אמריקן האני ביקורת סרט

American Honey Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "אמריקן האני":
"ההתבגרות בשוליים של אמריקה דרך עיניים ריאליסטיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר American Honey
משחק סאשה ליין, שייה לה-בף, אריאל הולמס, ריילי קיאו במאי/ת אנדריאה ארנולד  
דרמה
ביקורת סרט לאמריקן האני מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"שונה ומיוחד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז ומתמיד אהב המדיום הקולנועי את סיפורי ההתבגרות של נערים ונערות צעירים. מ"מרד הנעורים" הקלאסי בכיכובו של ג'יימס דין ועד "אמריקן פאי" החרמני מסוף המילניום הקודם, סיפורי ההתבגרות זכו להופיע על המסך הגדול כל כך הרבה פעמים ובאינספור דרכים שנראה לפעמים שכבר אין ממש איך להחיות אותם. אם חשבתם כך, צפייה ב"אמריקן האני" תוכיח לכם את שטעיתם: סרטה של הבמאית אנדריאה ארנולד מציג את סיפור ההתבגרות של הנוער המוזנח של אמריקה בצורה ריאליסטית שתגרום לצופים להתחבר אל אותו נוער, גם אם הם מעולם לא גרו ברחוב בעצמם.במרכזו של "אמריקן האני" נמצאת סטאר (סשה ליין הענקית), נערה צעירה שבורחת מבן הזוג ומצטרפת אל חבורה של צעירים בני גילה שנוסעים ברחבי ארצות הברית ומוכרים מנויים למגזינים. סטאר מצטרפת לחבורה לאחר שראתה אותם עושים קניות בסופרמרקט, שם היא שמה את עינה על מנהיג החבורה ג'ייק (שיה לה-באף שמאוד מפתיע לטובה). מהרגע הראשון בו השניים מחליפים ביניהם מבטים הניצוצות מתעופפים כמו זיקוקי דינור יפהפיים, וכמו זיקוקים אמיתיים צריך לזכור שמאחורי היופי הזה מסתתרת סכנת כווייה גדולה, סכנה איתה סטאר תשחק לאורכו של הסרט.
בתור הבחורה החדשה בצוות המכירות, סטאר מצוותת לג'ייק, הוותיק והמצליח ביותר בצוות כולו. בין השניים מתפתח רומן שמנהלת הצוות הביצ'ית קריסטל (ריילי קיו, נכדתו של אלביס פרסלי), שג'ייק הוא היזיז הצייתן שלה שיעשה כל דבר שהיא תגיד לו כולל להתנהג לסטאר כמו המניאק הגדול ביותר, ספק מקנאה וספק מהסיבה שסטאר פשוט לא "באה לה טוב" בעין. למזלה של סטאר, היא מצליחה להתחבר במהירות לכל אחד ואחת מחבריה החדשים, כולם הגיעו לאן שהגיעו לאחר שנפלטו מסיבות שונות מהחברה המיינסטרימית של ארצות הברית. הם שונים, קצת מוזרים, והם יודעים זאת – ומקבלים את זה באהבה גדולה.מה שהופך את "אמריקן האני" לסרט שונה ולא רגיל זו העובדה שהוא לא מראה את הצד היפה של הצעירים באמריקה. הוא מציג את אותם צעירים שלא מצאו את עצמם במסגרת מסוימת, כאלה שעזבו את ביתם משלל סיבות. הם מודעים לכך שהם חייבים להמשיך ולהתקיים איכשהו, והם עושים זאת דרך מכירת מגזינים – כשבפועל הם מוכרים שקרים. הם יגידו כל דבר כדי למכור מנוי נוסף שיביא להם כסף לאוכל ולקורת גג, שכן אם לא יעשו זאת קריסטל עלולה לבעוט בתחת שלהם היישר לפח הזבל. אמנם הם לא גרים ברחוב, אבל אין להם באמת בית משלהם. הם רחוקים מעיניכם, אבל הם שם.
לסטאר קשה למכור את השקרים שחבריה מוכרים, וזה פוגע במכירות שלה. היא לא מאמינה בדרך הזו, אך עם הזמן היא תבין שזו כנראה הדרך היחידה שלה להרוויח את לחמה, דבר שייפגע באמון שלה בג'ייק, אך יחסי האהבה-שנאה שלהם יעוורו אותה, וגם היא תחל למכור את אותם השקרים בדיוק כמו שאר החבר'ה. הם יתאהבו, ישנאו, יתווכחו, ישכבו, יתאהבו שוב, וכך חוזר חלילה. סיפור האהבה הזה יגרום גם לצופה האדיש ביותר להתאהב בהם בעצמו, וזאת הודות לכימיה המהפנטת בין ליין ללה-באף שמעלה את רמת אמינות היחסים בין סטאר לג'ייק לגבהים שלא נראו בין זוגות בקולנוע כבר זמן רב.הדמויות מספרות את סיפורן לא רק דרך המילים שארנולד שמה בפיהן, אלא גם באמצעות המוסיקה שמלווה את הסרט. בין אם מדובר בשירים של ריהאנה, ברוס ספרינגסטין, ליידי אנטבלום או מאזי סטאר, הפסקול הגאוני של "אמריקן האני" מספר את הסיפור של הדמויות עצמן ברגעים שמחים ועצובים כאחד, כאילו השירים שבו הם דמויות בפני עצמם. אמנם הנרטיב של הסרט חוזר על עצמו ומציג את אותן הסיטואציות שוב ושוב (עם שוני קל בכל פעם), אך אין בו אפילו רגע משעמם אחד. מסע ההתבגרות של סטאר וחבריה הוא ארוך וקשה, אך הוא חי וקיים, גם אם אנחנו לא מודעים לכך.הסטאר האמיתי של הסרט היא סשה ליין בת ה-21, שבולעת את המסך בעדינות, בעוצמה ובכנות שלה. היא סוחבת את "אמריקן האני" על כתפיה בהופעה של פעם בחיים. על כל הטירוף הזה מנצחת בגאון במאית זוכת אוסקר (לסרט הקצר) שכבר בסרטיה הקודמים ("דרך אדומה", "אנקת גבהים", "מחוץ למים") הראתה שהיא יודעת להציג את סיפוריהם של האאוטסיידרים של החברה בצורה לא קונבנציונלית במיוחד, אך כזו שאי אפשר שלא להישאב לתוכה. אנדריאה ארנולד היא אמנם בריטית בת 55, אך הסרט מוכיח כי יש בתוכה רוח צעירה ובועטת, בדיוק כמו בסטאר, ג'ייק ושאר הדמויות בסרט, שכמוה לא נכנעות למוסכמות החברה. מסתבר שלפעמים כדאי לצאת קצת מהקופסא.
אמריקן האני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3128/04/2017 15:53:32
8/10אייקון ציון
אמריקה האחרת, הדרומית, היפה, המסוכנת, המלוכלכת. סיפור אהבה עם דמויות כובשות. (רק קצת ארוך מדי)
שם: julia181גיל: 4326/01/2017 15:19:23
9/10אייקון ציון
סרט מרחיב לבבות... :-), שמשדר בעוצמה את היופי בנעורים ואת האופטימיות שאמורה להיות לאנשים צעירים. כל זה בד בבד עם המורכבות שישנה בעצם היותך בוסר, לפני פרשת דרכים ועם שק לא פשוט של חוויות ילדות. למרבית החשקנים בחבורה הנודדת זהו ניסיון קולנועי ראשון וזה הופך את כל הסרט לאותנטי יותר. הצילום שנראה כמו דוקו ריאליטי, מעצים את החוויה ומעביר את הכמעט שלוש שעות במהירות .בל נשכח את הפסקול המרהיב שיש לו תפקיד משמעותי בכל היצירה המיוחדת הזו שמלווה את הצופה גם אחרי הצפיה. בקיצור- מומלץ! מומלץ! מומלץ!
שם: Avrixגיל: 4925/01/2017 02:55:42
6/10אייקון ציון
סרט מאכזב.צילום שמעייף את העיניים.עלילה מונוטונית.דמויות שיטחיות.לשחקנית הראשית אין שום נוכחות מול המצלמה.פעם אחר פעם אני נופל עם הביקורות של "מביני דבר". לא מומלץ !
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט