הרוח במעטפת ביקורת סרט

Ghost in the Shell Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הרוח במעטפת":
"צד ויזואלי מרהיב מפצה על אובדן המורכבות של המקור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ghost in the Shell
משחק סקרלט ג'והנסון, מייקל ווינקוט, מייקל פיט, ז'ולייט בינוש במאי/ת רופרט סנדרס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להרוח במעטפת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ג'והנסון מדהימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"בלייד ראנר", "רובוקופ", "שליחות קטלנית 2", "אינטליגנציה מלכותית", "תקלה מופלאה" ועוד מאות סרטים, כולם עוסקים ברובוטים המגלים את האנושיות שלהם ונאבקים כדי לשרוד. חלקם אף יוצאים למלחמת חורמה נגד הקונצרן שיצר אותם. חלקם סרטי פעולה סוחפים, אחרים סרטי מדע בדיוני אפלים ואפילו יש דרמות אנושיות סוחטות דמעות לכל המשפחה. הגרסה האמריקאית האנושית לסרט האנימציה הקלאסי "הרוח במעטפת", המבוססת על כתביו של מאסאמון שירו, סובלת מתסריט שטחי ומחסור בעומק פילוסופי, אבל מחפה על כך בהפקה מלוטשת, נוצצת עמוסת סצנות פעולה מרשימות. הסרט נוצר תחת שרביטו של במאי הפרסומות והקליפים הבריטי רופרט סנדרס ("שלגיה והצייד").סקרלט ג'והנסון מתבססת ככוכבת סרטי פעולה אחרי הופעות מוצלחות כ"אלמנה השחורה" בסרטי "הנוקמים" ו"קפטן אמריקה" וכמובן כ"לוסי" בסרטו של לוק בסון. עכשיו היא נכנסת לנעליה של "מייג'ור" האגדית, לוחמת ומחסלת בראשות קונצרן ענק היוצר אינטליגנציות מלאכותיות. בלעדי הנוכחות המרשימה שלה המשדרת קור רוח שמתוכו יוצאות מדי פעם קרני שמש של אנושיות שבירה, לסרט הזה לא היה שום משקל רגשי. לצדה צוות שחקנים בינלאומי מרשים: השחקנית ג'ולייט בינוש הצרפתייה, זוכת פרס האוסקר, כיוצרת של "מייג'ור". הבמאי/תסריטאי/שחקן טאקשי קיטאנו כמפעיל האבהי של הלוחמת העשויה ללא חת וגם השחקן חביב הקולנוע העצמאי מייקל פיט ("החולמים", הסדרות "אימפריית הפשע", "חניבעל") בתפקיד הדמות המניעה את העלילה.
אחד היתרונות של החידוש האמריקאי של "הרוח במעטפת" הוא השימוש המרשים בתלת ממד. לעומת סרטים אחרים שיוצריהם לא חשבו על הממד השלישי טרום צילום הסרט, בסרט ברור לחלוטין כבר מהרגעים הראשונים שסנדרס וצוותו חשבו היטב כיצד הסרט ייראה בתלת והתוצאה היא מחווה נוצצת ומשודרגת לסרט "בלייד ראנר" הקלאסי של רידלי סקוט. טוקיו העתידנית וחלק מסצנות הפעולה המצולמות בשטחה נראות נפלא על המסך הגדול. גם סצנות הפעולה, שמרביתן מורכבות מאומנויות לחימה פיסיות ולא רק יריות ופיצוצים, הן אפקטיביות, אך אני חייב לציין שכבר נראו טובות מהן בסרטים וגם בכמה סדרות טלוויזיה בזמן האחרון.הרעיון הפוליטי של חטיפת מתנגדים לשלטון והפיכתם לכלי מלחמה עבור אותם פוליטיקאים וקונצרנים מושחתים הפועלים איתם בשיתוף הוא מעניין, ו"הרוח במעטפת" רק מגרד את קצהו. הסרט לא מצליח לפתח את הגרעין החתרני שבו וללכת צעד אחד קדימה עם מסר עכשווי שיהיה תקף למציאות של המאה ה-21 מלבד חזרה על אותם מסרים שדופים, שנראו בכל כך הרבה סרטים אחרים. זה הופך את היצירה הוויזואלית הזו רק לעטיפת צלופן מרשרשת שברגע שהיא נפתחת נחשפת האכזבה העמוקה.
למרות הרדידות התכנית, מדובר בסרט שהוא חוויה קולנועית ויזואלית, עם כמה סצנות פעולה עשויות היטב וכוכבת קולנוע אחת בשם סקרלט ג'והנסון. היא הסיבה האמיתית שבזכותה הסרט הזה עובד בסופו של דבר על אף שלל בעיותיו.
הרוח במעטפת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פאוורגיל: 3105/04/2018 18:14:55
8/10אייקון ציון
סהכ סרט טוב. סיפור קצת מוזר אבלאפקטים מעולים. לפעמים ראו וידאוי אבל זה טוב סה"כ
שם: משהגיל: 3314/12/2017 00:01:01
10/10אייקון ציון
סרט עתידני מדהים עם עלילה מרתקת בשילוב של אפקטים מרהיבים ומיוחדים.הסרט הוא ממש שילוב של הסרט בלייד ראנר 2049 ואמונת המתנקש.מומלץ בחום!
שם: .MOR Rגיל: 1412/07/2017 01:35:43
6/10אייקון ציון
סרט סביר ולא רע !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מצויין, העריכה מסחררת, האפקטים מהפנטים מאוד מהתחלת הסרט ועד לסיומו, האקשן סוחף והדיאלוגים מעניינים ברובם אבל התסריט והעלילה פשוטים מדי, די צפויים וחסרי מקוריות. בקיצור, חייבים לראות רק בגלל האפקטים. חוץ מזה, אפשר לראות !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט