לא לנשום ביקורת סרט

Dont Breathe Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לא לנשום":
"הסרט המפחיד של השנה, יחזיק אתכם על קצה הכיסא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dont Breathe
משחק סטיבן לאנג, ג'יין לוי, דילן מינטה במאי/ת פיד אלוורז  
אימה
ביקורת סרט ללא לנשום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מורט עצבים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סם ריימי חוזר אל ז'אנר סרטי האימה כמפיק עם בן חסותו הבמאי המכסיקני המוכשר, פדה אלוורז, שביים עבורו את החידוש ל-"Evil Dead". אליהם מצטרפת כוכבת החידוש, ג'יין לוי בתפקיד הראשי. הפעם מדובר בסרט המזכיר במידה רבה את ז'אנר סרטי ה-Home Invasion, שהיו פופולריים בשנות ה-70: חבורה של צעירים אלימים פורצים לבית ומתעללים ביושביו עד שאלו מחזירים מלחמה וכבר לא ברור מי המפלצת - הצעירים המסוממים שמאסו בחוקי החברה או הבורגנים שהם התפרצו לחייהם ושיבשו את דעתם.יצירות קלאסיות בז'אנר הם "כלבי הקש" של סם פקינפה (1971) ו"הבית האחרון משמאל" (1972) של ווס קרייבן שנוצרו כתגובה למלחמת ויאטנם שהתקיימה באותן שנים. גם ב"תפוז המכני" (1971) ישנה הסצנה מפורסמת של הפריצה לבית וההתעללות ביושביו. עוד סרט בז'אנר הוא "משחקי שעשוע" של מיכאל הנקה משנת 1997 שעוסק ברעיון האנטי-בורגני וחוקר את מושג הניהיליזם בצורה פילוסופית בעזרת שני גיבוריו הפסיכופטים המתעללים בזוג הצעיר, בנם והכלב.
"לא לנשום" מתרחש כיום בדטריוט, שתעשיית הרכב שבה התרסקה, תושביה עדיין סובלים מהמשבר הכלכלי הגדול, שכונות רבות נטושות, צעירים וצעירות מרגישים לכודים בעיירות הקטנות שבה הם גדלו והייאוש רק הולך וגדל. רוקי (ג'יין לוי) חיה עם אחותה הקטנה, אמה האלכוהוליסטית ובן זוגה המסומם בשכונת קרוונים מתפרקת. הדרך היחידה שלה לצאת מהעיירה היא לבצע פריצות עם שני חבריה אלכס (דילן מינט) המאוהב בה ומאני (דניאל זובאטו) בן זוגה, עבריין צעיר ולא מבריק במיוחד. אלכס, שאביו מנהל חברת שמירה, גונב את המפתחות של הבתים שהם שודדים, משיג את הקוד כדי לשתק את מערכת האזעקה וכך הם עוברים בהצלחה מבית אחד למשנהו.הפורצים הם לא ניהליסטים המורדים בחוקי החברה, הם קורבנות של המציאות. שניים מהם אפילו מעוררים הזדהות. אבל הבחירה שלהם לפרוץ לביתו של קורבן מלחמת עיראק, גבר עיוור שבתו מתה בתאונת דרכים קטלנית, עתידה לערער את מה שאנחנו מרגישים כלפיהם. השמועה מספרת שיש לגיבור מלחמה אוצר קטן של כמה מאות אלפי דולרים שיכולים לעזור לרוקי לקחת את אחותה הצעירה ולנדוד ללוס אנג'לס שם היא תפתח בחיים חדשים. היא ושני חבריה לפשע לא מדמיינים לעצמם שהם נכנסים לתוך בית שהוא מלכודת מוות ויש סיבה מאוד לא סימפטית מדוע הגבר העיוור מתגורר בבית בשכונה נטושה.
כמעט לאורך כל 88 הדקות של הסרט הוא מצולם בלוקיישן אחד, מקסימום של ארבעה שחקנים פלוס כלב בסצנה אחת. התקציב שעלה ליצור את הסרט הוא צנוע ועומד על 9 מיליון דולר. במקום אפקטים ממוחשבים, האפקט המרכזי של הסרט הוא תסריט חכם שמצליח להפתיע וליצור דמויות מעניינות וסיטואציות מסמרות שיער. הסרט הזה משאיר את הצופים על קצה הכיסא כאשר בשלב מסוים כבר קשה לצפות מה יתרחש בסצנה הבאה. הגדולה שלו היא שבגלל שהצעירים יודעים שחוש השמיעה של הגבר העיוור מחודד הם פשוט נאלצים להיות בשקט בחשכה מחשש שהוא יתפוס אותם.השחקן סטיבן לאנג, שמאז תפקידו בשובר הקופות הגדול בכל הזמנים "אוואטר" הפך לאחד הרשעים הפופולריים ביותר בהוליווד, מגלם את העיוור הלוחמני. הוא עושה כאן את אחד הרשעים הכי מטרידים ואמינים שנראו בקולנוע בשנים האחרונות. הסרט עצמו הוא בהחלט אחד הטובים ביותר שנוצרו בז'אנר סרטי האימה. כל מי שאוהב את הסרטים שלו מותחים, מטרידים ומפחידים חייב לעצמו את החווייה של צפייה בסרט הזה על גבי המסך הגדול. סוף סוף סרט אימה, שגם מצליח להיות חכם וגם מצליח באמת להפחיד. אני מאמין שמדובר בסרט שעתיד להפוך לקלאסיקה בז'אנר.
לא לנשום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4528/10/2017 10:51:58
8/10אייקון ציון
קצר ולעניין וגם עמד בציפיות.סיפור על שלושה חברה צעירים שנוהגים לפרוץ לבתים ולגנוב מהם.ההרכב שלהם הוא שני בחורים ובחורה שהיא גם אם צעירה שחייה תחת קשיים כלכליים. הפרויקט הגדול שלהם אמור להיות ביתו של עיוור שהוא בעל עבר קרבי בצבא האמריקני ושאיבד את ביתו בתאונת דרכים שנים קודם,עניין בעל משמעות להמשך.בכספת ביתו צריכים להיות מאות אלפי דולרים.מה שהם חושבים שיהיה פשוט וקל, נהפך לסיוט עבורם. מציידים הם הופכים לניצודים ע"י הדייר האכזרי והמסוכן, שגם דואג שמשימת ההימלטות מהבית תהיה כמעט בלתי אפשרית עבורם.לקראת הסוף ישנו טוויטסט מזעזע בעלילה. פשוט סרט טוב וכל המוסיף גורע.
שם: ירוןגיל: 4324/01/2017 08:05:59
8/10אייקון ציון
מומלץ
שם: .MOR Rגיל: 1303/01/2017 20:37:08
8/10אייקון ציון
סרט ענק ומעולה !!! השחקנים נוגעים בשלמות, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר, סצנות האימה מלחיצות מאוד והדיאלוגים מעניינים אבל התסריט והעלילה סבירים בחצי הראשון (6/10) אך בחצי השני הם מקוריים, יצירתיים ופשוט מושלמים (10/10). הדבר (השני) הכי טוב בסרט הוא האורך שלו. סוף-סוף סרט קצר (יחסית לאורך הסרטים בימינו) ומעולה. בקיצור, כדאי מאוד לראות גם אם אתם לא חובבי אימה !!!
קישורים
חץ לא לנשום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט