כיבוי אורות ביקורת סרט

Lights Out Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כיבוי אורות":
"מאוד פשוט ומאוד מפחיד, חובבי הז'אנר יתמוגגו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lights Out
משחק בילי בורק, מריה בלו, תרזה פאלמר, גבריאל בטמן במאי/ת דייויד פ. סנדברג  
אימה
ביקורת סרט לכיבוי אורות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפחיד ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי דיוויד פ. סנדברג והתסריטאי אריק הייסרר החליטו לעשות מעשה חכם שהתגלה כבחירה הנכונה גם תקציבית וגם תסריטאית: ליצור סרט אימה בסיסי ופשוט בלי הרבה התחכמויות כאשר הוא מתבסס על הפחד הקמאי הגדול ביותר שלנו מאז שאנחנו ילדים קטנים – המפלצת שמסתתרת בחשכה ומחכה אך ורק לנו. הם טענו זאת בפחד נוסף שיש לכל ילד, שההורה שלו יתחרפן יום אחד. התוצאה היא "כיבוי אורות" - סרט אימה על אח ואחות שנלחמים במפלצת האורבת להם בחשכה ומנסים להתמודד עם אמא לא יציבה נפשית.תרזה פאלמר האוסטרלית מגלמת את רבקה, צעירה מרדנית שעזבה לפני עשור את בית הוריה אחרי שאביה נעלם, ואימה אבדה את שפיות דעתה. נראה שמה שהופך את פאלמר לשחקנית מעניינת הוא שהיא אף פעם לא באמת משחקת, היא הכי נטורליסטית שאפשר, בלי טיפה אחת של מאמץ אפילו בסרט אימה מלודרמטי כמו "כיבוי אורות".
בינתיים האם החלימה, התחתנה בשנית והביא לעולם את מרטין (השחקן הצעיר והמוכשר, גבריאל בטמן) אבל גם אביו נרצח ושוב פעם האמא מאבדת את זה. איך היא מאבדת את שפיות דעתה? היא מדברת עם דמות דמיונית המסתתרת בחשכה בשם דיאנה. אבל כפי שהילדים ילמדו, הדיאנה הזאת היא די אמיתית ולא ממש דמות שהאמא המציאה.את האמא מגלמת מריה בלו, שחקנית נפלאה שהייתה מועמדת פעמיים לגלובוס הזהב על הופעותיה המוצלחות בסרטים "קולר" ו"היסטוריה של אלימות". לאחרונה היא נצפתה במותחן המצמרר "אסירים". היא מצליחה ליצור גם במינימום שניתן לה דמות מעוררת סימפטיה, שזאת משימה קשה למדי, אבל היא צולחת אותה.
את דיאנה, חברתה המסתורית, מגלמת השחקנית אליסיה וילה-באיילי המפורסמת יותר כפעלולנית מחליפה של גל גדות בסרטים: "באטמן נגד סופרמן" ו"וונדר וומן". דיאנה היא דמות אבסטרקטית שכמעט ולא רואים אותה, היא צל שרודף מתוך החשכה. הייתי מעדיף לא לדעת איך היא נראית בכלל. התנועות שלה בצל הרבה יותר מטרידות ומפחידות מהאיפור על הפנים והידיים.הקהל שמגיע לסרטי אימה, רוצה לעלות על רכבת שדים עכשווית, רוויית ריגושים מלחיצים, מפחידים, מקפיצים ומבדרים. "כיבוי אורות" מספק את אותה גלישה מסחררת ומשעשעת בחשכה שבכל פינה אורבת הפתעה חדשה. הוא עושה זאת בהנאה מרובה ובלי לקחת את עצמו ברצינות יתרה, באמצעות תסריט כתוב היטב ובימוי מקצועי וחכם שיודע בדיוק מה הוא מספק לצופים. אורך הסרט הוא 81 דקות, אז הסרט הזה גם לא מבזבז לצופים זמן מיותר בעלילות משנה או דמויות משנה לא הכרחיות. בהחלט אחד הראויים שנוצרו בז'אנר בשנה החולפת.
כיבוי אורות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4506/10/2017 18:34:13
6/10אייקון ציון
סרט אימה בינוני וקצר שאפשר לראות ואפשר גם שלא. הסצינה הכי מפחידה מתרחשת דווקא בתחילת הסרט. דמות אפלה ומסתורית שמופיעה רק כאשר האורות כבויים, היא גם החברה היחידה של אישה לא שפויה עם עבר פסיכיאטרי. בנה הקטן שרואה אותה מדברת עם אותה הדמות, חווה טראומה ,בדיוק כמו אחותו הבוגרת שחוותה את אותם הדברים כשהיתה בגילו. האחות יוצאת לחקור את הקשר בין אימה לבין אותה דמות מסתורית, כדי להבין את התופעות המוזרות שהיא ואחיה נתקלים בהן. הסוף מעניין אבל זה לא מספיק.
שם: אלוןגיל: 3209/07/2017 10:10:35
3/10אייקון ציון
סרט חלש ביותר, מוזר לי שבמאי מצוין כמו ג''יימס וואן יהיה מעורב בסרט כזה. לא מפחיד, לא יוצר מתח או עניין והכי גרוע - דמויות ראשיות שטחיות ביותר. הבחורה שמשחקת בתפקיד הראשי מתנהגת בצורה קרה וילדותית לאורך כל הסרט, ולא מראה שום צד מורכב ומעניין. הבויפרנד שלה הוא טיפוס חצי מאצ''ו חצי לוזר שעושה כל מה שחברתו הבלונדינית מבקשת ממנו. שמרו את כל ההפחדות ל10 דקות האחרונות, הבעיה היא שנרדמתי עוד הרבה לפני. אני לא ממליץ על הסרט, גם לא בטלוויזיה.
שם: sara12גיל: 2328/10/2016 22:58:55
3/10אייקון ציון
התאכזבתי!! קודם כל העלילה לא כל כך ברורה והסרט דיי צפוי כן בתחילת הסרט היה רגע מבהיל ואיתו קיוויתי שהסרט באמת ימשוך אותי ואני אהנה ממנו לכל אורכו אבל במשך הסרט דיי השתעממתי ולא חידש לי שום דבר מסרטים קודמים שראיתי ומאוד דומים לזה חשוב לי לציין...ציפתי ליותר!!!!
קישורים
חץ כיבוי אורות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט