הזאב האחרון ביקורת סרט

Wolf Totem Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הזאב האחרון":
"צילומים יוצאי דופן ומרהיבים משולבים בעלילה פשטנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wolf Totem
משחק שאופנג פנג, שון דו במאי/ת ז'אן-ז'אק אנו  
זר
ביקורת סרט להזאב האחרון מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרהיב ופשטני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לבמאי הצרפתי ז'אן ז'אק אנו יש יחסי אהבה עם הטבע. עוד בסרטו "החיפוש אחר האש" הפליא אנו ביכולותיו להעביר לצופה את הנופים היפים בתבל כשבסרט "הדוב" הוכיח את יכולתו לשלוט גם בחיות וממש ללמד אותן לשחק למול המצלמה. שנה לאחר שיצא לאקרנים מגיע לארץ הקודש סרטו החדש "הזאב האחרון" הפקה אפית המתרחשת באזור מונגוליה.סטודנט צעיר נשלח - במסגרת המהפכה התרבותית של מאו – לערבות מונגוליה כדי ללמד את המקומיים דעת ובינה. סצנת הפתיחה של הסרט מזכירה את פתיחת סרטו של ז'אנג יימו "כשתקראי בשמך", כאשר גם שם סטודנט צעיר מגיע לפרובינציה רחוקה.
הסטודנט לומד להכיר את הזאבים שהם החיות הדומיננטיות במישורים המונגולים. הכפריים סוגדים לזאבים, אך גם דואגים להשמיד את הגורים הצעירים כדי שאוכלוסיית הטורפים האינטליגנטיים הזו לא תתרבה. קיים דו קיום שביר בין הכפריים לזאבים ואנו מציג את הזאב – אחת החיות שסבלו ממוניטין רע לאורך ההיסטוריה- כחיה אצילית ונבונה.כדי לסבך את העלילה מחליט הסטודנט לגדל גור זאבים ובמקביל פועלים באזור ציידים שמפירים את דו הקיום עם החיות והכל מוביל בסופו של דבר לעימות בלתי נמנע בין החיה לאדם ובין הטבע הקסום לציויליזציה שמוצגת בסרט כאם כל החטאים.
אנו חזר לסין והתפייס עם השלטונות לאחר שסרטו "שבע שנים בטיבט" הוחרם והוא הפך לפרסונה נון-גרטה במדינה, כאשר הסינים לא אהבו את ההצגה האוהדת של טיבט שנכבשה באכזריות על ידי הסינים. כשהספר "וולף טוטם" הצליח באופן היסטרי בסין הבינו השלטונות שרק אנו מסוגל להרים פרויקט שכזה והוא נקרא לדגל. הוא גידל גורי זאבים בשבי במשך ארבע שנים עד שהפך אותם לשחקנים של ממש ולכוכבי קולנוע לגיטימיים. הצילומים מדהימים וסצנות הטבע מהפנטות ובכל זאת.אם היה מדובר בסרט תיעודי, היה אנו ראוי לאוסקר ללא ספק אולם למרות הצילומים והאווירה יוצאי הדופן העלילה פשטנית ואינה מעניינת והסרט הופך לעוד אלגוריה שדופה על יחסי האדם המשחית למול הטבע. הפשטות של העלילה מזכירה לעיתים את סרטיו המוקדמים של ז'אנג יימו אולם ללא התחכום והעומק שהיא מנת חלקו של גדול במאי סין.בסופו של דבר נותרתי עם התחושה כי צפיתי בעוד פרק מפואר ככל שיהיה של "עולמו של וולט דיסני" וחבל כי הפוטנציאל ליצירת מופת היה קיים. אם ללכת אז רק בגלל הנופים והזאבים, מצד שני אפשר גם לצפות בנופים וזאבים בערוץ דיסקברי.
הזאב האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתיגיל: 4703/11/2016 00:47:22
7/10אייקון ציון
דרמה אנושית עם צילומים מקסימים של זאבים בטבע ושל נופים במונגוליה.
שם: racheliגיל: 3804/10/2016 14:55:52
8/10אייקון ציון
סרט חזק מבחינת חינוך לחמלה כלפי בעלי חיים, התהפכה לי קצת הבטן בחלק מהסצנות בגלל ההתעללות בבע"ח. נופים מדהימים, עשוי טוב ובעל מסר חזק על התערבות האדם בטבע וההרס של הטבע כולל השינוי הדמוגרפי של בעלי החיים כאשר נזק אחד גורר לנזק אחר בטבע.
שם: Neisגיל: 6704/10/2016 12:41:17
9/10אייקון ציון
סרט מדהים ביופיו. ספור נוגע ללב. משחק מצויין. הספר הפך להיות רב המכר הגדול ביותר בסין אחר ספרו של מאו. נותן תקווה שיש עוד סכוי להציל את בעלי החיים והסביבה. חובה לכל שומרי הסביבה ולכל אוהבי הסרט הטוב.
קישורים
חץ הזאב האחרון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט