לאבינג ביקורת סרט

Loving Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "לאבינג":
"פספוס גדול בסרט שלא יורד לעומקם של הדברים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Loving
משחק ג'ואל אדגרטון, רות' נגה, וויל דלטון במאי/ת ג'ף ניקולס  
דרמה
ביקורת סרט ללאבינג מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"שטחי ונטול עניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שזכה להצלחה בינלאומית עם שני סרטיו "סערת רוחות" ו"הסיפור של מאד" מגיע הבמאי ג'ף ניקולס ושובר את שרשרת ההצלחות עם "לאבינג", דרמה שהציגה אמנם בפסטיבל קאן ואף זכתה למועמדויות באוסקר, אך לא מצליחה להתרומם למימד עמוק יותר מעבר להצגה פשטנית ומשעממת של הסיפור ובוודאי לא מצליחה לשאת את אורכה בן 120 דקות.הסרט מביא את סיפורם האמיתי של ריצ'רד לאבינג ואהובתו מילדרד בשנת 1958, זוג מעורב מוירג'יניה שנוסע להתחתן מחוץ לוירג'יניה בה הקשר ביניהם אסור. כאשר הם שבים, סודם מתגלה והם מגורשים לוושינגטון, מנותקים ממשפחותיהם ומושפלים. כאן מתחיל המאבק ההיסטורי על אהבתם וחירותם, שיוביל בהמשך לביטול הגזרה הגזענית בארה"ב.
את בני הזוג לאבינג מגלמים ג'ואל אדג'רטון ורות' נגה (שהייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה), שניהם התמקדו במשחק חיצוני מאוד שמתאים יותר לתיאטרון (הבעות פנים שחוזרות על עצמן, תנועות גדולות ומניירות). זוהי המגרעה הראשונה בשורה ארוכה של בעיות שמצטרפות לכדי יצירה שלמה שעל אף שטומנת בחובה מאבק אנושי היסטורי ומרגש, לא מצליחה לייצר אף רגש עמוק ואותנטי. למשחק הבעייתי מצטרף מבע קולנועי המכיל עריכה וצילום סטנדרטים ללא בחירה אחת ראויה לציון.אבל המגרעה הגדולה ביותר של "לאבינג" היא ההתעקשות לייצר דרמה במקום בו היא לא קיימת, על חשבון סצנות דרמטיות אחרות בסרט שמתנהלות בשקט לא ברור. בני הזוג לאבינג למשל, מעולם לא רבים ואפילו גם לא ממש דנים ביניהם בהחלטות. קריאה מעמיקה על עבודת השחקנים מלמדת שגם בני הזוג לאבינג במציאות מעולם לא רבו, אך בכל זאת ניכר שאופן קבלת ההחלטות משונה מעט כשמדובר ביצירה קולנועית.
מבלי לקלקל לצופים שבכל זאת מעוניינים לראות את הסרט, ניתן רק לומר שהחלקים הדרמטיים בו תמוהים מאוד. אחת הדוגמאות הבולטות היא של מילדרד, שמעוניינת שאמו של ריצ'רד תיילד את בנה. מדוע, אם כן, לא נסעה האם לוושינגטון ליילד את התינוק? מדוע הזוג שנמצא בין כה וכה בסיכון חוקי גבוה בוחר להתגנב ולסכן את עצמו לקראת מאורע כה חשוב לחייהם והאם באמת ובתמים סברו כי לא ייתפסו? בחירות תמוהות מסוג זה ממשיכות ללוות את העלילה עד לכדי שעמום וחוסר הזדהות מוחלט.זו אולי הסיבה לכך ש"לאבינג" היא דרמה ללא אפקט דרמטי. המאמץ לייצר כזה ניכר ופוגם משמעותית בהליך ההזדהות שאמור להגיע באופן טבעי במקרה כזה. נותרתי אדישה לסרט, לאחר שהתקשיתי מאוד להבין את בחירות של הזוג שיכלו לבחור להתמודד עם הסיטואציה בדרך שתזיק להם פחות. חוסר ההצלחה של יוצר הסרט להסביר את המניעים והבחירות של גיבוריו עומד בעוכרי הסרט.היעדר הכימיה בין השחקנים והבחירה לא לייצר ביניהם יחסים שמתורגמים יפה למסך הופכת את "לאבינג" ליצירה שטחית ונטולת עניין. המאבק החשוב של הזוג לאבינג בהחלט ראוי להרבה יותר מזה.
לאבינג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4720/07/2019 09:50:02
7/10אייקון ציון
מתכון מוכר אבל שווה צפייה. מקלות בגלגלים של זוג אוהבים כאשר הסוף ידוע.ריצ''ארד ומילדרד הם גבר ואישה פשוטים בשנות ה-60, שפשעם היחיד הוא שהם רוצים להתחתן. הוא גבר לבן פועל בניין והיא אישה שחורה שקטה ולא משכילה. שניהם נעצרים ונכלאים. הם משוחררים בעיקבות טיעון,כאשר עליהם לעזוב את מדינת וירג''יניה בה הם חיים למשך 25 שנה. הם עוברים לגור במדינה אחרת ומקימים משפחה. רצונם לחזור הביתה מקבל סיוע מעורך דין יהודי, שנכנס לתמונה ורוצה לקחת את התיק לבית המשפט העליון כדי להפוך את החלטת מדינת וירג''יניה. החשיבות של הדיון בבית המשפט היא דרמטית ותשנה את פניה של ארצות הברית לתמיד. משחק מעולה ואווירה אותנטית של התקופה. הסוף מרגש. ציון 7.5.
שם: ערןגיל: 4722/02/2018 22:15:13
8/10אייקון ציון
סיפור אמיתי על זוג מעורב שנאלץ להתמודד עם הממסד בוירגיניה האוסר עליהם לגור במדינה. איטי , נוגע ללב ומעורר מחשבה. מבוסס על סיפור אמיתי דבו הטובים מנצחים.
שם: איתיגיל: 4730/05/2017 00:16:26
6/10אייקון ציון
דרמה ביוגרפית/היסטורית אמריקאית מעניינת, המציגה מציאות חברתית-משפטית שנראית לא הגיונית והייתה רווחת בחלקים מארה"ב עד לפני 50 שנה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט