אבינו ביקורת סרט

The Bouncer Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אבינו":
"סרט גנגסטרים כחול-לבן מתוחכם שלא מוותר על הזווית המקומית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Bouncer
משחק מוריס כהן, רותם זיסמן-כהן, הרצל טובי, חיים זנאתי, יאנה יוסף במאי/ת מני יעיש  
ישראלי
ביקורת סרט לאבינו מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר בסצנת הפתיחה המהממת של "אבינו" שמתרחשת במועדון לילה אפלולי, מגדיר מני יעיש את הטריטוריה שבה יתנהל סרטו - בידור כהלכתו שנושק לעיתים לאמנות. רם שויקי מצלם בצורה מהפנטת סצנה של חילופי מכות ואני מוצא עצמי (בפעם השנייה אחרי "המשגיחים" סרטו הראשון של יעיש) צופה בסצנת אקשן אותנטית, מלהיבה, שמרגישה כמו הוליווד. התחושה של צפייה בסרט גנגסטרים לגיטימי רק הולכת ומתחזקות לאורך הצפייה בסרט.מוריס כהן המצוין, שאין אותנטי ומשכנע ממנו, הוא עובדיה, שומר ראש במועדון לילה. אשתו (ואשתו בחיים) רחל (רותם זיסמן כהן) המתקשה להביא ילד לעולם. אחרי שמוריס מפליא במכות במועדון פונה אליו שלום, המאפיונר, (אלון דהן נהדר כהרגלו) ומציע לו להפוך לגובה חובות אצלו. עובדיה מסכים, הכסף זורם כמים, ואשתו סוף סוף יכולה להתחיל טיפולי פוריות במרפאה נאותה. אבל אז אחרי שנשלח לרצוח נהג מונית אומלל, מתחיל עובדיה להתייסר ולהתלבט בשל עבודתו הנוספת, ייסורים שיובילו אותו להחלטה גורלית.
מעבר לשמחה אין קץ שאחזה בי כשסוף סוף אני צופה בסרט ישראלי שלא חסר בו הגרוש ללירה, הסרט מזגזג באופן נכון בין מועדון הלילה הנוצץ לבין חייו הפשוטים של עובדיה כמעביר דירות. הלילה והאשליה שהוא מספק יורדים לקרקע המציאות בחיי היום יום של עובדיה ואשתו.הרובד הדתי שנשזר בסרט בעדינות ובתחכום גורם לו להיות גם סרט יהודי לכל דבר ועניין. עובדיה, ששמו הוא בעצם עובד אלוהים, הוא ספקן באמונתו (והסצנה שבה הוא ואשתו הולכים לקבל ברכה מרב היא אחת המשעשעות בסרט), ורחל אשתו היא רחל אימנו העקרה שכמהה לילד וגורמת לעובדיה להקריב קורבן גדול כדי לעזור לה להוליד ילד. אבינו הוא האלוהים שבשמיים שנדמה ונטש את עובדיה ורחל אבל אבינו הוא גם עובדיה האב הפוטנציאלי שחולם על בנו העתידי ובוגד ביקרים לו מכל עבור שלומו של בנו.
"אבינו" הוא קולנוע פופולרי לכל דבר ועניין וקולנוע פופולרי אינה מילה גסה. זהו סרט ז'אנר מלא במשפחות פשע, אקדחים וטיפוסים מבהילים ונמהרים. סרט שמציג עולם של חיי לילה שבו הסלקטור הוא המלך ושומר הסף עושה את העבודה השחורה. רק קולנוע שכזה יחזיר (ומחזיר) את הקהל הישראלי לצפות בתוצרת כחול-לבן על המסך הגדול.אולם גדולתו של "אבינו" היא בכך שהוא לא מסתפק רק בבידור והפן הדתי מוסיף לו עומק והופך אותו ליצירה שהיא בעצם סרט ז'אנר איכותי. סרט מתוחכם שאותי ריגש עד דמעות, בעט בי והטיח אותי לקיר. "אבינו" מצדיק במלואה את הציפייה שהותיר "המשגיחים". מני יעיש מוכיח שוב את היותו במאי מוכשר כשד, מתוחכם ורגיש. "אבינו" הוא העתיד של הקולנוע הישראלי.
אבינו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 09:28:19
9/10אייקון ציון
סרט אלים מאוד וקשה לצפייה, ואולי בגלל זה הוא כזה טוב, הסרט מראה את סיפורם של האנשים הקטנים כמו עובדיה שרק רוצים לחיות את חייהם ויכולים להסתבך עם עבריינים אכזריים וחסרי מצפון
שם: netazmגיל: 3111/06/2017 07:47:46
7/10אייקון ציון
סרט חזק משמעותי, אמיתי קצת קשה ריגשית..
שם: ברק מרעננהגיל: 3402/05/2017 14:43:16
6/10אייקון ציון
רותם זיסמן כהן ומוריס כהן הם זוג גם במציאות שניסו להביא ילד לעולם הרבה שנים ללא הצלחה והפכו את זה לסרט. לגבי מה שאהבתי בסרט זה את האפקטים של האלימות שלא רע ביחס לרמה של ישראל שברור שאנחנו לא סינים חח, שחקנים באמת טובים כולם היו שם, אהבתי את המשחק של כולם, מה שלא אהבתי בסרט זה את הסוף ואני חושב שגם הרבה מהקהל היה מצפה ליותר טקסטים שיהיו לרותם זיסמן כהן שמשחקת נפלא בכל מקרה. מוריס כהן גם שחקן מדהים שניהם שחקנים גדולים אני חושב שהיה אפשר להמתין עם היציאה של הסרט ולשנות קצת את העלילה ולהוסיף טקסטים לרותם זיסמן כהן שלא הייתה הרבה פעילה בסרט ברמה שציפיתי, הדמות המרכזית היא בעלה שכל הפוקוס עליו ואני לא אוהב את זה בסרטים אני אוהב שיש שיתוף פעולה בין כל השחקנים 6 במדד שלנו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט