לשיר ביקורת סרט

Sing Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "לשיר":
"רעיון ממוחזר שעובד נפלא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sing
דיבוב סקרלט ג'והנסון, מתיו מקונוהיי, ריס ויתרספון, סת' מקפרלן, ג'ון ס. ריילי, ניק אופרמן במאי/ת גארת ג'נינגס  
אנימציה
ביקורת סרט ללשיר מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"כיף גדול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי ההצלחה המסחררת של "החיים הסודיים של חיות המחמד" שבים יוניברסל לעסוק בעולמם של בעלי החיים, אלא שהפעם ב"לשיר", לא מדובר בעולם סודי ונסתר כי אם בעולם המזכיר את זה המתקיים בסרט "זוטופיה" של דיסני – עולם בו בעלי החיים מקיימים אורח חיים שוטף של בני אדם. זהו לא המקום היחיד בו נפסק המחזור הרעיוני בסרט, שכן הוא מציג לכל אורכו את אחד האלמנטים הטלוויזיוניים השחוקים והלעוסים ביותר – תחרות שירה, המועלית כמופע אחרון שנועד להציל את התיאטרון הכושל של דב קואלה בשם באסטר מון (מת'יו מקונוהי, צביקה הדר בגרסה המדובבת).את התיאטרון קיבל באסטר מאביו, שבמשך כל חייו חסך עבורו כסף משטיפת מכוניות. הוא יקר לליבו, אך עד כה – כל מופע שבחר להעלות בו נכשל והביא אותו לקשיים כלכליים. לצידו של מון עובדת מזכירתו האישית הקשישה, גברת קרולי (שאותה מדבב במאי הסרט גארת' ג'נינגס), המדפיסה את העלונים לתחרות. עין הזכוכית שלה נופלת על מכונת ההקלדה וכך נופלת טעות במודעה, המציעה למתמודדים פרס של 100,000 דולרים.
כבר ביום שלמחרת התיאטרון גדוש בבעלי חיים כישרוניים המנסים את מזלם, כשלבסוף בוחר באסטר את ההרכב המנצח: אשלי, קיפודה רוקיסטית המתקשה להיפרד מבן זוגה (סקרלט ג'והנסון), רוזיטה - חזרזירה שמאסה בחיי הבית וגידול הילדים (ריס וויתרספון), מייק - עכבר מוכשר עם אגו עצום (סת' מקפרלן), ג'וני (טרון אגרטון) – גורילה עם קול יפהפה ועבר במאפייה המשפחתית של אביו ומינה (טורי קלי) – פילה מתבגרת בעלת פחד במה וקול יפהפה שחבוי בו. הם מתאמנים יום ולילה כשבאסטר מנסה במקביל למצוא רוכשת שתשקיע בתיאטרון, ננה נודלמן (ג'ניפר סאונדרס), שחקנית מיתולוגית וסנובית שמזלזלת בו וביכולותיו העסקיות. היוהרה והשאפתנות של באסטר מביאות אותו להשאיר לא מעט קצוות רופפים המגובים בשקרים, אי דיוקים וחובבנות וכל אלה עלולים להוביל את התיאטרון האהוב שלו לסופו.ג'נינגס, שגם כתב את התסריט וידוע בעיקר בעבודותיו כבמאי קליפים (הנפלא שבהם הוא Coffee and TV של Blur) וכן בסרטיו הקודמים ("בנו של רמבו", "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה") לא המציא ב"לשיר" את הגלגל. קו העלילה של התסריט לא עמוק, מעט צפוי ואפילו תפל. עם זאת, ג'נינגס עשה עבודה נפלאה בכתיבת הדמויות והדיאלוגים וכן בעבודת בימוי המשלבת אנימציה מצוינת ושובת לב. המעלה הראשונה של "לשיר" היא העובדה שהוא פשוט סרט מצחיק מאוד. עם זאת, ההומור בו שעובד נפלא למבוגרים ובני נוער, סביר שיחלוף מעל ראשם של ילדים קטנטנים יותר.
הסרט מכיל המון קטעי שירה, ושילובם בפי זמרים שהינם בעלי חיים מרקדים עובד. עם זאת מי שפחות מתחבר לפופ עכשווי והבלחות של להיטי עבר יזכה לראות לא מעט מאלה על פני סצנות מוזיקליות ארוכות. יש לציין שמדובר בגרסאות כיסוי ובשיר מקורי אחד בלבד של הסרט. בעוד שמתבגרים עשויים ליהנות מסצנה ארוכה של רוזיטה המפזזת לצלילי טיילור סוויפט, הצעירים יותר עלולים להשתעמם ולאבד את הסבלנות, כפי שאכן קרה בהקרנה בה נכחתי.מסיבה זו קשה לקבוע האם מדובר בלהיט הבא של יוניברסל, לפחות בסדר גודל של "חיות המחמד" או "גנוב על הירח". הסרט מתאים לקהל בוגר יותר, שאם יגיע לסרט יהנה מאוד ואף יתחבר להומור המשובח שבו. אך דווקא קהל זה עלול לדלג על הסרט מתוך מחשבה על חוסר מקוריות או ההתאמה לגילו. לעומת זאת, קשה לדעת האם ילדים קטנים ישרדו את מחוות השירה הרבות וההומור שאינו תואם את גילם."לשיר" הוא סרט כיפי מאוד. יש בו רגעי אנימציה וקולנוע משובחים לצד תפירה נכונה של דמויות ומשחק קולי נהדר של כל המעורבים. מדובר בשעתיים של הנאה צרופה עבור מי שבכל זאת יתן צ'אנס לרעיון שחוק שהפיחו בו רוח חיים. ההורים שבכל זאת מחפשים מסר חינוכי ולא רק בילוי נעים לילדיהם – ימצאו ב"לשיר" גם כזה, אם כי הוא לא מתפתח באופן המוצלח ביותר. רק עבודה קשה היא בסופו של דבר זו שתביא לתוצאות. זה גם המסר לג'נינגס, במאי מוכשר להפליא שעם ליטוש נכון של הקו העלילתי לסרטו הבא, בהחלט יכול לביים להיטים נפלאים למסך הגדול.
לשיר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אסנתרווחגיל: 3116/04/2017 12:09:55
10/10אייקון ציון
מעניין ומבדר. מתאים לכל המשפחה. האנימציה יפה ממש מומלץ.
שם: סיניהגיל: 4801/04/2017 17:30:12
8/10אייקון ציון
סרט מתוק עם שירים מקסימים שסוחפים. תענוג לכל הגילאים
שם: מיכלגיל: 5431/03/2017 15:50:22
10/10אייקון ציון
סרט מקסים וכיפי לכל הגילים. עושה מצב רוח טוב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט