חיות הפלא והיכן למצוא אותן ביקורת סרט

Fantastic Beasts and Where to Find Them Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חיות הפלא והיכן למצוא אותן":
"סרט קסום ומרהיב שמספק חוויה מבדרת לכל המשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fantastic Beasts and Where to Find Them
משחק אדי רדמיין, קולין פארל, עזרא מילר במאי/ת דיוויד יטס  
הרפתקאות
ביקורת סרט לחיות הפלא והיכן למצוא אותן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פלא אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין חדש תחת השמש בעולם הקסמים מבית היוצר של קונצרן הבידור הענק "הארי פוטר". אולפני "וורנר", הסופרת ג'יי קיי רולינג והבמאי דיוויד ייטס, שאחראי לארבעת הסרטים האחרונים והמוצלחים בסדרת סרטי "הארי פוטר", חוזרים לשתף פעולה ומביאים למסך הגדול אדפטציה קולנועית המבוססת על פי ספרה של רולינג "חיות הפלא והיכן למצוא אותן". התוצאה בדיוק כמו סרטי הארי פוטר שייטס ביים - אלגנטית, סוחפת ואפשר לטעון שאפילו הרבה יותר מרהיבת עין.הארי פוטר עדיין לא נולד בתקופה שבה הסרט מתרחש. הגיבור הפעם הוא ניוט סלמנדרה, צעיר בריטי, שסולק בעקבות סקנדל מבית הספר לקוסמות הוגוורטס. אהבתו לעולמן של חיות הפלא הקסומות מוביל אותו למסעות ברחבי העולם, בהם הוא מציל את החיות ומשכן אותן בעולם מוגן וקסום. ניוט מגיע לניו יורק כחלק ממסעותיו. הוא לא בדיוק הגיבור האידיאלי. הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו, המתקשר יותר טוב עם אותן חיות מאשר עם בני אנוש. הוא מסוגר ולא חברותי, אך ההרפתקה שאליה יחקלע תלמד אותו להיפתח לסביבתו החדשה: ניו יורק של אמצע שנות העשרים של המאה הקודמת. הלוקיישן והתקופה החדשים הם שינוי מרענן ומבורך התורמים מאוד לאווירה העירונית והקצבית של הסרט ומבדלים אותו מסרטי פוטר.
העלילה מתרחשת בחורף שנת 1926 כאשר ניוט סלמנדרה מגיע לניו יורק ומהמזוודה שלו משתחררות מספר חיות פלא אל רחובות התפוח הגדול. הן נחשדות על ידי הקוסמים המקומיים כיצורים המחריבים בניינים, הורסים כבישים ופוגעים באנשים. ניוט מנסה להגן עליהן ויוצא עם שותפיו החדשים לחשוף מה הוא אותו כוח עצום ומסתורי שמשאיר אחריו שובל של הרס העלול להפר את שלוות חייהם של קהילת הקוסמים החיה בעיר. לא תורמת לכך העובדה שהרשויות בעולם הקסמים בארה"ב מתנגדות לקיומן של אותן חיות פלא ואף למגע והתיידדות עם בני אנוש, מה שמזכיר קצת את הגזענות באותה התקופה. יש גם אנשים מרושעים המעוניינים לפגוע בקוסמים ומנהיגתם המאמצת ילדים אבל בעיקר מתעללת בהם.כמו בסרטי "הארי פוטר" גם כאן הליהוק הוא נפלא. הזוכה בפרס האוסקר אדי רדמיין ("התיאוריה של הכל", "הנערה הדנית") מגלם במיומנות את סלמנדרה, צעיר בעל אנרגיה שקטה וכובשת, אולי לא האדם החברותי בעולם, אבל תוך כדי צפייה בו הצופים נפתחים אליו כמו שהוא נפתח לאט אל שאר הדמויות הסובבות אותו. השחקן זוכה פרס הטוני דן פוגלר מגלם את ידידו האנושי, חייל לשעבר, פועל בהווה, החולם לפתוח מאפיה ונקלע לעולם הקסמים בטעות אחרי מפגש לא מוצלח עם ניוט בבנק. גם השחקנית העולה קת'רין ווטרסטון נפלאה כבלשית במשטרת הקוסמים. זהו תפקיד ראשי ראשון שלה בשובר קופות אחרי שורה של תפקידי משנה בסרטי איכות. אבל גונבת מכולם את ההצגה היא הזמרת אליסון סודול בעלת החן הבלתי נדלה. הנוכחות שלה באמת קסומה ופלאית.
שחקנים מוכרים רבים משתתפים בסרט, ביניהם קולין פארל כבלש במשטרת הקוסמים המנסה ללכוד את ניוט. סמנתה מורטון הבריטית מעולה כאישה המנהיגה קבוצה של צעירים שמטרתה לצוד קוסמים וקוסמות. עזרא מילר מגלם את בנה המאומץ והמעורער של אותה מנהיגה שאכולת שנאה לכל מי שנראה שונה ויוצא דופן. ג'ון ווייט הוותיק הוא מיליונר השולט בתקשורת המקומית ובנו מתמודד לתפקיד נשיא ארה"ב . רון פרלמן ׁ("הלבוי") תורם את קולו בתפקיד גנגסטר במאורת פשע עמוסת יצורים מוזרים. יש גם איזה כוכב קולנוע נוצץ שמופיע לדקה ונזכה לראותו בסרטי ההמשך.אבל הגיבורים האמיתיים של הסרט הם לא השחקנים והדמויות אותן הם מגלמים, גם לא התסריט הנוסחתי אך הכתוב היטב של ג'יי קיי רולינג - זהו סרט הקולנוע הראשון לו היא כותבת את התסריט. הגיבורים האמיתיים של הסרט הזה הם יצורי הפלא המרהיבים ביופיים. הסצנה בה העולם בו הם מתגוררים נחשף לעיני הצופים הוא מהמרגשים, היפים והקסומים שנראו על מסך הקולנוע השנה. המפגשים איתם לאורך כל הסרט מלאי חיים ועמוסים בהומור תמים שהחזיר אותי לילדות ולסרטים שגדלתי עליהם כמו "הסיפור שלא נגמר". חווית הצפייה ב-IMAX הפכה את הסרט לחגיגה ויזואלית מרהיבה במיוחד.אחרי קיץ יבש במיוחד עם סרטים איומים, נראה שהחורף עושה תיקון עם "דוקטור סטריינג'" ו"חיות הפלא והיכן למצוא אותן". שניהם סרטי קיץ טהורים שיצאו לאוויר העולם לקראת חג המולד. הם כתובים היטב ומשוחקים נפלא על ידי צוות שחקנים איכותי. הם מרהיבי עין ונוצצים יותר מכל סרט אחר בשנה החולפת. התחרות על פרסי האוסקר בזירת הפעלולים מזמן לא הייתה מעניינת כל כך.
חיות הפלא והיכן למצוא אותן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: המבקר האנונימיגיל: 1306/04/2018 16:53:15
7/10אייקון ציון
נחמד, לא יותר, אפקטים נחמדים והעלילה גם הסרט נטול קסם ובמהלך צפיתו הרגשתי שחסר בו משהו, מבדר ותו לא.
שם: עומרגיל: 2614/08/2017 18:01:41
6/10אייקון ציון
סרט מבדר ונחמד, מלא בדמיון אך לעיתים קצת משעמם. אמנם משתמש באלמנטים רבים מסדרת הארי פוטר אך את הקסם אינו מצליח לשחזר.
שם: Eyal Peryגיל: 2830/05/2017 01:20:10
7/10אייקון ציון
סרט חביב מבחינת העולם של הקוסמים, התפאורות, החיות, האפקטים, מחזיר אותך קצת לעולם של הארי פוטר אבל בזמנים רגועים יותר. השחקן הראשי משחק מעולה. מצד שני העלילה קצת לוקה בחסר ולפעמים משעממת. מתאים גם לילדים, לא בטוח שמבוגרים יתלהבו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט