לוגאן - וולברין ביקורת סרט

Logan Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לוגאן - וולברין":
"הסרט השלישי והטוב ביותר בסרטי וולברין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Logan
משחק יו ג'קמן, פטריק סטיוארט, דוריס מורגדו, דפני קין במאי/ת ג'יימס מנגולד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ללוגאן - וולברין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אפל ואלים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר מהסצנה הראשונה של "לוגאן" ברור לצופים שאנחנו לא נמצאים בסרט "אקס-מן" טיפוסי המיועד לכל המשפחה. לוגאן מתעורר במושב האחורי של לימוזינה לצלילי מוסיקה רועשת. הוא גידל זקן עבות אפור, הוא שיכור, חולני ובעיקר מבוגר. הוא גם לא בדיוק בכושר. הוא בקושי מצליח לעמוד על רגליו ועד שהוא מצליח להתגבר על הכנופיה שניסתה להוריד את הגלגלים מהרכב השכור, לוקח לו הרבה יותר זמן מהרגיל להחלים מפצעי הירי ולהחזיר מלחמה. הקרב מדמם ואלים מהרגיל. אנחנו נמצאים בטריטוריה של דרוג R, כלומר סרט פעולה המוגבל למבוגרים בלבד.אם אכן זה סרטו האחרון של יו ג'קמן כלוגאן, aka וולברין, דמות הקומיקס שהפכה אותו לכוכב קולנוע, אין ספק ש"לוגאן" היא הדרך המכובדת והמרשימה ביותר לסיים את הקריירה כגיבור המוביל של סרטי אקס-מן. ג'קמן הופיע כ"וולברין" בתשעה סרטים מאז שנת 2000. נראה שבגיל 49 פחות מתאים לו לגלם את דמותו של המוטאנט האנטי-גיבור בעל כוחות-על הכוללים חושים מחודדים, יכולות גופניות ספורטיביות על-אנושיות, שלושה טפרי מתכת נשלפים בכל יד ויכולת ריפוי המאפשרת לו להחלים כמעט מכל פצע. יכולת זו האטה את קצב הזדקנותו, דבר המאפשר לו לחיות מעל ומעבר לתוחלת החיים של אדם רגיל. "וולברין" היה קורבן של ניסויים צבאיים שהפכו אותו לאלים, חשדן ויצור מתבודד.
מעריצי סרטי "אקס-מן" התאהבו בגיבור כבר מהסרט הראשון וג'קמן הוזעק להציל את סדרת הסרטים החדשה בכיכובם של ג'ניפר לורנס, מייקל פסבנדר וג'יימס מקבוי. הוא גם היה הדמות הראשית בטרילוגיה שעסקה בדמותו של "לוגאן", והסרט החדש גם נועל אותה. ג'יימס מנגולד, שביים את הסרט השני בטרילוגיה שהתרחש ביפן, חוזר לכיסא הבמאי. אם הסרט הקודם היה מחווה לסרטי הסמוראים והסרטים האמריקאים שנוצרו ביפן בהם בלש אמריקאי מאבד את עצמו בתוככי מאפליית היאקוזה, עכשיו הוא מספק לנו מערבון עכשווי, אפרורי ואלים מאין כמותו שבהחלט לא מיועד לרכי לבב. אין ספק, "לוגאן" הוא הסרט הבוגר ביותר מכל סרטי "אקס-מן" והוא גם הגראפי ביותר עם כמויות בלתי נדלות של אלימות ודם.הדמות בסרט החדש מתבססת באופן רופף על הקומיקס "Old Man Logan" , המתארת את לוגאן בעולם פוסט אפוקליפטי, מבוגר, עייף ועם לבוש של בוקר במערב הפרוע. העלילה של הסרט מתרחשת בשנת 2029. המוטאנטים כמעט ונעלמו מהעולם ומחלה מסתורית אוכלת את גופו של לוגאן. הוא עובד כנהג לימוזינה, הוא גידל זקן אפור גדול המסתיר את פניו, הוא אלכוהוליסט. בחווה שוממת ומוזנחת הוא מסתיר את חברו משכבר הימים צ'ארלס אקסבייר, הלא הוא פרופסור איקס בן ה-90, הסובל מדמנציה והתקפים קשים שעלולים לחסל את כל הסובבים אותו. עוזר להם קאליבן, פעם אויב והיום מנסה לפצות על העבר, בגילומו של הקומיקאי הבריטי סטפן מרצ'נט.
לוגאן, שכל חלומו הוא לרכוש יאכטה ולהיעלם עם פרופסור איקס אי שם בלב האוקיינוס, מוצא את עצמו בלב מאבק כוחות אלים כאשר אשה מסתורית מבקשת את עזרתו להציל ילדה צעירה בעלת כוחות-על הנרדפת על ידי אנשי צבא אלימים שאינם בוחלים בשום דרך כדי להחזיר אותה לרשותם. "לוגאן" הוא בעצם הבוקר המתבודד שיוצא למשימה עבור בצע כסף, אבל במהלך הדרך יחזור ויגלה את עצמו ואת הסיבה האמיתית לקיומו. מנגולד עורך מחווה לקלאסיקה "שיין" (1953) של ג'ורג' סטיבנס על אקדוחן עייף קרבות, המנסה להימנע מקרב בלתי נמנע."לוגאן" הוא בסופו של דבר סרט הוליוודי קלאסי, עם תסריט המצליח למזג בין דרמה משפחתית, מערבון אלים וגם קצת כוחות-על. יצירה מאוד גברית יצרו התסריטאים סקוט פרנק, מייקל גרין והבמאי ג'יימס מנגולד על הגברים של פעם החיים לפי אידיאלים שאינם מתאימים לתקופה החדשה, עם ערכים נושנים שאבד תוקפם בעידן הקפיטליסטי העכשווי שבו תעשיות יוצרות מוטאנטים - אך גם משמידות אותם כאילו לא מדובר בבני אנוש עם רצונות פרטיים ורגשות. ג'קמן וסטיוארט מצליחים ליצוק רבדים חדשים לדמויות שהפכו אותם לכוכבי קולנוע ואין ספק שעבור שניהם מדובר בשיא בקריירה הקולנועית הענפה שלהם. שני אנשים הנמצאים בסוף חייהם שיש להם הזדמנות אחרונה לגאול את עצמם, אבל כל אחד מהם רואה את ההזדמנות בצורה אחרת לחלוטין."לוגאן" הוא ללא ספק הסרט הטוב ביותר בכל תשעת סרטי "אקס-מן". הוא מצליח להשתחרר מהקונבנציות של הז'אנר ולהפוך ליצירה קולנועית בוגרת המפתיעה עם בימוי נטול פשרות שאיננו מתחנף לקהל משפחתי רחב, תסריט בעל דיאלוגים ומונולוגים מהורהרים ופילוסופיים על מהות הקיום של הדמויות שבמשך 17 שנה למדנו לאהוב. הסרט מגובה במשחק מעולה של ג'קמן וסטיוארט בהופעה מרגשת וכובשת לב. מבחינתם של ג'קמן וסטיוארט זאת הדרך המכובדת ביותר לסיים את שיתוף הפעולה עם אולפני "פוקס" סביב הדמויות המיתולוגיות שהם יצרו יחד. בהחלט לא רק לחובבי הז'אנר.
לוגאן - וולברין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ירין רוימיגיל: 1612/01/2020 18:31:21
10/10אייקון ציון
לדעתי זה הסרט הכי טוב שיצא לוולברין ולבן שזה גם הסרט אחרון לוולברין רציתי שיוציאו עוד סרט המשך על הבת שלו לורה
שם: IDOגיל: 1715/03/2019 15:29:06
10/10אייקון ציון
אני... אין לי מילים.
שם: תמירגיל: 1612/08/2018 13:34:27
8/10אייקון ציון
סרט בוגר מאוד, אפל ואלים. בהחלט לא לילדים. הסרט הכי טוב של אקס מן חוץ מאקס מן ההתחלה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט