עניינים אישיים ביקורת סרט

Omor Shakhsiya Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "עניינים אישיים":
"תיאור מבריק של חיי משפחה ערבית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Omor Shakhsiya
משחק עאמר חליחל, דוריד לדאווי, מאיסה עבדל, חנאן חילו במאי/ת מאהא חאג'  
ישראלי
ביקורת סרט לעניינים אישיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"שכלתני ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החברה הערבית-פלסטינאית, שהייתה נוכחת-נפקדת כמעט לחלוטין ממסך הקולנוע בישראל זוכה לייצוג בכמה וכמה סרטים שיצאו לאחרונה. "לא פה ולא שם" הבועט והנושך של מייסלין חמוד הציג סצנה של בילויים בישראל של נשים פלסטינאיות וחבט שוב ושוב בבטנו של הצופה ואילו "עניינים אישים "מכוון יותר למוחו של הצופה, אך התמונה שעולה ממנו חריפה לא פחות.הבמאית מהא חאג' משרטטת באיפוק ובדייקנות את סיפורה של משפחה ערבייה: ההורים גרים בנצרת, הבן אי שם בשבדיה, בן ובת נוספים גרים ברמאללה וכולם מתמודדים עם חיי היום יום הלא פשוטים כשמעל מרחפות כל הזמן שאלות של זהות, הדרה עצמית וגם יכולתו של עם לתפקד תחת כיבוש.
חאג', שהגיעה מתחום עיצוב התפאורה והצילום, משקיעה רבות במיז-א-סצנה בסרט. כל תמונה מעוצבת למשעי והלוק של הסרט שקול, מדוד ואף נעים (כמו בסצנת האגם בשוודיה או סצנת הטנגו). המכובדות של הסרט מופרת בהבלחות של תיאטרון אבסורד ששובר את הריאליזם הנוקב של העלילה דוגמת צוות צילום ישראלי שטועה בדרך ונקלע לשטחים, הסבתא המבוגרת שמעוניינת לספר את סיפור תולדות המשפחה ואיש אינו מעוניין לשמוע ,ההורים שמנהלים שיח חירשים ביניהם, הרגע האינטימי היחיד כמעט בסרט מתרחש בחדר חקירות ועוד.מעלתו של הסרט היא בהצגת גיבורם שהם כמעט אנטי-גיבורים. אנשים מן הישוב (הערבי) שמנסים לחיות את חייהם הפשוטים במציאות בלתי אפשרית ולנהל חיים כאילו הם מתגוררים במקום נורמלי. חאג' מספקת הצצה אל הרוב הדומם הערבי שפוליטיקה לא מעניינת אותו והוא רק רוצה לחיות את חייו בשקט ובשלווה.
הסצנות המצולמות בשבדיה מספקות כמה וכמה רגעי קסם קולנועי. שימו לב לבדידות, לניכור ולציניות המשתקפת מהיחסים בין הבן המתגורר בשבדיה לבין שכנתו בעלת הכלב. גם הסצנות המצולמות באגם הפסטורלי מבריקות ויפות עד כאב.בראיון עימה אמרה לי הבמאית כי היא אינה אופטימית לגבי המצב הפוליטי. "עניינים אישיים" הוא סרט חשוב בכך שהוא מראה לנו כי גם על רקע המצב הקיים, יושבים אנשים ולא סטריאוטיפים וגם הם כמונו רוצים לחזור הביתה בשלום.
עניינים אישיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורנהגיל: 5927/05/2017 21:53:57
9/10אייקון ציון
הסרט מצוין. הזדמנות מצוינת לפגוש זוגיות בחשיפה כנה.
שם: אביגיל: 5701/05/2017 08:32:37
6/10אייקון ציון
אוהב לראות סרטים ערביים בגלל שזה נותן לנו מושג על האנשים בצד השני. ולא רק דרך הכוונות של הסכין שלהם. מדליק אותי כל פעם מחדש לראות כמה הערבית דומה לעברית. איך לפעמים יש, למרות מה שחשבנו, ערביות יפות. אבל אני מרגיש שזו רמאות. אני מרגיש שהצד השני לא רוצה לראות אותי ככה. היו שני רגעים בסרט שזה צרם לי. הרגע הראשון היה כשהדמות הראשית מסננת בבוז לחייל "no hebrew". הרגע השני היה כשהסרט עשה מניפולציה על הצופים. הגיבורה רבה עם החבר שלה "בדיוק" במחסום. בדיוק היא הולכת מול החיילים. בדיוק החייל אומר לה להרים את החולצה שלה. בדיוק לוקחים אותה לחוקרת שב"ק שנראית הרבה פחות טוב ממנה. בדיוק יש לה הזדמנות להריץ קטע טנגו סוער. בחייכם. חבל. ביאסתם את הסרט.
שם: רחללפגיל: 6929/03/2017 06:55:03
9/10אייקון ציון
ממליצה בחום. מראה צד שני של המטבע בחיינו. חומר למחשבה.
קישורים
חץ עניינים אישיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט