אני, דניאל בלייק ביקורת סרט

I Daniel Blake Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אני, דניאל בלייק":
"מניפסט קולנועי מרגש, אגרוף לבטן, מטלטל ומעורר מחשבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I Daniel Blake
משחק דייב ג'ונס, היילי סקווירס במאי/ת קן לואץ'  
דרמה
ביקורת סרט לאני, דניאל בלייק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קן לואץ' חוזר בעוד סרט שהוא כולו מחאה פוליטית חברתית על חברה אטומה שלא דואגת לחלשים בה. חברה שמנגנוני הרווחה שלה שכחו שמאחורי כל מספר נמצא אדם חי ונושם. דניאל בלייק, הוא נגר בן 59 מניוקאסל שהופך למובטל בשל אירוע לב שעבר. קייטי היא בחורה צעירה ואמא חד הורית שמתמודדת עם גידול ילדים במצב של עוני תמידי. דרכיהם מצטלבות בעת ביקורם הראשון במשרד הרווחה, בתחילתו של מסע מפרך ומתיש למימוש זכויותיהם כאזרחים. דניאל וקייטי הם אותם אנשים שקופים שאיש לא רוצה לראות.בדרכו הבלתי מתפשרת מגולל הבמאי הבריטי המצליח בפני הצופה עוד סיפור על אנשים קשי יום שההישרדות היא מנת חלקם. לואץ' במיטבו כשהוא מתמקד בנושאים חברתיים ופחות פוליטיים (ולכן, "אני דניאל בלייק", עדיף על סרטו הקודם, "המועדון של ג'ימי", שסיפר על פעיל פוליטי אירי). הסרט עובר מסצנה טעונה אחת לשנייה, לואץ' הולם בצופה וליבו של הצופה נחמץ.
בעידן בו הקולנוע המסחרי נטול אידאולוגיה חברתית ופוליטית רומס כל חלקה טובה על גבי המסך הגדול, יש חשיבות אדירה לקולנוע חברתי נושך שאינו מונע משיקולי כדאיות כלכלית. כמו סרטיהם של האחים דארדן או של לואץ' שהוא עדיין אחד מנושאי הדגל הבולטים של קולנוע זה. גם בישראל יש התעוררות מבורכת בנושא ויותר ויותר סרטים חושפים בפני הצופה את תחלואי החיים במדינתנו במאה ה-21.דמותו של דניאל האלמן נוגעת ללב כאשר לאט, לאט הוא מבין באיזה סבך ביורוקרטי חייו נמצאים כשהוא ממתין לטלפון הנכסף מ"מקבל ההחלטות" ברשות האבטלה המקומית בניוקאסל, השימוש התכוף בביטוי "The decision maker" מקומם ומעורר פלצות הרבה יותר מרוב סרטי האימה שראיתי לאחרונה.
ילדים שאינם יכולים לישון בגלל קור, אמא חד הורית שנאלצת לגנוב מוצרים מהסופר ולרדת לזנות, מוסדות ממשלתיים מנותקים מהעם - סרטו של לואץ' מטלטל את הצופה ומשאיר לו הרבה חומר למחשבה.טיפת אופטימיות ניתן למצוא בחברות שנוצרת בין דניאל לקייטי שמנסים לשרוד ביחד, אולם הסרט אינו מרפה לרגע והתסריטאי הקבוע של לואץ', פול לבארטי רוקח עוד מעשיה שסופה אינו ורוד כלל וכלל. צפיתי ב"דניאל בלייק" בפסטיבל קאן האחרון, שם הוכתר לאחד הסרטים הטובים שהוצגו בפסטיבל בשנים האחרונות זכה בפרס "דקל הזהב" לסרט הטוב ביותר. צפיתי בו שוב בתל אביב ובשתי הפעמים יצאתי נפעם מיכולותיו של לואץ' להעביר את מסריו לצופה. סרט חובה!
אני, דניאל בלייק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4703/08/2019 10:01:29
8/10אייקון ציון
אמיתי ומשכנע. הרבה זמן לא ראיתי סרט שמוצג בצורה כל כך אותנטית. דניאל בלייק הוא אלמן ונגר במקצועו,איש טוב לב וגם חם מזג.אחרי שעבר התקפת לב אינו יכול לחזור לעבוד.הוא פונה כדי לקבל דמי אבטלה אך נתקל באטימות של הממסד.לאחר שבקשתו נדחית, הוא אינו מוותר ונאבק כדי לזכות בזכות ערעור.חוץ מזה ,דניאל שהוא איש פשוט, נאלץ גם להתמודד בזירת הקדמה הטכנולוגית ועם השינויים שהזמן החולף מביא איתו. כשהוא במצב קשה פיזית,נפשית וכלכלית, דניאל מסייע לאישה צעירה חד הורית ושני ילדיה שנמצאים במצוקה כלכלית קשה. בין דניאל והאישה וילדיה נרקם קשר מיוחד והוא גם מסכים לשכן אותם בביתו. הניכור של הרשויות לנזקקים מוכר לנו גם מארצנו ומסתבר שזה לא ייחודי רק לישראל.הסוף מרגש ומעביר מסר, שאדם הוא אדם גם אם אינו משכיל ועשיר. משחק מעולה של השחקן הראשי, שיש לו תרומה מכרעת בהצלחת הסרט.
שם: ערןגיל: 4725/11/2017 13:39:09
8/10אייקון ציון
דרמה בריטית קשוחה ומחוספסת הבאה חשבון עם רשויות הרווחה הבריטיות והקשיים שהם מערימים על אזרחים הזכאים לקצובת נכות. נוקב , מרגש ואמין מאוד. נראה כמו קטע מהחיים.
שם: מורגיל: 3619/10/2017 20:48:09
7/10אייקון ציון
סרט קצת כבד ועצוב וקצת צפוי מראש. דרמה אנושית שקצת נוגעת ללב ומשחק טוב אבל גם קצת משעמם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט