מואנה ביקורת סרט

Moana Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מואנה":
"ניסיון ליצור נסיכה פמיניסטית, אבל כל מה שנזכור זה תרנגול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Moana
דיבוב אווליי קארבאלו, דווין ג'ונסון, ג'ימיין קלמנט במאי/ת ג'ון מוסקר, רון קלמנטס  
אנימציה
ביקורת סרט למואנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חביב פלוס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מותג הנסיכות של דיסני זוכה לביקורת קשה מפעילות חברתיות ופמיניסטיות, ובצדק רב. בשנים האחרונות האולפנים מנסים לשכלל ולחדש את הדמויות הנשיות שבגלגולן הקודם שאיפתן המרכזית היתה לחיות באושר ועושר עם נסיך חטוב רכוב על סוס לבן שיציל אותן מאיזושהי מכשפה רעה. טענה נוספת הייתה שמרביתן לבנות ודקיקות גזרה המזכירות בובות ברבי והרבה פחות בנות אנוש.הסרט "מואנה" מביא צבע חדש, תרתי משמע, לעולם הגיבורות של דיסני. נכון שבעבר היתה מולאן הסינית שגם הייתה לוחמת וגם נסיכה אפרו-אמריקאית שהפכה לצפרדע, ופוקוהנטס האינדיאנית אך הסרטים לא נוצרו בתקופה שבה כמעט כל סרט שדיסני הפיקו הפך באופן אוטומטי ללהיט שובר קופות.
העלילה מתמקדת בשבט מאורי (הילידים של ניו זילנד). לפני 3000 שנה, הם היו המלחים הטובים בעולם ויצאו למסעות ברחבי האוקיינוס. הם חשפו אי מסתורי, אבל מסיבה לא ברורה המסע שלהם נעצר ומיורדי ים אמיצים הם הפכו לחקלאים. הסיבה טמונה בדמותו של מאווי, חצי אל/חצי אדם שגנב אבן קסומה כדי להעניק כוחות בריאה לבני האדם, אבל רק מסבך את המצב. עתיד האנושות תלוי עכשיו בנסיכה הצעירה שמפרה את הוראות אביה, ויוצאת למשימה למצוא את מאווי ולגייס אותו להצלת האנושות.התסריט לא מפתיע והדמויות לא ממש מסעירות אבל איכשהו התגלגל תרנגול ממש טיפש לספינה. זה כמובן מייצר עבור הקהל שלל סיטואציות טיפשיות אבל קורעות מצחוק, דבר שמכניס קצת חיים בסרט הזה הנשען יותר על אנימציה מרשימה ופחות על עלילה ודמויות.
מואנה היא נסיכה מאורית, עצמאית ולוחמנית עם משיכה מיוחדת לים. אין לה בן זוג וגם אין לה מושא אהבה רומנטי שיהפוך לציר עלילה מרכזי. להפך, הדמות הגברית המשמעותית היחידה בסרט היא של מאווי, חצי אל-חצי אדם בדיבובו של השרירן/שחקן דוויין ג'ונסון. לעומת כוכב הקולנוע, נבחרה לדבב את דמותה של הנסיכה שחקנית צעירה ואלמונית בשם אווליי קארבאלו שעושה עבודה ראויה. דמותה של מואנה, על אף שהיא רק נערה בת טיפשעשרה, חכמה ואמיצה יותר מדמותו של מאווי, דבר שהיה אמור להפוך אותה לדמות בלתי נשכחת, אך לא כך. הסיבה לכישלון טמונה בתסריט הדידקטי, שרחוק מלהפתיע ולרגש, כאשר הדבר היחיד שנחרת בזיכרון בסוף הסרט הוא תרנגול.החשש הגדול שלי מהאכזבה הצפויה הייתה כבר בשלב הטריילר אבל אז הביקורות הטובות והציון הגבוה באתר ריכוז הביקורות "Rotten Tomatoes" גרמו לחשש שלי להתפוגג בים של ציפייה. לדאבוני כבר בתחילת הסרט הבנתי שהוא לא עומד בקריטריונים של הסרטים הקודמים מבית היוצר של אולפני האנימציה של דיסני מהשנים האחרונות. "מואנה" בהחלט אינו "לשבור את הקרח" הקלאסי עם השירים הסוחפים והדמויות הכובשות. "6 גיבורים" שהפתיע כסרט אנימציה/קומיקס סוחף ומרגש, וכמובן "זוטרופוליס", אולי סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה החולפת. יש ב"מואנה" שלל קסמים אבל אין בו קסם שיהפוך אותו לקלאסי. גם לאולפני האנימציה של דיסני מותר ליצור מוצרי צריכה חביבים שמתאימים יותר לילדים והרבה פחות להורים שילוו אותם.
מואנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: oreoגיל: 2420/02/2020 19:52:20
10/10אייקון ציון
לא הבנתי אי אפשר לראות פה תסרט?
שם: הודגיל: 2429/04/2018 16:41:20
10/10אייקון ציון
סרט מקסים וזה היה הסרט המצוייר החד פעמי שהייתי רוצה לצפות בו כי כל הבנות בסרטים טיפשות גמורות חבל שהיא נסיכה היא יכלה להיות לוחמת גם בלי קשר לנסיכה מזל שהיה חד פעמי חוץ מזה זה סרט טוב וחבל"ז מומלץ חבל שהפסיד באוסקר לזוטרופוליס המעפן הזה
שם: דניאל-דרגיל: 3526/09/2017 13:19:42
10/10אייקון ציון
וואוו! סרט מהמם! אחד הסרטים המצוירים הטובים של הזמן האחרון, ממכר לדעתי אפילו יותר מ''לשבור את הקרח''. סרט על אומץ והתמדה, בטחון עצמי, והידיעה שהכל אפשרי וניתן לביצוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט