המעון של מיס פרגרין לילדים משונים ביקורת סרט

Miss Peregrines Home for Peculiar Children Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים":
"קסמו של טים ברטון צף ועולה במספר סצנות בסרט שגרתי למדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Miss Peregrines Home for Peculiar Children
משחק אסא באטרפילד, סמואל ל. ג'קסון, ג'ודי דנץ', אווה גרין במאי/ת טים ברטון  
הרפתקאות
ביקורת סרט להמעון של מיס פרגרין לילדים משונים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רעיונות יפים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הייתי נער צעיר בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 כאשר התאהבתי בעשייתו הקולנועית של טים ברטון: "ביטלג'וס", "המספריים של אדוארד", "אד ווד", "סליפי הולו", וכמובן "באטמן" ו"באטמן חוזר". אבל ברטון של תחילת הדרך הוא לא ברטון של שני העשורים האחרונים. נראה שאיפשהו בדרך ברטון הלך קצת לאיבוד. המיוזיקל הכושל "סוויני טוד", "כוכב הקופים" המביך, "אליס בארץ הפלאות" ו"צ'ארלי בממלכת השוקולד" האיומים. יש כאלו שמציינים לטובה את "סיפורי דגים", אני לא ממעריציו ולדעתי הוא משמים וניסיון כושל לשחזר את הקסם שאבד כמעט לחלוטין. סרטו האחרון "עיניים גדולות" היה דרמה חביבה עם משחק טוב של איימי אדאמס אך לא מעבר לזה.הטריילר של סרטו החדש "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים" הפיח בי תקווה. נראה שהקסם של טים ברטון חזר, ואכן במספר רגעים בסרט אפשר ליהנות מהגאונות הייחודית שלו. בובות מטרידות המתעוררות לתחייה, מפלצות הזוללות עיניים של ילדים, ספינה עמוסת שלדים מתעוררת לחיים, שלדים נלחמים ביצורים ענקיים ובלתי נראים. גם הדרך שבה הכוחות הייחודים של הילדים המשונים נחשפים בהחלט מעניינת. אבל למרות הפוטנציאל שלו ולמרות הקסם החלקי שלו, ברטון לא מייצר כאן יצירת אמנות ייחודית אלא מוצר צריכה הוליוודי שפועל לפי נוסחה צפויה מראש ולא מצליח להפתיע.
לא קראתי את הספר עליו מבוסס הסרט אבל אני מרשה לעצמי לנחש שהסרט די נאמן להתרחשויות המרכזיות שבו ולכן לא מדובר רק באשמת התסריטאים או הבמאי, אלא גם במקור וגם באולפנים שחיפשו פרויקט שיהיה שילוב מנצח בין "הארי פוטר" ו"אקס-מן". יש להגיד לטובתו של ברטון שלמרות חלקו הראשון של סרט הנמתח יתר על המידה ועמוס בהסברים מתישים שלעיתים אף חוזרים על עצמם, מאמצע הסרט הוא תופס תאוצה והופך להרפתקה גותית מבדרת וסוחפת עם סוף שהוא קרב מסחרר בין הטובים לרעים. על אף שגיבורי הסרט הם ילדים, לא בטוח שהסרט הזה באמת למתאים לילדים אלא יותר מיועד לבני נוער.העלילה עוקבת אחר נער צעיר שמעביר את חופשת הקיץ בעבודה סתמית ומתמודד עם הורים אדישים, כאשר סבו האהוב נרצח באופן מסתורי על ידי יצור ענקי שרק הוא רואה. הוא מחליט להאמין לכל הסיפורים שסבו סיפר לו בילדותו ויוצא למסע שיוביל אותו לאי הנמצא על חופי וויילס, שם הוא מוצא מקום קסום הלכוד בלולאת זמן המגינה עליו. זהו המעון של מיס פרגרין לילדים משונים. הוא לומד לא רק על סביו אלא גם על עולם מקביל של קסמים, כשפים, ילדים ואנשים עם כוחות מאוד משונים. התוצאה לא אחידה אבל יש בה מספיק רגעים של קסם שיחזירו למעריציו של ברטון את התקווה שהוא עוד יכול לחזור לעצמו.
מה שהופך את הסרט הזה למוצלח בחלקיו הוא כמה בחירות מבריקות בליהוק ובראשן אווה גרין כמיס פרגרין, האומנת שמגנה על הילדים המשונים, גונבת את ההצגה כהרגלה בנוכחות המכשפת שלה. ג'ודי דנץ' מפתיעה בתפקיד לא צפוי ומשעשע. סמואל ל. ג'קסון שנראה לאחרונה בטרזן מגלם כאן את דמותו של מנהיג הרעים. עוד משתתף טרנס סטאמפ כסביו של גיבור הסרט, בעל הסודות והעבר המסתורי. ישנם עוד שחקנים נפלאים בתפקידים קטנים שהופכים את הסרט לחוויה קולנועית מבדרת ביניהם: כריס אדווד האירי כאביו, אליסון ג'ני כפסיכולוגית ורופרט אוורט כמומחה לציפורים.דווקא השחקנים הצעירים מאכזבים ובראשם הליהוק של אסא בטרפילד החביב אך הלא מעניין ואלה פורנל המתוקה אך נטולת הנוכחות. העובדה שהדמויות של הילדים לא ממש מורכבות או מעניינות משאירות את הסרט הארוך מדי - 127 דקות - רדוד. ברמת הפעולה והפנטזיה הסרט מתחיל היטב אך איכשהו כאשר ישנו ניסיון להעמיק את הדרמה הוא כושל ואף מתחיל לייאש. בנקודת האל-חזור הוא שוב תופס תאוצה ונוצרת הרפתקה סוחפת ומבדרת שמכפרת על התחלה ואמצע מגומגמים.
המעון של מיס פרגרין לילדים משונים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברגיל: 2130/03/2017 17:28:14
7/10אייקון ציון
סרט נחמד. מתחיל ממש מעניין עם המון פוטנציאל. יש מתח ואפקטים טובים. העלילה מעניינת ומתפתחת. הבעיה היא שלקראת הסוף הסרט הופך להיות די הזוי,הוא סוטה מהעלילה מתחיל להיות מסובך וקשה למעקב ואפילו די משעמם. חבל כי עלילת המסתורין שאופפת אותו ממש הייתה לטעמי אבל אחר כך הוא הפך להיות מבולגן ולקראת הסוף אתה רק רואה מפלצות שנלחמות במפלצות. סרט נחמד בשביל לראות בבית.
שם: ליליחליליגיל: 1324/01/2017 18:33:48
8/10אייקון ציון
הסרט ממש יפה, ואני ממליצה כי יש שם הפקטים ממש טובים וגם המשחק של השחקנים מצויין, וגם הז''אנרים זה, הרפתקאות, מדע בדיוני, פנטזיה, מתח וקצת פעולה ואקשן. האמת שרציתי לראות את זה בקולנוע, אבל לא ממש יצא לי. זה סרט ממש מעניין.
שם: .MOR Rגיל: 1317/01/2017 22:29:12
6/10אייקון ציון
סרט סביר ובסדר !!! השחקנים לא רעים בכלל לאורך רוב הסרט, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, רוב האפקטים מרשימים, האקשן סוחף, הרעיונות (לא העלילתיים) בהחלט יפים ויצירתיים ומרבית הדיאלוגים מעניינים אבל התסריט והעלילה לפעמים משעממים (בעיקר בחצי הראשון), צפויים וקלישאתיים והדמויות המשניות היו שטוחות ושטחיות מדי ולפעמים מאוד. בקיצור, אפשר לראות !!! סרט שלא מיועד לכל אחד !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט