סאלי: נס על ההדסון ביקורת סרט

Sully Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סאלי: נס על ההדסון":
"מצליח לחשוף מה מתחולל בראשו של טייס ברגע משבר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sully
משחק טום הנקס, לורה ליני, ארון אקהרט, אנה גאן במאי/ת קלינט איסטווד  
דרמה
ביקורת סרט לסאלי: נס על ההדסון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הנקס נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קלינט איסטווד, חבר המפלגה הרפובליקנית שתומך בלאומן הגזען דונלד טראמפ, לא היה מביים סרט על אדם שבעיניו הוא לא גיבור כל-אמריקאי. הסרט המתאר את סיפורו של קפטן צ'לסי "סאלי" סאלנברגר שהנחית מטוס מסוג Airbus של חברת US Airways על המים הקפואים של נהר ההדסון והציל 155 נוסעים, הוא קודם כל שיר הלל לגיבור האמריקאי פשוט העם. בעקבות נחיתת החרום שהוגדרה כנס, התפתחה חקירה צפויה מראש על ידי חברת התעופה והביטוח, חקירה שהצליחה אפילו לערער את סאלי עצמו לכמה דקות ספורות ולגרום לו להעלות שאלות בקשר לתפקודו. השאלה שעולה בעקבות הצפייה בסרט היא האם זה מספיק חומר כדי להחזיק סרט באורך מלא?כנראה שגם הבמאי וגם התסריטאי טוד קומרניצקי הבינו שלא, ולכן נוספו גם סיפורי רקע על נוסעים ממש לא מעניינים כמו אב ובנו בדרך לטורניר גולף, אם ובתה בדרך לאירוע משפחתי ואיך לא יש גם אמא עם תינוקת ונוסע אדיב שעוזר להן. שתי בעיות תסריטאיות הן שהדמויות לא מפותחות וכלל לא אכפת לנו מהן, והעובדה שהסוף של הסרט הזה ידוע עוד לפני שהוא מתחיל, בניגוד לסרט אסונות קלאסי.
בעיה נוספת היא העובדה שהחקירה עצמה לא ממש מעניינת כמו גם שהגיבור עצמו לא בדיוק דמות צבעונית וסוחפת. הנקס עושה עם החומרים שניתנים לו את כל האפשר כדי ליצור דמות סמכותית, מקצועית, נקייה מכל רבב שעושה את המעשה הנכון ברגעי אימה ולחץ שאדם רגיל ללא ניסיון או ללא דמיון ותעוזה לא היה כנראה מצליח לעשות. סאלי הוא דמות אפרורית ובזכות זאת הוא הצליח להציל את חייהם של כל 155 הנוסעים שהיו על המטוס. הוא עשה את החישובים הנכונים במוחו באותן דקות גורליות והחליט החלטה שקולה ואחראית.גיבורים של סרט קולנוע לא יכולים להיות אפרוריים, שקולים ואחראים. כאשר הכותרות בסוף הסרט עולות ואנחנו רואים את הגיבור האמיתי נפגש עם הנוסעים האמיתיים, לפתע נופל האסימון – סאלי הוא פשוט אדם לא מעניין בשום צורה שהיא. טום הנקס נפלא, גם ארון אקהרט נהדר כטייס השני. לורה ליני היא רעייתו הבוכייה של סאלי בתפקיד הקטן על מידותיה, אפילו ב"צבי הנינג'ה" היא היתה יותר מוצלחת. אנה גאן, הזכורה כרעייתו של בריאן קרנסטון ב"שובר שורות", היא אחת החוקרות.
שחקני אופי רבים שפניהם מוכרים משלל סדרות טלוויזיה ותפקידי משנה בקולנוע ממלאים את המסך בסרט זה: מייק אומלי, ג'יימס שרידן, הולט מקלני, כריס באוור, מקס אדלר ועוד ועוד. כולם נפלאים בתפקידיהם הקטנים אבל זה לא מספיק כדי להחזיק סרט שלם על נס. הגיבור האמיתי של הסרט אם כן הוא לא הגורם האנושי אלא הנחיתה מורטת העצבים בלב ההדסון. בגלל שהסרט הוא סוג של רשומון המנסה לרדת לחקר האמת והאם באמת הנחיתה היתה הכרחית אנחנו צופים בה מספר פעמים מנקודות מבט שונות, כך שהיא הופכת לפחות מעניינת מרגע לרגע. שלא נדבר שההצלה עברה במהירות יחסית בשלום ללא דרמות מיותרות, כך שהיא לא באמת מספקת עניין אמיתי.ההישג האמיתי הגדול של הסרט הוא העובדה שהוא מבוים, כתוב, מצולם, ערוך ומשוחק בצורה מקצועית, אלגנטית ואינטלגנטית, כך שהוא מצליח לחשוף מה מתחולל בראשו של טייס ברגע משבר של חיים ומוות. בעזרת החקירה של חברת הביטוח וחברת התעופה הצופים ייחשפו לראשונה "בזמן אמת" למה באמת מתחולל בקוקפיט בזמן חירום, כיצד טייס וטייס המשנה מתמודדים עם סיטואציה שעלולה לעלות בחייהם של מאות אנשים. הבעיה היחידה שזה לא באמת מחזיק סרט באורך מלא.
סאלי: נס על ההדסון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1626/12/2019 13:42:57
8/10אייקון ציון
בסך הכל אחלה סרט, שחקנים טובים ועלילה מעניינת, אהבתי שלא משמתשים במוזיקה דרמטית וקיטשית ומנסים להגזים אלא פשוט מראים את הסיפור כמו שהוא היה, וזה טוב
שם: דניאל-דרגיל: 3526/09/2017 13:30:39
8/10אייקון ציון
סיפור יפה, משחק נפלא! אבל הסרט קצת ארוך, ודוקומנטרי מידי. אהבתי לקרוא על הדמות אח"כ בויקיפדיה.
שם: יפעתגיל: 5321/08/2017 11:38:23
9/10אייקון ציון
לא תמיד סרט נמדד באיכויות הקולנועיות דווקא. זהו סרט קטן על גבול הדוקומנטרי, אבל חושף בפני הצופה את השקר הגדול של עולם המדיה שגורם לנו לחשוב שיש לנו יכולת לשפוט אנשים בכל מחיר. וכך סיפור האגדה של הנס על ההדסון, נשחק דק בגלגלי הביורוקרטיה הטכנולוגית והאדם הקטן שנתנו לו כוח שאין לו לשפוט את הזולת. ניצחון קטן - גדול של עוז רוח אנושי אל מול מפלצת המכונה. וטום הנקס, איך לא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט