רואה החשבון ביקורת סרט

The Accountant Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רואה החשבון":
""איש הגשם" פוגש ב"רמבו" בעלילת טלנובלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Accountant
משחק בן אפלק, אנה קנדריק, ג'יי קיי סימונס, ג'ון ליתגו במאי/ת גאווין אוקונר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרואה החשבון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מופרך ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי גאווין אוקונור הוא הבמאי שהציל את מערבון הנקמה של נטלי פורטמן, "לג'יין יש אקדח". הוא גם הבמאי של דרמת ההיאבקות "לוחם", על שני אחים מתאבקים שמוצאים את עצמם בקרב אחד מול השני. עלילת סרטו החדש היא מיזוג של שני סרטיו הקודמים: המון כלי ירי וגם שני אחים. התוצאה בסופו של דבר, כמו בשני סרטיו הקודמים, בינונית ותישכח במהירות, אבל כמוצר צריכה מבדר הוא מספק את הסחורה ואפשר להעביר איתו את הערב. בכל מקרה, ההישג המרכזי של אוקונור הוא שהצליח לקחת על עצמו תסריט דידקטי הכתוב כמו טלנובלה בלתי אפשרית ולהפוך אותו לאמין.העלילה עוקבת אחרי רואה החשבון כריסטיאן וולף, גאון מתמטי, הסובל מאוטיזם ולכן הוא גם נטול כישורים חברתיים, עם עבר מפוקפק וזיקה למספרים יותר מאשר לבני אדם. אמו נטשה אותו, את אחיו הבכור ואת אביו - איש צבא קשוח שמסרב להכיר בעובדה שבנו סובל מאוטיזם וחינך את בנו בשלל סוגי אומנויות לחימה. הוא מגדל אותו להיות לאיש קשוח למרות הליקויים איתם הוא מתמודד באופן יום יומי, מה שהופך אותו לרואה חשבון מוכשר במיוחד. הוא מתגורר בעיירה שקטה ורגועה במישיגן ועוזר לחוואים המקומיים.
כאשר דאנה, מנהלת חשבונות זוטרה של חברת ענק המייצרת איברי גוף תוֹתֶבֶים רובוטיים, מגלה שיש בעיה עם המספרים בספרי החשבונות, כריסטיאן וולף מוזמן לפתור את התעלומה ולגלות האם באמת יש חור בחשבון ומי אחראי לכך. בחברה לא לקחו בחשבון שכריסטיאן עובד גם בשירות ארגוני הפשע והטרור הגדולים בעולם מישראל דרך רוסיה, עד כנופיות טרור מוסלמיות וראשי המאפיה בארה"ב. כאשר הוא חושף את השחיתות בחברה ואסופה של מחסלים רצחניים דולקת אחריו ואחרי המנהלת החביבה, הוא משחרר כל רסן, אבל ישנה גם הפתעה לא ממש מפתיעה. יש גם איש ממשל בוושינגטון וסוכנת אפרו-אמריקאית שדולקים על עקבותיו של כריסטיאן. בקיצור, הסרט מפוצל לשני חלקים: מצד אחד דרמה על גבר הסובל מאוטיזם עם פלאשבקים לילדות שלו וראיית חשבון והתעסקות במספרים, מצד שני סרט פעולה אפקטיבי עם מספר רגעים ראויים.בחלקו השני הסרט הופך לסרט פעולה המזכיר את סרטי ג'ייסון סטיית'ם, אבל הפתעה לקראת הסוף – הסרט הופך לטלנובלה דביקה המתאימה לערוצי "ויוה". כך באמצע סצנת הפעולה המרכזית, דווקא בשיא המתח, התוצאה קורסת לתוך עצמה. שחקנים ראויים לוקחים חלק בסרט תפקידי המשנה: ג'יין סמארט, ג'ון ליתגו, ג'פרי טמבור ("טרנספרנט"), זוכה האוסקר על תפקידו ב "וויפלאש" - ג'יי. קיי סימונס, ג'ון ברנטאל (המעניש בסדרה "דרדוויל" של נטפליקס), אנה קנדריק המתוקה מ"פיץ' פרפקט", מכניסה קצת חום לסרט המנוכר הזה, בתפקיד דאנה ובן אפלק סביר לחלוטין בתפקיד בלתי אפשרי של רואה החשבון הסובל מאוטיזם אבל גם בעל כישורי לחימה וחיסול שלא מביישים את רמבו.
רואה החשבון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4521/10/2017 15:40:48
6/10אייקון ציון
כאשר תוך כדי הסרט אתה מחכה שהוא כבר יסתיים, זה אומר שהוא פשוט לא טוב. עלילה מסובכת מידי ופרקים שלמים של שיעמום לאורך שעתיים. כריס סובל מסוג מסויים של אוטיזם שמקשה עליו לבטא רגשות ולקיים אינטראציה רגילה עם אנשים. יש לו שני דברים בולטים שאיתם גדל מילדות: הוא חזק בכל מה שנוגע למספרים ויש לו יכולות לחימה משובחות אותן רכש עוד כשהיה ילד. בזכות כישוריו, כריס הוא רואה חשבון. העניין הוא שהוא מעניק את שירותיו בין היתר גם לאירגוני פשע ומסייע להם בהלבנת כספים ופועל בדרכים לא חוקיות ואלימות. משרד האוצר האמריקאי נמצא בעקבותיו ע"י חוקרת צעירה שמגוייסת לצורך המשימה ע"י אחד הבבכירים שם שמסתבר שדרכיו גם הצטלבו בעבר עם כריס. עליית המדרגה מתרחשת כאשר כריס נשכר ע"י חברה מסחרית כדי למצוא אי סדרים בפנקס החשבונות ולמצוא את הכספים החסרים. זה מעמיד בפני סכנה את אותה פקידה בחברה שחשפה את זה. המשימה של כריס עכשיו היא להגן עליה. לקראת הסוף התמונה מתחילה להתבהר ומבינים מי הם חלק מהדמויות שמופיעות במהלך העלילה והקשר שלהם לכריס. המסר הכי חשוב בסרט מיועד להורי האוטיסטים ובכלל לחברה לגביהם. לסיכום: אכזבה!
שם: aloncoolגיל: 2310/06/2017 19:30:49
9/10אייקון ציון
סרט פשוט מעולה
שם: ערןגיל: 2718/05/2017 10:39:46
4/10אייקון ציון
ללא תכלית. כמה פוטנציאל יש בסיפור, כמה בזבוז יש בבימוי ובהפקה. לא מצליח למתוח, לא מצליח לקשר את הצופה לאף אחת מהדמויות והעלילה פשוט לא הולכת לשום מקום. מכירים את זה שנגמר הסרט ואתם חושבים "זהו? מה הקטע?", אז זה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט