של דוראן משכונות העוני של פנמה ועד להפיכתו לאלוף העולם באגרוף. הוא נעזר בגדול מאמני האיגרוף אי פעם ריי ארסל שאימן אלופי עולם רבים ובלחץ המאפיה נאלץ לפרוש מאימון.
אדגר רמירז כדוראן יוצר תמונה משכנעת של בחור שהגיע מהאשפתות וכעת רוצה לטרוף את העולם. רמירז שהיה מצוין בסדרה "קרלוס" מציג הופעה עוצמתית, למרות שהוא נאלץ לשחק דמות שהבמאי מתייחס אליה יותר כאייקון מאשר כאדם. רוברט דה נירו בתור מאמנו של דוראן מעביר הופעה מרירה-מתוקה של אדם שימי תהילתו מאחוריו והוא רוצה פעם אחרונה לרכב על הסוס ולהוביל מתמודד לזירת האיגרוף. דה נירו הוא ליהוק מתוחכם לאור העובדה שבעבר גילם מתאגרף בעצמו - את ג'ייק למוטה בסרט "השור הזועם", אחד מסרטי האגרוף הטובים בכל הזמנים.עוד נקודה חיובית בסרט היא הדרך שבה מצולמים וערוכים הקרבות. אני אומנם משוחד – כי סרטי אגרוף האהובים עליי, אולם הקרבות שמהווים את שיאיו של הסרט הם תזזיתיים, קצביים ומרתקים. הבעייה המרכזית של הסרט היא בניסיונו של הבימאי להעמיס על סיפורו של דוראן עוד עלילות משנה כגון ההיסטוריה של פנמה, חייו האישיים של המאמן וגם תיאור מפורט של יריבו הגדול של דוראן - שוגר ריי ליאונרד, בגילומו האיום של הזמר/שחקן אשר. ריבוי העלילות בסרט מוציאות אותו מהקצב וגורמות לו להיות בסופו של דבר שטחי ושגרתי.
ההיסטוריה ההוליוודית מלאה בסרטים מפוארים שעסקו בענף הספורט האכזרי ובאנשים שהגיעו מהאשפתות והפכו לגיבורים: "סיפורו של אלוף", "פייטר" וכמובן שני סרטים האגרוף הטובים בכל הזמנים: "רוקי" ו"השור הזועם". כל פעם שיוצא להקרנים סרט איגרוף חדש הוא גורר השוואה בלתי נמנעת ליצירות מופת אלו ובמקרה של "ידי האבן" הוא מפסיד בנוק-אאוט בסיבוב הראשון. היכן הרגישות והאותנטיות של רוקי? היכן העליבות והאכזריות של "השור הזועם"? רוברטו דוראן ייזכר לעד כאחד המתאגרפים הגדולים בהיסטוריה של האגרוף, "ידי האבן" יישכח במהרה וחבל.
ידי אבן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4515/07/2017 10:12:49
8/10אייקון ציון
מבוסס על סיפור אמיתי של מתאגרף מפנמה בשם רוברטו דוראן, שגדל בעוני ללא אבא. נטישת אביו האמריקני וההשתלטות של ארה"ב על תעלת פנמה, גורמים לו לסלוד מכל מה שארה"ב מסמלת והופכים אותו להיות פטריוט פנמי. את הכעס שהצטבר בו הוא מתעל מגיל קטן לאיגרוף.חיבור שלו עם מאמן אמריקני יהודי מבוגר, הופך אותו לאלוף. אותו מאמן הוא גם המנטור שלו ושם דגש חזק על העניין המנטלי לא פחות מאשר הפיזי. מעבר לעבודה המשותפת שלהם מתוארים גם חייהם האישיים שידעו עליות ומורדות. היריב העיקרי של דוראן הוא מתאגרף בשם שוגר ריי לאונרד , אבל לא פחות מכך גם הוא היריב הכי גדול של עצמו. הוא צריך להתמודד עם ההצלחה, עם האתגרים השונים שעומדים לפניו, גידול משפחה והעולם הציני של תעשיית הכסף של ענף האיגרוף. לאלו שצפו ב"רוקי" או ב"שור הזועם" , לא צריך להשוות את הסרט עליהם כי הוא טוב בפני עצמו. תמיד נעים לצפות ברוברט דה נירו וגם אדגר רמירז בהופעה טובה. ציון 7.5.
שם: ערןגיל: 4726/12/2016 06:53:03
8/10אייקון ציון
אחלה סרט המתאר בצורה מעניינת וקולחת את ספור חייו של המתאגרף במשקל קל רוברטו דוראן ודרכו להיות אלוף עולם. שומר על קצב לכל האורך , דה נירו מצויין וכך גם שאר השחקנים, שווה !
שם: מירי ק.גיל: 6003/09/2016 15:47:24
9/10אייקון ציון
סרט יפה מאוד, לא האמנתי שאהנה מסרט על איגרוף שאני כל כך שונאת, הלכתי כי בעלי רצה ופשוט נהניתי סיפור יפה ורוברט דה נירו כרגיל נהדר, ממליצה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט