האיש משדות גן העדן ביקורת סרט

The Man from Elysian Fields Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "האיש משדות גן העדן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Man from Elysian Fields
משחק אנדי גרסיה , מיק ג'אגר , ג'וליאנה מרגוליס , אנג'ליקה יוסטון , ג'יימס קובורן , אוליביה וויליאמס במאי/ת ג'ורג' היקנלופר  
דרמה
ביקורת סרט להאיש משדות גן העדן מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר הרבה זמן שלא ראיתי את אנדי גרסייה בסרט. למעשה, הסרט האחרון שראיתי אותו בו היה "אושן 11", בו הרגיש אנדי גרסייה, שחקן מוכשר בעל בחירות טובות בד"כ, כמו פיל בחנות חרסינה.באיחור גדול של שנתיים נחת אצלנו "האיש משדות גן העדן" (שנעשה ב- 2001), בו היה גרסייה גם מפיק שותף. הנחיתה התאפיינה בחשאיות משהו, והייתי נכון לאכזבה גדולה מהסרט, במיוחד לאור משתתפיו המכובדים. "מדוע לא שמעתי על הסרט הזה כלום?", שאלתי את עצמי, וליבי ניבא לי רעות.
עלילת הסרט מספרת על ביירון טילר (אנדי גרסיה), סופר הנאבק על הקריירה המקצועית שלו, ומתלבט בשאלה הקשה, האם לפרנס את משפחתו כהלכה בעיסוק בזוי או לשמור על כבודו העצמי ולהביא את משפחתו לסף רעב. ספרו האחרון היה לכשלון ועכשיו מוצעת לו העבודה היחידה שיכולה לשנות את חייו. אבל זוהי הזדמנות שתוביל את ביירון למסע של השפלה ויאוש, שכן ביירון מתבקש, שומו שמיים, להיות ג'יגולו. והוא, באקט של ייאוש ומתוך רצון כן לפרנס את משפחתו בכבוד, מסכים להצעה המועברת אליו מאת לותר פוקס (מיק ג'אגר הבלתי נלאה, בתפקיד מעניין למדיי), והופך להיות שותפה למיטה של אשה צעירה ונאה, הסועדת את בעלה, סופר מפורסם החולה במחלה סופנית (ג'יימס קובורן) בערוב ימיו.הסרט מציג בפנינו מספר מערכות יחסים של הגיבור (גרסייה) עם דמויות שונות. מערכת יחסים אחת הנה עם אשתו (ג'וליאנה מרגוליס הסימפטית); השנייה הנה עם אנדריאה אלקוט (אוליבייה ויליאמס המקסימה, שכוכבה דורך בשנתיים האחרונות), האשה הצעירה שעל ידיה הוא נשכר; השלישית הנה עם לותר פוקס (מיק ג'אגר), מנהל שירותי הליווי; הרביעית הנה מערכת יחסים משולשת ומעוותת בינו לבין אנדריאה לבין בעלה החולני. ככל שהסיפור מתקדם, מערכות היחסים השנייה, השלישית והרביעית מתפתחות, ואילו הראשונה - שאותה שאף הגיבור להציל ולשמר - מתפוגגת.
אנדי גרסייה חזק, לדעתי, בדרמות קטנות. כך ב"לילה יורד על מנהטן" וכך אף ב"סידורים אחרונים בדנוור" הנהדר. וגם דרמה קטנה זו עושה לו רק טוב. משחק טוב, אמין ומקצועי מצד כל הדמויות עושה את העבודה, וממקד את תשומת לבו של הצופה בסיפור העלילה הבנוי היטב והנשען על תסריט מעניין. אם כי אין אירועים מסעירים בסרט, הוא מאופיין בהומור דק העובר כחוט השני לאורכו, ומלא בתובנות קטנות.הטרגדיה האישית של הגיבור, המאבד דווקא את מערכת היחסים אותה רצה לשמר, מניעה את העלילה קדימה ומציבה שוב ושוב בפני הגיבור דילמות, הנפתרות על ידו לאו דווקא באופן שהיה חפץ בו בדיעבד. אהבתי בסרט במיוחד את המשפחתיות שהוא משרה, ואת הדיאלוגים המעניינים הנכללים בו. אציין לטובה את ג'יימס קובורן, שזה היה לו סרטו האחרון טרם נפטר. משחקו בסרט ראוי בהחלט, ואכן הייתה זו דרך ראויה לעזוב את עולם הקולנוע בו חי שנים כה רבות. אין כאן דרמה מסעירה. אין כאן גילויים חדשים. אבל למי שאוהב דרמות מעניינות הנותנות חומר למחשבה, המדובר בסרט בהחלט ראוי, קטן ואינטימי. אה, ובהחלט יפה.לסיכום: צנוע ויפה. דיאלוגים טובים ומשחק אמין. 8 בסולם יגאל.
האיש משדות גן העדן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Tal Ronגיל: 3121/03/2003 07:39:56
9/10אייקון ציון
Awsome! A good thriler/ drama.
שם: אבי ויסבלטגיל: 2112/02/2003 19:43:06
10/10אייקון ציון
האיש משדות גן העדן סרט אמיתי סרט עם הרבה כאב סרט פשוט טוב לא ראים כל יום סרט כמו זה שראים פעם אחת רוצים לראות עד פשוט 10 מתוך 10
שם: חגית ר.גיל: 2812/02/2003 10:18:08
10/10אייקון ציון
סרט מעולה. המוצלח שראיתי השנה. משחק מעולה של גרסיה וג'גר. צילום מעולה, לא מתחכם עם תאורה מטריפה. עלילה פשוט נוגעת ללב. אף טיפת קיצ' אמריקאי. מומלץ בחום..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט