משפחת פאנג ביקורת סרט

The Family Fang Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משפחת פאנג":
"רוצה להיות סרט אחר ויוצא דופן, מצליח חלקית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Family Fang
משחק ג'ייסון בייטמן, ניקול קידמן, כריסטופר ווקן במאי/ת ג'ייסון בייטמן  
דרמה
ביקורת סרט למשפחת פאנג מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מאוד משתדל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה שאף אחד לא סיפר לשחקן/במאי/מפיק/תסריטאי, ג'ייסון בייטמן, שהלחם והחמאה של הקולנוע האמריקאי העצמאי הוא ז'אנר הדרמה-הקומית שבמרכזה עומדת משפחה אמריקאית ביזארית ולא מתפקדת, אחרת לא ברור מה הוביל אותו לביים אדפטציה לנובלה של קווין ווילסון. אחרי שהתמודדנו עם המשפחה הלא מתפקדת של "קפטן פנטסטיק" ובעבר הלא רחוק עם "משפחת טננבאום", "מיס סאנשיין הקטנה", "לרוץ עם מספריים" וכמובן "משפחת אדמס", נראה שמשפחת פאנג היא איכשהו השפויה בחבורה.בייטמן לקח לידיו את המחזאי/תסריטאי דיוויד לינסי-אבאיר, שמנהל קריירה מוזרה במיוחד עם תסריטים לסרטי אנימציה כושלים כמו "רובוטס", החידוש הלא מוצלח ל"פולטרגייסט" וגם "ארץ אוז" עם ג'יימס פרנקו, ומצד שני כתב את המחזמר "שרק" לברודווי ובעיקר זכה לשבחים על המחזה "מאורת הארנב", שהפך לסרט בהפקתה וכיכובה של ניקול קידמן. התסריט מספיק אלגנטי ואינטליגנטי כך שהבימוי הקורקטי והלא נועז של בייטמן לא פוגע בו יתר על המידה. התסריט גם משמש ככלי בידיהם של צוות שחקנים משובח שמספק כאן הופעות ראויות, כאשר זאת בעיקר הזדמנות ליהנות מניקול קידמן שעושה כאן את אחד מתפקידיה היפים בשנים האחרונות, רק חבל שזה בסרט זניח.
העלילה מתמקדת בצמד אחים, בסטר ואנני פאנג, שגודלו על ידי צמד הורים אמני מיצג שנעזרו בילדיהם כדי ליצור סרטים אמנותיים מוזרים שהוצגו בגלריות, מוזיאונים ושלל פסטיבלי קולנוע. הרעיון מאחורי הסרטים הוא לגרום לאנשים פשוטים ברחוב להזדעזע מההתנהגות הגסה של צמד הילדים הבלונדינים הזכים: אם זה שוד בנק מזויף, שירה על רצח הורים בסנטרל פארק ועוד שלל סיטואציות בוטות. כאשר הילדים גדלו ונטשו את הקן כל אחד מהם הפך לאמן נחשב בעיני עצמו.בקסטר הוא סופר שספרו הראשון היה להצלחה גדולה, ספרו השני כשל ועכשיו הוא נמצא במשבר יצירתי. אנני הייתה לכוכבת קולנוע שהשתתפה בסדרת סרטי גיבורת על ושערוריות שונות מלוות את הקריירה שלה. עכשיו כאשר הקריירה שלה בדעיכה היא מחפשת את דרכה. הילדות הלא שגרתית השפיעה כמובן קשות על השניים שהתרחקו מהוריהם האקסצנטריים. תאונת עבודה שבה מעורב בקסטר מאחדת בין ההורים לילדים. המתחים מהעבר צפים ועולים וההורים מחליטים לנסוע לבית הנופש שלהם ולהשאיר את ילדיהם בבית ילדותם.
יום אחד המשטרה דופקת בדלת ומודיעה לאנני ובקסטר שהמכונית של ההורים נמצאה בצדי הדרך כשבתוכה סימני אלימות. הידיעה מוציאה אותם אל מסע אישי שבה הם ייזכרו בעבר ויצאו לחקירה כדי לגלות האם מדובר בעוד מתיחה מוזרה של הוריהם שהם מבצעים בשם האמנות או האם הם באמת נרצחו. כריסטופר ווקן אקסצנטרי ומשעשע כהרגלו כאביהם. הפעם הוא מוסיף גם משקל רגשי של אמן שנמצא אחרי השיא שלו ומסרב להכיר בזאת.לצידו שחקנית התיאטרון זוכת פרס הטוני מריאן פלנקט, מספקת הופעה מעולה בתפקיד האם, כאישה שהקריבה את האמנות שלה בשביל חיי הנישואים והלכה שבי אחרי בעלה האגוצנטרי ובסופו של דבר גם שילמה על כך מחיר כבד. עוד שחקנית תיאטרון משובחת זוכת פרס טוני המשתתפת בסרט היא לינדה אמונד הנפלאה כמורה לתיאטרון של אנני."משפחת פאנג" היא דרמה אמריקאית עצמאית טיפוסית. היא לא מחדשת דבר אבל היא עשויה מספיק טוב כדי לספק לחובבי הדרמות מסוג זה הנאה. בייטמן בסרטו השני כבמאי מתגלה כבמאי שחקנים ראוי אבל הוא נטול חזון קולנועי שהיה יכול לספק לסרט נופך נוסף של שונות וייחודיות, דבר שהיה יכול לתרום רבות ולהעניק לסרט רבדים נוספים שכל כך חסרים בו.
משפחת פאנג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4926/02/2021 09:27:44
7/10אייקון ציון
אם מתחברים אפשר להנות מסרט לא רע. האתגר הוא לזרום עם היצירה המוזרה הזו תרתי משמע. סיפורה של משפחת פאנג. ההורים ההזויים יחד עם בנם וביתם עוד כשהיו ילדים, היו מבצעים מעשי קונדס ופרובוקציות ביזאריות במקומות ציבוריים, אותם ראו כסוג של אומנות שמעבירה מסרים. בהווה האח הוא סופר והאחות שחקנית בסרטים ולשניהם קריירה מדשדשת ,כשהעבר הרחוק עם ההורים משפיע על חייהם. כששני ההורים נעלמים ויש חשש אמיתי לחייהם, האחים אינם יודעים אם מדובר בעוד תרגיל או שבאמת אינם בין החיים יותר. הם יוצאים לחקור את הנושא ומעניין מה הם יגלו.השחקנים טובים אבל העלילה משונה והיא לא מיועדת לכל אחד. צריך ראש פתוח.
שם: ערןגיל: 4711/02/2017 00:03:10
7/10אייקון ציון
דרמה מעניינת על משפחה שמותחת את הגבולות בשם האומנות וגורמת לתחושות קשות בין ההורים לילדים ששימשו שחקנים בסרטים שהפיקו הוריהם. מעניין ויחודי , ומשוחק נחמד
שם: ריקיגיל: 6509/09/2016 13:09:58
5/10אייקון ציון
הנושא מעניין מאוד אך מובא לצופה בצורה משעממת. השחקנים טובים אך לוקח זמן להבין מי ומה...אני השתעממתי...היו צופים שלא חזרו בהפסקה...בקיצור...הסרט אפל וקודר...איני ממליצה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט