למה דווקא הוא? ביקורת סרט

Why Him Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "למה דווקא הוא?":
"קומדיה גסה שפשוט מצליחה להצחיק – ובגדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Why Him
משחק בריאן קרנסטון, ג'יימס פרנקו, אדם דיווין, זואי דויטש במאי/ת ג'ון המבורג  
קומדיה
ביקורת סרט ללמה דווקא הוא? מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מטופש ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש משהו בקומדיות גסות שמעניק להן, בעיניי, כמה נקודות זכות נוספות ביחס לקומדיות "רגילות". העובדה שהקומדיות האלו לא מנסות להתחנף לאף אחד, בטח ובטח אם הן מצליחות גם באמת להצחיק בסופו של דבר, מעניקה להן איזשהו יתרון מכיוון שהן מנסות להעז קצת יותר, אפילו במעט. הקומדיה החדשה "למה דווקא הוא?" היא בדיוק קומדיה כזו: משפחה מושלמת שנפגשת לקראת חג המולד בבית של החבר המולטי-מיליונר החדש של הבת הגדולה, רק שהוא לא בדיוק בחור רגיל – ואב המשפחה לא אוהב את זה. בסיס הסיפור נדוש, אך הביצוע מצחיק לגמרי.בריאן קרנסטון, נפלא כהרגלו, חוזר לגלם את אב המשפחה המודאג, בתפקיד המזכיר את הדמות שהפכה אותו לשחקן מפורסם הרבה לפני "שובר שורות", בסיטקום זוכה הפרסים "מלקולם באמצע" בראשית שנות האלפיים.

הפעם הוא מגלם את נד, אביה המגונן של סטפני, (זואי דויטש, שכבר זהרה השנה ב"כולם רוצים את זה!"). נד, אשתו ברב (מייגן מולאלי, לנצח קארן מ"וויל וגרייס") ובנם סקוטי בן ה-15 מגיעים אל ביתו של ליירד, בן הזוג של סטפני, כדי לחגוג את חג המולד ביחד, אבל כצפוי – המשפחה השמרנית הזו לא תבלה את החג בצורה אליה היא הורגלה עד כה. ליירד, מנכ"ל של חברה מצליחה לפיתוח אפליקציות משחק, הוא אדם צעקני, מוגזם ומוזר שיעשה הכל כדי להתחבב על משפחתה של סטפני – והוא באמת עושה הכל כדי שזה מה שיקרה, אבל הם לא יודעים איך לעכל את זה.
התנהגותו של ליירד נראית מוזרה מאוד לשלושה, אבל נד הוא זה שלוקח את הזוגיות החדשה של בתו בצורה הקיצונית מכולם – לא משנה כמה ליירד ינסה להתחבב עליו, והוא באמת עושה זאת מכל ליבו התמים, נד לא מוכן לקבל את העובדה שהחבר החדש של בתו הוא "טיפוס" שלא קל לעכל אותו.

כשליירד יספר לנד שהוא רוצה להציע נישואין לסטפני בערב חג המולד, נד יסרב לתת לו את ברכתו – וינסה לבלום את ההצעה הזו מבעוד מועד. הוא ייתקל ב"בעיה" כשלפתע ברב וסקוטי יתחילו לחבב את ליירד, והוא יישאר לבד במערכה נגד בן זוגה של בתו.יש שיגידו שההומור של הסרט הזה הוא נמוך ולא מתוחכם – והם צודקים. יש פה שפע בדיחות קקי-פיפי וכמובן שפע רמיזות מיניות ובדיחות ישר מחדר המיטות, אבל לשם שינוי הן באמת מצחיקות. ההומור לא מנסה להתחכם או להציג איזושהי נקודת מבט חדשה על יחסי אב ובתו ובן הזוג ש"לוקח" אותה ממנו. זהו לא אחד מאותם סרטים שמנסה להעביר סאבטקסט מרגש: הוא פשוט רוצה להצחיק, והוא עושה את זה בגדול. נכון, בדרך תשמעו בדרך המון קללות ודיבורים על הפרשות וסקס (רגעי החרמנות והסטלנות של ברב הופכים למטעמים בידיה של מולאלי המעולה), אבל זה באמת יהיה מצחיק במיוחד.
ההומור הדי נמוך שבסרט לא מפתיע מכיוון שהוא בוים על ידי ג'ון המבורג, שביים בעבר את "ואז הגיעה פולי" וכתב את התסריטים לסרטי "זולנדר", וגם לטרילוגיית "פגוש את ההורים". גם השחקן הנודע ג'ונה היל היה שותף לכתיבת הסיפור הבסיסי והפקת הסרט. בנוסף לוקח חלק ביצירה הקומיקאי והתסריטאי, קיגן-מייקל קיי, שגונב את ההצגה בדמותו של גוסטב, עוזרו המטורלל לא פחות של ליירד.בשורה התחתונה "למה דווקא הוא?" הוא משב רוח רענן בתקופה שכוללת בעיקר סרטי דרמה כבדים ומשמעותיים שפונים לאוסקר. הוא טיפשי ודבילי במידה הנכונה והמוקצנות שג'יימס פרנקו המצוין מפגין פה כל כך אמינה שזה בלתי אפשר שלא להתאהב בתמימות שבדמות שלו.

גם קרנסטון מפליא כאבא הלחוץ והדאגן, ומוכיח פעם נוספת כי הוא אחד השחקנים המגוונים ביותר שהוליווד הכירה בשנים האחרונות. הוא לא רק יודע להצחיק, והוא כבר הוכיח בעבר לא מעט שהוא יודע לעשות זאת היטב, הוא גם מכניס קצת רצינות לדמות כל כך דאגנית שכאילו קיבלה בשורת איוב."למה דווקא הוא?" לא מביא איתו שום בשורה חדשה. הוא לא ממציא את הגלגל וגם לא בונה אותו מחדש, הוא פשוט לוקח תבנית די שחוקה ומוסיף לה טוויסט, אבל זה כל כך מצחיק שאי אפשר שלא להיכנע לו – ופרנקו את קרנסטון עוזרים לעשות זאת באמצעות האנטי-זוגיות הקולנועית הנפלאה שלהם.

מה שחשוב בקומדיות זה לצחוק, ועדיף כמה שיותר. הסרט הזה, כנגד כל הסיכויים, מצליח לעשות זאת בהפתעה כמעט גמורה. הוא ממש לא מתוחכם, אבל אם במהלך הצפייה בו החיוך לא יורד מהפנים, אז כנראה שמישהו עשה פה עבודה טובה.
למה דווקא הוא? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: kamkamגיל: 2822/08/2018 09:18:07
9/10אייקון ציון
סרט מצחיק ומשעשע... טיפשי אבל כיפי ומעלה חיוך וצחוק. מומלץ לראות בבית. ג''יימס פרנקו שחקן טוב
שם: ערןגיל: 4717/11/2017 20:06:44
7/10אייקון ציון
אחלה קומדיה , מצחיקה ולמרות הרדידות בהחלט נחמד לראות. לא מהסרטים של השנה אבל מבדר
שם: Eyal Peryגיל: 2802/05/2017 23:56:34
8/10אייקון ציון
סרט קומדיה רדוד שטותי ומצחיק מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט